X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה ליאור מסרב לפנות 4% מדירה בהרצליה, ובכך "תוקע" פרויקט פינוי-בינוי בן כ-200 דירות של היזמים יצחק ברוך וישראל לוי בית המשפט דחה את כל טענותיו, וחייבו לשלם לשכנים 1.12 מיליון שקל, כולל הוצאות
▪  ▪  ▪
[צילום: סטריט וויו]

בית משפט השלום בהרצליה חייב את משה ליאור, המתגורר בדירה ישנה ברמת השרון, לשלם 1 מיליון שקל, ועוד הוצאות בסך 120 אלף שקל, ל-27 משכניו בסימטת עוזיה 4-3. ליאור מסרב לחתום על הסכם פינוי-בינוי, בניגוד לכמעט כל הדיירים האחרים, ובכך הוא "תוקע" את הפרויקט. זהו ככל הידוע התשלום הגבוה ביותר שהושת עד היום על דייר סרבן בתחום זה.
לפני כחמש שנים החלה חברת "רמת השרון הירוקה (2009)", בבעלות יזמי הנדל"ן התל אביבים יצחק (איציק) ברוך וישראל לוי, לקדם הסכם פינוי-בינוי ברמת השרון. ההסכם מתייחס לשני בניינים ישנים בסימטת עוזיה 4-3, ובהם 49 דירות. עד היום חתמו בעלי 46 דירות. הבניינים הישנים ייהרסו, והיזמים יבנו 4 מגדלים, ובהם כ-200 דירות. משה ליאור, שבבעלותו 4% בלבד (היתרה בבעלות אמו ושני אחיו) בדירה בקומה 4 של אחד הבניינים, מסרב לחתום.
סבלנותם של 27 מהדיירים (אחדים מהם זוגות) פקעה, והם הגישו תביעה נגד ליאור, דבר שמותר לעשותו על-פי חוק פינוי-בינוי. הם העריכו שנזקיהם 7.8 מיליון שקל, לפי 600 אלף שקל לדירה, אך כדי לחסוך אגרה, הסתפקו בתביעה על 1 מיליון שקל. נראה שמגמתם הייתה להרתיע את ליאור ולהביאו לכך, שיחתום עמם ההסכם.
הבטיחו לאם דירה בקומה נמוכה עם מעלית
ליאור סירב לחתום. הוא העלה 10 טענות נגד העסקה, אך השופט יעקב שקד דחה את כולן. טענות בולטות:
  • ליאור: הייתי בין הראשונים שחתמו על ההסכם, במרס 2010, וחזרתי בי אחרי שהתברר שמסרבים להעביר את אמי הקשישה והחולה ישירות לדירה חדשה, ודורים שתתגורר בדירה חלופית. השופט שקד בדק ומצא, שליאור לא חתם מעולם על ההסכם. אמו דרה בדירה בקומה 4 ללא מעלית, והבטיחו לה דירה גדולה יותר בקומה נמוכה, עם מעלית. האם עצמה, וגם שני האחים, הסכימה לעבור לדירה זמנית, והיזמים התחייבו לשלם לה את שכר הדירה. חוק פינוי-בינוי מבוסס, בהכרח, על העברת הדיירים למגורים זמניים תוך כדי הבנייה.
שמאים: כל דייר ירוויח 900 אלף שקל
  • ליאור: הפרויקט אינו כלכלי. העובדות: השמאים ישי שפאן ונעמה מור העידו בבית המשפט, שכל דייר ירוויח 900 אלף שקל (יותר ממה שהעריכו התובעים!) עדותם נראית מקצועית ומבוססת, ומקובלת על בית המשפט. יש לזכור, שרק חלק מבעלי 46 הדירות הגישו תביעה.
  • ליאור: ברוך ולוי עומדים מאחורי התובעים, ונקטו נגדי באלימות. השופט שקד: נכון שהם מימנו לתובעים את הוצאות המשפט, אך זה מקובל ולגיטימי. היזמים אינם עומדים מאחורי התביעה, ולא הוכח שהפעילו אלימות כלשהי.
  • ליאור: אין רוב מיוחס של 80% מהדיירים שחתמו על ההסכם, כפי שדורש החוק. בית המשפט קובע, ש-93% מבעלי הדירות חתמו על ההסכם.
השופט שקד ניסה להביא את הצדדים להסכם, אך הנתבע התעקש ולא חזר בו. התוצאה: הוא יחויב לשלם לתובעים את מלוא הסכום שתבעו, ועוד הוצאות ושכר טירחת עורך דין. "אני מעריך, שאם ליאור יחזור בו מסרבנותו, ישמחו הדיירים לורתר על הפיצוי" - סיכם השופט.
איציק ברוך וישראל לוי הם יזמים פרטיים בולטים, הבונים בתל אביב. ברוך מתרכז בבנייה למגורים בדרום העיר. לוי - בנו של יו"ר ארגון הקבלנים בתל אביב אבנר לוי - בונה גם בצפון העיר.

תאריך:  23/10/2014   |   עודכן:  23/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דייר סרבן ישלם לשכניו 1.12 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הגן יתשרע על שטח של כ-5,500 דונם וכולל את עמק האלה ואת רכס הגבעות המהווה את הגדה הצפונית שלו
יפעת גדות
בעקבות שפיכת חומצה על פניהן של נשים רק בגלל העובדה שלא לבשו את החיג'אב המסורתי "כראוי" יצאו לרחובות מאות מפגינים - נשים וגברים - בקריאה להניח לעיר שלהם ולנשים
יפעת גדות
האם ניתן להשתמש בפסיכולוגיה כדי לשנות התנהגות לא נעימה ברשת החברתית? בפייסבוק מנסים לעשות זאת בעזרת כמות הנתונים העצומה שיש בידיהם על ההתנהגות שלנו ברשת
עופר וולפסון
היו"ר ברוורמן: "המלחמה ביוקר המחיה מתחילה בצורך לפקח על מונופול הגז הטבעי - שיכול לחסוך מיליארדים למשק"    בשבוע הבא דיונים על תיקון פקודת התעבורה, הסדרת ייצור הדבש בישראל ושינוי בתקנות שירותי הובלת הדלקים
עופר וולפסון
החשוד, יריב יפת בן 41 מת"א, ניהל חברה לניהול פרויקטים, אך על-פי החשד, קיזזה החברה חשבוניות בגין ביצוע עבודות בנייה אשר הונפקו לטובת עוסקת הרשומה ברשויות המס כמספרת נשים שעזבה את הארץ לפני כחצי שנה ונפדו על-ידי גורמי שונים אצל פורט צ'קים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il