X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הריבית לחודש נובמבר תישאר ללא שינוי ברמה של 0.25% לא הודיע על תוכנית הקלה כמותית האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים: שלילית
▪  ▪  ▪
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג [צילום: פלאש 90]

בנק ישראל הודיע (יום ב', 27.10.14) כי החליט להותיר את הריבית לחודש נובמבר ללא שינוי ברמה של 0.25%, בהתאם למדיניות מוניטרית שנועדה להחזיר את האינפלציה אל תוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים.
חלק מן האנליסטים בשוק ההון ציפו כי בנק ישראל יפחית את הריבית ל-0.1%-0.15% וירמוז על כוונתו להשיק תוכנית הקלה כמותית.
מן הבנק נמסר כי תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין.
מן הוועדה המוניטרית נמסר כי השפעות הפחתת הריבית האחרונות, שהביאו את הריבית לרמה של 0.25%, טרם באו לידי ביטוי מלא בפעילות ובאינפלציה, ולאור זאת החליטה להותיר החודש את הריבית ללא שינוי.
נתוני האינפלציה האחרונים העומדים לפני הבנק מלמדים כי ב-12 החודשים האחרונים נרשמה אינפלציה שלילית של 0.3%, לעומת אינפלציה אפסית ב-12 החודשים שהסתיימו באוגוסט. הרכיבים המייצגים את המוצרים הסחירים במדד ירדו ב-12 החודשים האחרונים ב-2.5%; קצב עלייתם של מחירי המוצרים הבלתי סחירים ירד אף הוא אל מתחת לתחום יעד האינפלציה, והוא עומד על 0.8%.
"כלי הריבית כבר לא אפקטיבי"
אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי, מסר בתגובה לפרסום הריבית: "למרות הציפיות בשוק ההון להורדת ריבית, בחר בנק ישראל להמתין עם הורדה נוספת בריבית. להורדת הריבית עצמה לא תהיה השפעה כלכלית ממשית על המשק, אולם, לנוכח האינפלציה השלילית והצמיחה הנמוכה מצפה השוק לראות את בנק ישראל פועל בנחישות על-מנת לתמוך בצמיחה במשק ולהחזיר את האינפלציה לתוך תחום היעד שנקבע (1-3 אחוז). האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו לאחרונה ממשיכים להצביע על האטה בצמיחה ועל אינפלציה שלילית אשר רחוקה מיעד האינפלציה של בנק ישראל. גם המדדים הבאים צפויים להיות נמוכים מאחר שאנו עדים להמשך ירידת מחירים ב-מחירי הסחורות, נפט, מים וחשמל, עם זאת הדולר ממשיך להתחזק ויתכן שיקזז חלק מירידת המחירים הצפויה. למרות החולשה במשק, להערכתנו כלי הריבית כבר לא אפקטיבי והשפעתו על המשק אינה ניכרת, על בנק ישראל לחשוב על דרכים נוספות על-מנת לתמוך מוניטארית בכלכלה ויתכן כי נראה הרחבות כמותיות בחודשים הקרובים".
משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל הגיב אף הוא להחלטת הריבית בנק ישראל: "בניגוד להערכות המוקדמות, בנק ישראל הודיע לפני שעה קלה על הותרת הריבית ללא שינוי ברמת שפל היסטורית של 0.25%. למרות האינפלציה הנמוכה וסממני ההאטה המתגברים, נראה כי בנק ישראל רצה להימנע מהמסר השלילי הנובע מהורדת הריבית לרמת אפס. גם התחזקותו המשמעותית של הדולר בחודשים האחרונים מאפשרת לבנק ישראל לעצור לעת עתה את סבב הפחתות הריבית. כמו-כן, הותרת הריבית ללא שינוי מצננת כעת את הספקולציות בדבר הרחבה כמותית.
"בשוק המט"ח, ההימנעות מהורדת ריבית לא צפויה לשנות את מגמת העלייה של הדולר-שקל בחודשים הקרובים. אולם לאור העלייה המתמשכת וההגעה לרמת המפתח של 3.8, ייתכן כי הספקולנטים יבחרו לממש כעת רווחים ואנו נראה נסיגה מסוימת בעלייה של הצמד.
"הבחירה של בנק ישראל מושכלת. להורדת ריבית נוספת לא תהיה משמעות ריאלית על הפעילות במשק אלא פסיכולוגית בלבד, ולא בטוח שזו משמעות חיובית. בנק ישראל רצה להימנע מלשדר מסר של פאניקה. הנהנים העיקריים מהורדות הריבית הן היצואנים, שחשים הקלה מהיחלשותו הדרמטית של השקל בחודשים האחרונים".

תאריך:  27/10/2014   |   עודכן:  27/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל הותיר את שיעור הריבית ללא שינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם האזרחים שמנסים לחסוך?
שחר בן  |  3/11/14 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו נפגש עם ד"ר אנמוזר ממייסדי שיטת HotelStars לקראת תחילת תהליך דירוג בתי המלון בארץ
מירב ארד
זוג מישוב בדרום הארץ שספג טילים רבים ב"צוק איתן" - זכה ב-13 מיליון שקלים בהגרלת הלוטו    מספרי המזל שמילאו היו תאריכי יום ההולדת של כל המשפחה
אלעזר לוין
ועדת הכספים אישרה היום להחליף הפטור ממס במע"מ בשיעור 0%    הדבר יאפשר ליזמים לנכות מס תשומות, וכך יגדיל את כדאיות הפרויקטים    שיטה דומה תופעל במע"מ 0% על דירות יד ראשונה
יפעת גדות
במהלך טיסה ממלגה לאנגליה נוסע שתוי התנהג באלימות, השליך סיגריות בוערות על נוסעים אחרים ואיים "להוריד" את המטוס
עופר וולפסון
הממונה על ההגבלים העסקיים סקר בפני ועדת כספים את הסיבות ליוקר המחיה בישראל ואת הדרכים האפשריות לפתרונה    הבעיות המרכזיות: עלויות גבוהות לחברות, תחרות מועטה וריכוזיות במשק, אך גם מוכנות של צרכנים אדישים לשלם מחיר גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il