X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"יש להראות כי מדובר באירוע שהיווה חלק אינטגרלי מאותה פעילות נלווית ולא באירוע שהתרחש בעת שהעובד ניתק את עצמו מן המסגרת ומן התכנים של הפעילות הנלווית"
▪  ▪  ▪
תאונת טרקטורון בטורקיה [צילום אילוסטרציה: נזימה]

"על-מנת שאירוע תאונתי יוכר כתאונת עבודה אין די בכך שהוא התרחש בפרק הזמן שבו התקיימה פעילות שהוכרה בכללה כפעילות הנלווית לעבודה. לצורך הכרה בו כתאונת עבודה יש להוסיף ולהראות כי מדובר באירוע שהיווה חלק אינטגרלי מאותה פעילות נלווית ולא באירוע שהתרחש בעת שהעובד ניתק את עצמו מן המסגרת ומן התכנים של הפעילות הנלווית ועשה 'תוכנית לעצמו'".
כך קובעת (יום א', 26.10.14) שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בהתערבות נדירה של בג"ץ בפסק דין של בית הדין הארצי לעבודה. בג"ץ קבע, כי פגיעה בתאונת טרקטורון בעת נופש בטורקיה, שאורגן בידי המעביד, אינה תאונת עבודה.
אירנה זגורי נפצעה בשנת 2008, כאשר בילתה עם בעלה בנופש שארגן המשביר לצרכן בו עבדה. היא טענה, כי הנופש היה חלק מפעילות העבודה, אך הביטוח הלאומי ובית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע דחו את תביעתה. בית הדין הארצי קיבל את עמדתה של זגורי - ברוב קולות של השופט עמירם רבינוביץ ונציגי הציבור, מול דעותיהם של הנשיאה דאז נילי ארד והנשיא הנוכחי יגאל פליטמן.
הביטוח הלאומי עתר לבג"ץ נגד פסק הדין וכאמור עמדתו התקבלה. לדברי חיות, מדובר היה למעשה בנופש לכל דבר, ללא תכנים מקצועיים. העובדה שהוא ניתן כפרס לעובדים מצטיינים, אינה הופכת אותו לחלק מן העבודה. היא מדגישה:
"העובדה שאירוע מסוים מכריז על עצמו כאירוע 'גיבוש' או כ'השתלמות' אין די בה והמבחן שיש להחיל בעניין זה הוא מבחן של מהות הנבדקת על-פי תכני האירוע. כך, אין להתייחס לאירוע כ'השתלמות' אם לא התקיימו בו מפגשים כלשהם בעלי תוכן מקצועי רלוונטי וכן אין להתייחס לאירוע כ'גיבוש לעובדים' אם האירוע נעדר מפגשים ופעילויות משותפות לעובדים ובפועל פנה כל עובד לעסוק בענייניו ולהתנהל כרצונו ובאופן פרטי במהלך האירוע או במרבית הזמן שהוקצה לו".
חיות מוסיפה: "התמונה המסתמנת היא, אפוא, כי מדובר למעשה בחופשת נופש 'מפנקת' בטורקיה שארגן ומימן המשביר לעובדיו והשאלה הנשאלת היא האם העובדה כי קבוצת עובדים של מעסיק מסוים הוזמנה לבלות יחד נופש בבית מלון בארץ או בחו"ל על חשבון המעסיק, די בה על-מנת לקיים את הזיקה הנדרשת בין אותו הנופש ובין העבודה, עד כי יש לראותו כפעילות נלווית לעבודה?". על שאלה זו היא משיבה בשלילה. גם אם כן הייתה זו פעילות נלווית לעבודה, ממשיכה חיות, לא היה מקום להכיר בתאונה משום שאירוע זה עצמו ודאי אינו קשור לעבודה.
המשנה לנשיא מרים נאור והשופט יורם דנציגר הסכימו עם חיות. את הביטוח הלאומי ייצגו עוה"ד ארנה רוזן-אמיר וליאת אופיר, ואת זגורי - עו"ד אביעד בן-אולד.

תאריך:  27/10/2014   |   עודכן:  27/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ מצמצם ההכרה בתאונת עבודה בנופש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יעלון: יש להמשיך ולשמור על ההסכם עם ירדן ולהימנע ממתיחויות מיותרות במקומות הקדושים
עידן יוסף
נשיא המדינה ביקר במסגרת אירועי הזיכרון בכפר קאסם: ״באתי לכאן, דווקא בימים קשים אלה כדי להושיט יד אמיצה מתוך אמונה שידכם מושטת אליי ואל הציבור היהודי בחזרה״
עידן יוסף
יעלון מתנגד להחלטת כ"ץ שאיפשרה נסיעה משותפת של פלשתינים וישראלים באותם קווי תחבורה ציבורית והורה להתיר עלייה של פלשתינים על אוטובוסים רק במעבר אייל, שם לא נוסעים ישראלים
איתמר לוין
מאז 2005 זינקו המחירים בישראל ב-34%, בעוד השכר הריאלי עלה ב-2.3% בלבד    המחירים גבוהים במיוחד בתקשורת, בתחבורה ובמזון    מחירי הדיור עלו בישראל כמו באיחוד האירופי
עידן יוסף
ההרוגה - עולה חדשה מאקוודור שהייתה בדרכה לשיעור תורה    בימים האחרונים הייתה מאושפזת במצב אנוש    נמשכות ההתפרעויות בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il