X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת שרים פנים ושירותים אישרה תוכנית להסבת מערך הרכבות לחשמל בעלות של 12 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
[צילום: רכבת ישראל]

ועדת שרים פנים ושירותים, בראשות שר הפנים, גדעון סער, אישרה את תת"ל 18. זוהי תוכנית לבניית מערכת חשמול לאורך 420 ק"מ של מסילות ברזל קיימות או מאושרות, במטרה לאפשר לרכבת ישראל להפעיל את המערך הרכבתי הארצי בהינע חשמלי, כתחליף להנעת קטרים בדיזל.
יתרונות ההנעה בחשמול כפי שהוצגו לוועדה הם: קיצור במשך זמן הנסיעה, התייעלות המערכת וחיסכון בעלויות תפעול, אפשרות הקמת קווים חדשים באזורים בעלי טופוגרפיה הררית (דוגמת הקו המהיר לירושלים), שיפור תנאי ההמתנה בתחנות בזכות הקטנת מפגעי רעש הנגרמים בתהליך ההאטה וההאצה וצמצום פליטות מזהמי אוויר ומטרדי ריח.
על-מנת לאפשר את המעבר מקרונות מונעי דיזל להנעה חשמלית, מייעדת התוכנית שטחים לתחנות השנאה רכבתיות וקובעת הנחיות מפורטות עבור הקמת מערכות נוספות.
הות"ל הכריזה על פרויקט חשמול הרכבת כפרויקט בעל חשיבות לאומית, לאחר שמשרד התחבורה וחברת רכבת ישראל גיבשו תוכנית אב ארצית לחשמול מערך הרכבות בישראל.
תוכנית חשמול הרכבת כוללת הסבה לחשמל של 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים, הקמת תחנות השנאה וכן מערכות שליטה ובקרה, הנלוות לחשמול המסילה. הקווים הראשונים שיופעלו בחשמל הם הקו המהיר לירושלים וקו הרכבת מהקריות לכרמיאל, המוקמים בימים אלה.
מערך הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונע כיום באמצעות דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות יל ידי חשמל. בכוונת משרד התחבורה ורכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן ושדרוג מערך הרכבות.
עלות פרויקט חשמול הרכבת נאמדת ביותר מ-12 מיליארד שקלים (כולל רכש והסבת קטרים וקרונות). הוא צפוי להגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבות ותדירותן, ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש של הרכבות.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הפרויקט צפוי לשנות את פני התחבורה בישראל ולסייע לצמצם פערים חברתיים וכלכליים, באמצעות הגדלת היכולות של רכבת ישראל, להסיע יותר נוסעים ממקום למקום ובמהירות גבוהה יותר. לדבריו, הגברת התדירות תאפשר גם להרחיב את מגוון אפשרויות התעסוקה והמגורים של תושבי הפריפריה.
להסבת מערך הרכבות לחשמל יתרונות רבים נוספים כגון: ציוד אמין יותר מאשר רכבות הפועלות על דיזל, מרווח גדול בין טיפולי תחזוקה, אמינות ציוד גבוהה, חיסכון של 20% לפחות בעלויות אנרגיה (בייחוד דלקים), חסכון של 30% בעלויות אחזקה של ציוד נייד, הגדלת מהירות הרכבות ל-160 עד 220 קמ"ש, לעומת 140 עד 160 קמ"ש בציוד דיזל ואפשרות הקמת קווים חדשים, באזורים בעלי טופוגרפיה הררית.
רכבת ישראל פרסמה לפני מספר חודשים מכרז בינלאומי לרכישת 78-62 קטרים חשמליים חדשים, בהיקף של יותר מ-1.5 מיליארד שקלים. הקטרים החדשים יוצרו על-פי התקנים האירופיים.

תאריך:  22/10/2014   |   עודכן:  22/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
פסל את הצעתה של נצבא לרכוש את התחנה, בה היא כבר שולטת, משום שההצעה מבוססת על הליך פגום    קובע עוד: ההצעה נמוכה מדי, נוגדת את הכרעת נאמני התחנה ומקפחת את אגד ודן
עידן יוסף
בעקבות דיון מהיר בוועדת הכספים ופניות חוזרות ונשנות של ח"כ אורית סטרוק - הושגה סוף כל סוף ההחלטה: מיגון התחבורה הציבורית ביו"ש יתוקצב על-ידי משרד האוצר
עידן יוסף
חברות טלדור ומילגם יבצעו את הבקרה על האוטובוסים    הצעתה של חברת ריבה במכרז הייתה יקרה מדי    הבקרה תחולק לשני אזורים
עמירם ברקת
ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
יצחק דנון
שבע החברות טוענות כי למפקח על התעבורה אין סמכות לחייב אותן להפעיל על חשבונן מערך פקחים שיטילו קנסות על נוסעים שאינם משלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il