X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתוני שאלוני האקלים והסביבה הפדגוגית שמפרסמת ראמ"ה מגלים עלייה בדיווחים על התנהגות נאותה של תלמידים, היקף התגבור בקבוצות קטנות ויחסי קרבה ואכפתיות בין המורים לתלמידים
▪  ▪  ▪
כיתה בביה"ס. יחסים של קרבה [צילום: AP]

נתוני שאלוני האקלים והסביבה הפדגוגית שמפרסמת (יום ג', 28.10.14) הרשות הארצית להערכה ולמדידה בחינוך (ראמ"ה) מדווחים על ירידה בתופעות של קללות בעיקר בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ירידה בוונדליזם וחבורות אלימות של תלמידים, ועלייה בדיווחים על התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה, שימוש בתקשוב לצורכי למידה והיקף התגבור הלימודי בקבוצות קטנות.
מנגד, בחטיבות העליונות דוברות הערבית חלה החמרה בשורה של פרמטרים, בעיקר במעורבות באירועי אלימות, בקללות וגניבות, באיחורים והיעדרויות ובפגיעה של מורים בתלמידים.
המידע מתבסס על שאלונים שהועברו במהלך ינואר-מרץ 2014 ל-226,477 תלמידי כיתות ה'-ט' ועל 19,794 ראיונות טלפוניים עם מורים ומחנכים המלמדים את מקצועות המיצ"ב בכיתות א'-ט'. נוסף על כך הועברו שאלוני אקלים וסביבה פדגוגית ל-82,983 תלמידי כיתות י'-י"א, ול-9,635 מורי כיתות י'-י"א. בסה"כ השתתפו תלמידים ומורים מ-852 בתי ספר יסודיים, 474 חטיבות ביניים ו-446 חטיבות עליונות.
מהנתונים עולה עוד כי נרשמה עלייה בשיעור המורים בחט"ב הנפגשים עם תלמידים לתגבור לימודי בקבוצות קטנות ולשיחה אישית במסגרת שעות קבועות במערכת (בין היתר בעקבות רפורמת "אופק חדש"). כך בשנת תשע"ד 75% ממורי חט"ב דיווחו על העברת תגבור לימודי בקבוצות קטנות בשבוע שקדם לסקר, לעומת 52% מהמורים בשנת תשס"ט.
עלייה משמעותית בשימוש בתקשוב לצורכי למידה ביסודי ובחט"ב. מהנתונים עולה כי בשנת תשע"ד 49% מהתלמידים ביסודי ו-35% בחט"ב דיווחו על שימוש באינטרנט לצרכי למידה, לעומת 28% מהתלמידים ביסודי ו-21% בחט"ב בשנת תשס"ח.
עוד דווח על המשך מגמת העלייה בדיווחי תלמידים על יחסי קרבה ואכפתיות בין המורים לתלמידים. בשנת תשע"ד 70% מהתלמידים ביסודי, 49% בחט"ב ו-43% בחט"ע דיווחו כי הם חשים יחסי קרבה עם מוריהם, לעומת 63% ביסודי, 43% בחט"ב ו-37% בחט"ע בשנת תש"ע.
המגזר הערבי: עלייה באירועי האלימות
לעומת זאת, בחטיבות עליונות דוברות ערבית נרשמה החמרה בכל הנוגע לתחושת מוגנות וביטחון, למעורבות באירועי אלימות ולמשמעת (איחורים והיעדרויות). בשנת תשע"ד 11% מתלמידי חטיבות עליונות דוברות ערבית דיווחו על מעורבות באירועי אלימות, לעומת 6% מהתלמידים בשנת תש"ע.
בשנת תשע"ד 18% מתלמידי חטיבות עליונות דוברות ערבית דיווחו כי מישהו מהתלמידים קילל אותם בכוונה לפגוע בהם, לעומת 8% מהתלמידים בשנת תש"ע. כמו-כן, 60% מתלמידי חטיבות עליונות דוברות ערבית דיווחו כי נעדרו משני ימי לימודים או יותר בחודש שקדם להעברת הסקר, לעומת 45% מהתלמידים בשנת תש"ע.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגמת שיפור: פחות אלימות בבתי הספר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בני זוג ישלמו 400,000 שקל לעו"ד יעקב קלדרון משום שלא החזירו לו הלוואה    נדחתה תביעתם לקבל 5% ממחזור הצ'קים שגלגל קלדרון עבורם בשנים 2012-2008
איתמר לוין
האחריות תחול גם על עבירות שיבצעו נושאי משרה בקשר עם תפקידם בתאגיד    עבירה חדשה תחייב תאגידים לנקוט בכל האמצעים הסבירים למנוע שורה של עבירות במסגרת פעילותם
עידן יוסף
מפלגת המערך בראשות גולדה מאיר זכתה בבחירות לכנסת ה-7
אלעזר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעור המדינה, ואישר לחברה ולמושב כסלון לקדם תוכנית לבניית 3,000 דירות במושב שליד ירושלים    השופט מלצר נוזף בפרקליטות: "מדוע אתם משחיתים את זמנכם? הערעור מיותר! אל תכתיבו פשרה!"
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה 'תשלום מע"מ בעד מזומן' ליצרנים קטנים עד מחזור של 3.5 מיליון שקל בשנה    התשלום יתבצע רק בעת קבלת התמורה מהלקוחות ולא בעת החתימה על העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il