X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שפירא מצביע על שיפור מאז 2010 ומוסיף: הרשות נדרשת לעשות את מירב המאמצים לשיפור השירות, כדי לפשט ככל האפשר את תהליך קבלת הגימלה וההטבות ולהעניק סיוע לניצולים בזמן הקצר ביותר
▪  ▪  ▪
הגיל הממוצע הוא 80 [צילום: פלאש 90]

הרשות לזכויות ניצולי השואה שיפרה את פעילותה מאז הבדיקה הקודמת של מבקר המדינה בשנת 2010, אם כי עדיין יש מה לשפר. כך אומר (יום ד', 29.10.14) המבקר יוסף שפירא.
הרשות משתמשת במערכת מחשוב מיושנת ומסורבלת שנבנתה לפני כ-20 שנה. המידע המופק מהמערכת אינו מהימן וקשה להפיק דוחות על כלל האוכלוסייה שבטיפול הרשות. אין המדובר בליקוי של מה בכך: הרשות משלמת גמלאות לניצולים ותומכת בהם בסכום שנתי של 3 מיליארד שקל ומטפלת בעשרות אלפי תיקים וב-1,700 תביעות בכל חודש, ולכן היא זקוקה לכלי מחשוב אמין ונוח לעבודה השוטפת.
הרשות הכינה אמנה לאיכות השירות, אך זו מתייחסת רק לטיפולן של הוועדות הרפואיות ואינה מגדירה את פרק הזמן הנדרש כדי לטפל בתביעות ממועד קבלתן ועד לתשלום הגימלה או לדחייתה.
במרבית תיקי התביעה אין עדות לכך שהרשות שלחה אישורים לניצולים בעת קבלת תביעתם לגימלה או להטבה אחרת, וממילא לא פורטו שלבי הטיפול הצפויים בתביעה והזמן שיימשכו. עובדים ברשות אינם בודקים כל תביעה לגימלה במועד קבלתה, כדי להודיע לניצול מיד אלו מסמכים נוספים נחוצים לדיון בוועדה הרפואית. הרשות מתעכבת כחודש בממוצע עד משלוח ההודעה לניצול.
מימוש ההטבות ואישור תוספת גימלה כרוכים בהגשת בקשות ובבדיקתן ברשות. הדבר מקשה על הניצולים ועלול למנוע אותם מלתבוע את זכויותיהם. הרשות פעלה למתן תשלום כספי במקום החזר מיסים על מוצרי חשמל, אולם עדיין יש מקום לצמצם את הליכי הבקשה ולהקל על הניצולים, ובייחוד על העריריים וחסרי הסיוע שבהם.
על הרשות לבחון עם הנהלת משרד האוצר, עם הקרן לרווחת נפגעי השואה ועם נציגי הניצולים את היתרונות והחסרונות של מתן סיוע בעין (שעות סיעוד שבועיות) לעומת העלאת הגימלה לזכאים בסכום שווה, ולפעול להסדרת הנושא באופן מיטבי, זאת מתוך התייחסות לשונות בין הניצולים ובצורכיהם.
לדברי שפירא, מאז פרסום הדוח הקודם השתפר הסיוע לניצולי השואה: זמן הטיפול בבקשות לגימלה התקצר; הורחבה ההגדרה של "ניצול השואה", ואלפי ניצולים ממדינות "המעגל השני" הוכללו במעגל הזכאים לגימלה; נקבעו קריטריונים להכרה במחלות המופיעות במהלך חייו של הניצול והקשורות לתקופת השואה; הוקם מרכז מידע שבו ניתנות תשובות לשאלות הניצולים על זכויותיהם ועל מצב התביעות שהגישו לרשות; וכמה הטבות בסכומים קטנים הומרו בתשלום קבוע לניצולים הזכאים לכך.
המבקר מסכם: "גילם הממוצע של מקבלי הסיוע הוא כ-80, גיל מתקדם ביותר. הרשות נדרשת לעשות את מירב המאמצים לשיפור השירות, כדי לפשט ככל האפשר את תהליך קבלת הגימלה וההטבות ולהעניק סיוע לניצולים בזמן הקצר ביותר".

תאריך:  29/10/2014   |   עודכן:  29/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקום לשיפור נוסף בזכויות ניצולי השואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עופר וולפסון
מקורות מגישה תקציבים מנופחים ורשות המים מאשרת אותם ללא בדיקה, ולעיתים אף בדיעבד - כולל במקרים בהם מדובר בחריגות של מיליוני שקלים מהתוכניות
עידן יוסף
במתן הבלעדיות לזכיין לא התחשבו בשמירה על טובת הנוסעים, דבר שהגביל את תכנון קווי האוטובוסים בירושלים    המשרד לא קבע כמטרת-על את שיפור השירות לנוסעים על-ידי פיתוח חלופות ולא בחן את הנזק העלול להיגרם להם
אלעזר לוין
ראש עיריית רמת גן הקודם ביקש להעניק למעשה לבית החולים 1,269 דירות    רופאים ועובדים בשיבא מתגוררים שנים בדירות ציבוריות תמורת תשלום אפסי
איתמר לוין
למרות ירידה של ממש בהיקף העסקת קרובי משפחה, עדיין קיימת תופעה בולטת בכמה תאגידים ובראשם נמל אשדוד ורשות שדות התעופה    רשות החברות יושבת בחיבוק ידיים ולעיתים אף מכשירה את הנפוטיזם
עופר וולפסון
העדר תיאום, ביזור סמכויות, התמשכות הליכי התכנון של התמ"א לחציבה - כל אלו עלולים להחמיר את המחסור ואולי אף להקדימו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il