X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האחריות תחול גם על עבירות שיבצעו נושאי משרה בקשר עם תפקידם בתאגיד עבירה חדשה תחייב תאגידים לנקוט בכל האמצעים הסבירים למנוע שורה של עבירות במסגרת פעילותם
▪  ▪  ▪
משרד המשפטים. היד הארוכה של התאגיד

האחריות הפלילית של תאגידים תורחב ותחול גם על מעשים שיבצעו נושאי משרה בהם בקשר לתפקידיהם. כך מציע משרד המשפטים בתזכיר חוק שהפיץ (יום ג', 28.10.14) לקבלת תגובות.
המשרד אומר: "אדם שממלא תפקיד בכיר בתאגיד, כגון מנכ"ל, דירקטור או ממלא תפקיד בכיר אחר, הוא 'אלטר-אגו' מובהק, ידו הארוכה של התאגיד, ולכן מעשיו בקשר לתפקידו נתפסים כמעשי התאגיד. המבחן של 'בקשר לתפקידו' נדרש על-מנת להבהיר, כי אחריות התאגיד לא תקום מקום בו בעל התפקיד הבכיר ביצע את העבירה כאדם פרטי".
עוד מוצע לקבוע, כי אחריות פלילית תוטל על התאגיד גם כאשר אין המדובר במנהל בכיר, אלא במי שנמנה על הנהלת הביניים, ובפועל מפעיל סמכויות ושיקול דעת עצמאיים בתחום פעילות של התאגיד. במצב זה נכללת גם שכירתו של גורם חיצוני שאינו עובד של התאגיד, כגון יועץ חיצוני, ובלבד שהתאגיד האציל לאותו גורם סמכות ניהולית באותו תחום פעילות.
משרד המשפטים מדגיש, כי במסגרת שקילת היותו של העושה אורגן בתאגיד, יילקחו בחשבון נסיבות ביצוע העבירה ובהן היקף הסמכות והאחריות שהקנה התאגיד לעושה בנסיבות העניין. ברור שלא כל עבירה המבוצעת על-ידי עובד לו הוקנו סמכויות ניהוליות כלשהן, היא עבירה שיש ליחסה לתאגיד. התאגיד ייהנה מהגנה גם כאשר האורגן לא התכוון במעשהו להיטיב עם התאגיד, וכשהמעשה שביצע האורגן לא היה לפי טיבו מעשה המיטיב עם התאגיד.
התזכיר מציע גם לקבוע עבירה חדשה הקובעת, כי תאגיד חייב לפקח ולנקוט בכל האמצעים הסבירים למניעת ביצוע עבירות המצויות בתחום פעילותו וניהול עסקיו. במקרה שתבוצע עבירה, החזקה תהיה שהתאגיד לא מילא חובה זו, אך הוא יוכל לסתור אותה בראיות מצידו. חובת הפיקוח תחול על רשימה סגורה של עבירות חמורות - הלבנת הון, חוק ניירות ערך, עבירות שחיתות ועבירות הגבלים עסקיים - וכן על עבירות ספציפיות המצויות בתחום פעילותו של התאגיד. העונש על הפרת חובת הפיקוח יהיה מחצית מהעונש על העבירה עצמה.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תורחב חובת האחריות הפלילית של תאגידים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפלגת המערך בראשות גולדה מאיר זכתה בבחירות לכנסת ה-7
אלעזר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעור המדינה, ואישר לחברה ולמושב כסלון לקדם תוכנית לבניית 3,000 דירות במושב שליד ירושלים    השופט מלצר נוזף בפרקליטות: "מדוע אתם משחיתים את זמנכם? הערעור מיותר! אל תכתיבו פשרה!"
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה 'תשלום מע"מ בעד מזומן' ליצרנים קטנים עד מחזור של 3.5 מיליון שקל בשנה    התשלום יתבצע רק בעת קבלת התמורה מהלקוחות ולא בעת החתימה על העסקה
איציק וולף
ראש הממשלה תקף את הממשל האמריקני ואת האיחוד האירופי בעקבות הגינויים שפרסמו לכוונת ישראל לבנות בירושלים וטען כי הם פועלים בסטנדרט כפול    "כשאבו מאזן מסית לרצח יהודים בירושלים, הקהילה הבינלאומית שותקת, וכשאנו בונים בירושלים על כך יוצא קצפם"
עופר וולפסון
בין המינויים החדשים: יו"ר אגף הכספים, יו"ר אגף הפנסיה, מנכ"ל אגף כלכלה, ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי ותפקיד חדש של ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות    במקביל הודיע יו"ר ההסתדרות על הקמתה של ועדת השקעות חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il