X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות חשיפת זיוף פרוטוקול ישיבת המועצה תוך הסתמכות על צילומי וידאו שהועלו לרשת הורה גולן, על-פי הנחיית ייעוץ משפטי, שלא לאפשר צילומים שיתעדו את הישיבה הזמין חברה חיצונית שמקליטה אודיו ומתמללת את הנאמר בישיבה היועצת המשפטית: ראש המועצה העלה אפשרות שיכולה להיות מניפולציה בהקלטה שאינה מטעם המועצה בתגובה לטענות אודות התנהלות תמוהה שלו בוועדה המרחבית לתכנון ולבניה השיב: יש לכם טענות לפלילים - לכו למשטרה
▪  ▪  ▪
גולן. "תפנו למשטרה" [צילום: איציק וולף]
בן אריה. הקלטה מספיקה לפומביות [צילום: איציק וולף]

הקלטת הדיון במליאה [צילום: איציק וולף]

החשד: ראש המועצה זייף פרוטוקול
איציק וולף
ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, חתם על פרוטוקול של אחת מישיבות מליאת המועצה למרות שכלל פרטים שקריים * תיעוד הישיבה מוכיח שגולן הפסיד בהצבעה כשהתנגד להקמת ועדת משנה לוועדה לתכנון ולבניה בעוד שעל-פי הפרוטוקול הוחלט פה אחד להעביר את סמכויות הוועדה לתכנון ולבניה לידי הנהלת המועצה שתחת סמכותו * גולן מסתיר מידע על-אודות עלות חקירה פרטית שהזמין והזמין עבודות עבור המועצה ללא מכרזים כנדרש על-פי חוק
לרשימה המלאה

ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, הורה להסיר את מצלמות הוידאו שתיעדו את ישיבות המועצה. זאת, על סמך חוות דעת משפטית שקיבל מן היועצת המשפטית החדשה של המועצה, עו"ד נועה בן אריה.
מאז כניסתו של גולן לתפקידו ועד היום תועדו ישיבות מליאת המועצה בידי אזרחים שנכחו בהן. צילומי הוידאו הועלו לרשת האינטרנט. באמצעות אותם צילומים ניתן היה להבחין בסילופי פרוטוקולים. אותם פרוטוקולים מסולפים נחתמו על-ידי ראש המועצה.
בעקבות פרסום סילוף הפרוטוקולים ב-News1 הזמין גולן את שירותיה של חברת ההקלטות סטנוגרמה. איש מטעם החברה נכח בישיבת המועצה שהתקיימה אמש, הקליט את הישיבה ואמור לתמלל את שנאמר בה.
חברי המועצה בתל מונד הביעו את התנגדותם להסרת המצלמות. חבר המועצה אודי אוחנה, איש סיעתו של ראש המועצה שהפך לאחד ממובילי ההתנגדות נגדו, טען בדיון כי הקלטה ותמלול אינם מספקים, בייחוד לנוכח העובדה שעד היום לא פורסמו לציבור פרוטוקולים של ישיבות הנהלת המועצה באתר האינטרנט של המועצה. "אנחנו במאה ה-21, וידאו לא פחות חשוב מקול. הדבר היחיד שמחזיק את השקיפות כאן הוא צילום הוידאו", אמר והוסיף כי לנוכח מצלמות האבטחה הרבות שהתקין ראש המועצה בבניין, כולל בחדר הישיבות המצולם דרך קבע, לא צריכה להיות כל מניעה לצילום הישיבה.
מנגד, טענה עו"ד בן אריה כי שני העקרונות האמורים להנחות את המועצה בכל הנוגע לסוגיה הם פומביות הדיון ושקיפות. לטענתה, עקרון השקיפות מקבל מענה בפרסום פרוטוקולים באתר המועצה ועקרון פומביות הדיון מקבל את המענה הנדרש בעובדה שישיבות המועצה פתוחות בפני הקהל הרחב, למעט במקרים חריגים מאוד. עוד הוסיפה כי לא ניתן לחתום על מהימנותו של צילום וידאו שנעשה שלא מטעם המועצה, אלא מטעם גורם פוליטי. "ראש המועצה העלה אפשרות שיכולה להיות מניפולציה בהקלטה", ציינה בפני חברי המועצה.
זאת, למרות שניתן לראות באופן ברור בסרטונים שעלו לרשת האינטרנט עד היום כי הם הועלו באופן מלא ולא ערוך, ולמרות שתקדימי העבר הוכיחו שדווקא הסרטונים הם אלה שמנעו מניפולציות בפרוטוקולים שבוצעו בידי ראש המועצה.
לטענת גולן, ההחלטה על הקלטת הישיבות נעשתה לאור הטענות לזיוף פרוטוקולים. "לא אני כותב פרוטוקולים, מזכיר המועצה כותב פרוטוקול תוך כדי הישיבה וקורות טעויות. לא סילופים ולא זיופים", טען.
"החלטתי בצעד חריג להזמין שירותי הקלטה בלא מעט כסף", הוסיף. בתשובה לשאלת חברי מועצה נאמר להם כי הסעיף התקציבי שממנו נלקח הכסף להזמנת ההקלטות הוא סעיף תקשורת, דואר וטלפון.

