X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ אסר ארעית במאי 2013 להרוס את התחנה שהוקמה ליד חברון - ורק כעת דחה על הסף את העתירה נגד הריסתה למרות שבעלי התחנה נהנה מרווחים בתקופה זו, הוטלו עליו הוצאות של 5,000 שקל בלבד
▪  ▪  ▪
בית אומר. הוסתרו פרטים חיוניים
צריך לדון במהירות
יש היגיון בהוצאת צו ארעי המונע הריסה, משום שזהו צעד בלתי הפיך, שגם פיצוי כספי עליו לא תמיד יספיק. אך אם בג"ץ מוציא צו כזה, מן הראוי שיזרז את הדיון בעתירה לגופה כדי למנוע מצב כמו זה שמתגלה בפסק הדין שלפנינו, בו החוטא יוצא נשכר ובגדול. מן הראוי שכעת יעמידו לדין רשויות התכנון את בעלי התחנה, כך שייענש - בעיקר בכיסו - על הזלזול המתמשך שלו בחוק.

תחנת דלק בלתי חוקית בעיירה בית אומר שבנפת חברון פעלה במשך שנה וחצי בחסות צו של בית המשפט העליון, שמנע את הריסתה. כך עולה מפסק דינו של בית המשפט העליון בנושא. התוצאה הייתה, שהעבריין נהנה מרווחים בלתי חוקיים במשך תקופה זו, אך בית המשפט העליון הסתפק בהטלת הוצאות סמליות.
יוסף זעאקיק עתר לבג"ץ בשנת 2013 בבקשה להורות לרשויות התכנון ביהודה ושומרון לאשר את התוכנית שתכשיר את תחנת הדלק שהקים בבית אומר. הוא טען שסירובן של הרשויות לאשר את התוכנית נובע מאפליה גזענית, וביקש לאסור עליהן להרוס אותה. במאי 2013 הוציא השופט אורי שהם צו ארעי, שאסר להרוס את התחנה.
רק כעת (יום ב', 27.10.14), שנה וחצי מאוחר יותר, החליט בג"ץ לדחות על הסף את עתירתו של זעאקיק. שהם אומר, כי זעאקיק הסתיר מבית המשפט פרטים חיוניים הנוגעים להליכים קודמים בנוגע לתחנת הדלק, ובראשם את העובדה שבג"ץ דחה על הסף בפברואר 2009 עתירה קודמת שלו באותו עניין. אז קבע ביהמ"ש העליון, כי זעאקיק עשה דין לעצמו כאשר הפעיל את התחנה ללא רישיון, וכי לא נפל פגם בהתנהלות רשויות התכנון.
שהם מוסיף: "העותר אף נמנע מלפרט בעתירתו את מרבית המגעים שהתנהלו בינו לבין נציגי המשיבים. רק מתגובת המשיבים אנו למדים, כי הצעותיו של העותר להסדרה תכנונית של תחנת הדלק נבחנו פעמים רבות וביסודיות הראויה, כאשר נציגי המשיבים חזרו והבהירו לעותר את עיקרי הקשיים בהצעות אלה, שעה שהעותר המשיך בהגשת תוכניות, דומות במהותן, אשר אינן מציעות פתרון ראוי לקשיים האמורים". די בהתנהגות זו, הוא אומר, כדי לדחות על הסף גם את העתירה הנוכחית.
עוד אומר שהם: "המסקנה בדבר חוסר נקיון כפיו של העותר מקבלת משנה תוקף, שעה שעולה מאותם הפרטים ש'נעלמו' מן העתירה כי העותר בחר, לאורך זמן, לעשות דין לעצמו, והמשיך בבנייה במתחם תחנת הדלק - חרף צווי ההריסה שניתנו בנידון דידן, ותוך שהוא חוזר ומבקש מהמשיבים לקבל היתר לבנייה ולהפעלת התחנה. עשיית דין עצמי, עוד קודם שניתן פסק הדין בעתירתו הקודמת, וגם לאחר מכן, מצדיקה אף היא את דחיית העתירה על הסף, ללא כל דיון בה".
גם לגופם של דברים, אומר שהם, אין מקום לקבלת העתירה. זעאקיק לא הוכיח כל עילה להתערבות בהחלטותיהם של מוסדות התכנון ולא הוכיח שהם התנהלו בצורה לקויה. "נהפוך הוא. מהמסמכים הרלוונטיים לעתירה עולה, כי אף שהעותר לא טרח
לשנות, באופן מהותי, את תוכניותיו המוצעות להסדרה חוקית של מתחם תחנת הדלק, חזרו המשיבים ודנו בפרטי התוכניות, וזאת גם בשיתוף העותר או באי-כוחו, בניסיון אמיתי למצוא פתרון שיאפשר לעותר להשלים את בניית התחנה ולהפעילה".
השופטים אליקים רובינשטיין וצבי זילברטל הצטרפו לפסק דינו של שהם, שגם חייב את זעאקיק בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את זעאקיק ייצג עו"ד רוני סלמאן, ואת מוסדות התכנון - עו"ד אבישי קראוס.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחנת דלק בלתי חוקית פעלה בחסות צו בג"ץ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים=ערבים חד הם
קוני למל  |  28/10/14 08:29
2
הסתיר החלטה קודמת של בה"מ?
והשופט לא בדק?  |  28/10/14 09:51
 
- "שלטון החוק" = שלטון המשפטנים
צרצר  |  28/10/14 11:12
 
- שכחת כמה המצאות נוספות: "מסה
בני בנקר  |  28/10/14 11:53
3
אם זה היה מתנחל היו פועלים ל"ת
מהיום למחר   |  28/10/14 14:50
4
בג"ץ = דאעש משפטי ל"ת
מה ציפיתם  |  1/11/14 06:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
דוברת מחלקת המדינה: עמדתנו לא השתנתה, בניה בהתנחלויות לא חוקית וזה לא תורם לקידום השלום    האיחוד האירופי: אפשר רק לגנות החלטה כזו - בשיקול דעת מוטעה ובזמן שגוי
עידן יוסף
המלצת המשטרה הועברה באמצעות השר לביטחון הפנים, אך השיקולים המדיניים גברו על השיקולים המבצעיים
בלפור חקק
לא חלף זמן רב מן המלחמה, והחמאס כבר מתגאה בכך שחידש את שיקום המנהרות שנהרסו, כדי לבנות אותן מחדש בטכנולוגיה חדשנית. לא, לא מדובר בשמועות!
עמוס גלבוע
יש להתפרעויות סיבות מקומיות אך הן מהוות חלק מהאסטרטגיה של אבו מאזן נגד ישראל: מלחמה מדינית ומשפטית בזירה הבינלאומי ו"התנגדות עממית" בשטח שמוצגת כלא-אלימה אך בפועל היא מאוד אלימה, למעט ירי באש חיה. מאות פעולות כאלו היו בשנתיים האחרונות ביו"ש אך התקשורת התעלמה    אם תרצו, זאת "האינתיפאדה השלישית"
איציק וולף
660 יחידות דיור ייבנו בשכונת רמת שלמה הסמוכה לשועפט ו-400 יחידות ייבנו בשכונת הר חומה    נתניהו הגיע לסיכומים עם בנט על בניה מקיפה בהתנחלויות    לפיד ולבני מתנגדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il