היצמדות לפורמליסטיקה

חבר מועצת תל מונד, אודי אוחנה, דרש במהלך הישיבה לתקן פרוטוקול של אחת הישיבות הקודמות של המליאה. זאת, לאחר שהפרוטוקול זויף לדבריו באופן שבו הוצגו בו דברים שכלל לא אמר במהלך הישיבה.
לדבריו, סרט הוידאו המתעד את הישיבה מוכיח באופן ברור כי הדברים לא נאמרו ועל כן יש לתקן את הפרוטוקול.
ראש המועצה בחר בתגובתו להיצמד לפורמליסטיקה החוקית תוך התעלמות מוחלטת מן העובדות המוכיחות כי הפרוטוקול שעליו הוא חתום - אינו אמת ותוך שהוא מציג את עצמו כמי שעושה טובה בתיקון הפרוטוקול. לדבריו, מאחר שמדובר בפרוטוקול של ישיבת מליאה מחודש יוני, לא ניתן מבחינה חוקית לשנות אותו.
"מבחינה חוקית לא ניתן לשנות פרוטוקול כל כך הרבה זמן אחרי", אמר. אולם לטענתו, "מאחר שהתחלנו מהיום דרך חדשה - נתקן את הפרוטוקול באופן חריג".

מעשים פליליים? לכו למשטרה!

עניין נוסף שעלה לדיון במהלך ישיבת המועצה בתל מונד הייתה הדחתו של ראש המועצה, רוני גולן, מחברותו בוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה.
מדובר בהחלטה שהתקבלה כבר בישיבת מליאת המועצה הקודמת, שנערכה בהיעדרות גולן, לאחר שזה עזב את הישיבה באמצע וניסה בכך לעצור את הדיון.
הייעוץ המשפטי החדש של המועצה הציג בפני חברי המליאה חוות דעת שעל פיה אין בסמכותם להדיח את גולן מחברותו בוועדה, אלא רק להמליץ בפני שר הפנים לעשות זאת. בסיומו של הדיון התקיימה הצבעה נוספת בנושא והוחלט להעביר למשרד הפנים את ההחלטה להדיח את גולן ולמנות במקומו, כחבר בוועדה המרחבית לתכנון ולבניה, את חבר המועצה אודי אוחנה.
גולן טען כי הטענות שהועלו נגדו, שעל פיהן התגלו מחדלים חמורים בהתנהלותו כנציג המועצה אינם נכונים. מנגד, טענו שוב חברי המועצה כי גולן מתנהל בהיעדר שקיפות מוחלטת כלפי חברי המליאה - האמורים להיות מיוצגים על ידו בוועדה המרחבית - ביחס להחלטות המהותיות הנוגעות לתכנון ולבניה. לדבריהם, כל ההחלטות המהותיות בנושא מתקבלות על-ידי גולן בעצמו, לעיתים תוך התעלמות מהחלטות המליאה. בין היתר טענו כי גולן פונה ליזמים באופן פרטי וללא מכרז.
בתגובה להאשמות האלה טען גולן כי הוא פועל אך ורק על-פי חוק. "מי שחושב שאני פועל שלא על-פי חוק - מחובתו לפנות למשטרה", ציין והוסיף כי על כל חבר מועצה שסבור שראה מעשה פלילי לפנות למשטרה.
רוני גולן בחר שלא לשוחח עם News1. הוא אף איים בפנייה למשטרה אם ייעשה ניסיון נוסף להתקשר אליו לקבלת תגובה.
  • המשך יבוא...

תאריך:  23/10/2014   |   עודכן:  23/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש מועצת תל מונד אסר תיעוד וידאו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא הכל פלילי / יש מוסר ואתיקה
ירון גלודנבלוך  |  23/10/14 14:12
 
- מעניין
אסף חפץ  |  23/10/14 17:57
2
אדם ישר והגון
אסף חפץ  |  23/10/14 17:43
3
מתחזה, לך ברח!
עפר בירן  |  23/10/14 22:31
4
האם אכן רוני גולן אדם ישר?
שרה'לה  |  23/10/14 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
יצחק שאולי קיבל שוחד של 180,000 שקל מיזם נדל"ן תמורת אישורים    הודה והורשע גם בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים    הצדדים מבקשים להטיל על יצחקי 22 חודשי מאסר בפועל
איתמר לוין
רוברט פאר התיימר להנפיק אישורים להפעלת גנים שלא הותקנו בהם מערכות כיבוי אש, תמורת כמה אלפי שקלים    ביהמ"ש: נראה שגורמים נוספים בשירותי הכיבוי היו מעורבים במעשים
איתמר לוין
מגיבה לראשונה על ביקורתו של מזוז נגדה בפרשת האי היווני: "אני רוצה להאמין שהוא לא באמת מאמין שסימנתי מטרות"    "אמו של רון ארד אמרה ששחרור קלפי המיקוח הוא גזר דין מוות לבנה"
איציק וולף
בית המשפט המחוזי מרכז קבע בפסק דין כי ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, ומזכיר המועצה, דדי דהן, עברו על החוק כשצילמו פתקי הצבעה ללא סמכות    "טענת תום לב אינה מתיישבת עם הודעתה המפורשת של מינהלת הבחירות, בתום ספירת הקולות, שאין לצלם את הפתקים"
איתמר לוין
המשטרה זימנה את שר התיירות לשעבר לחקירה בחשד להטיית מכרזים תמורת מיליוני שקלים    במקביל בוצע חיפוש בביתו וזומנו לחקירה מעורבים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il