X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה את עתירתו של ראש עיריית נצרת עילית המושעה נגד כתב האישום השני, המייחס לו קבלת שוחד קובע: המקום להעלות את הטענות נגד חוזק הראיות הוא ההליך הפלילי
▪  ▪  ▪
גפסו. דין שווה [צילום: פלאש 90]

ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, יעמוד לדין גם בתיק השני המיוחס לו. בג"ץ דחה על הסף (יום ג', 28.10.14) את עתירתו של גפסו נגד הגשת כתב האישום השני.
גפסו כבר נמצא בעיצומו של משפט בו הוא מואשם בקבלת שוחד. במאי השנה הגישה הפרקליטות נגדו כתב אישום שני, שגם בו מיוחסת לו קבלת שוחד - בדמות קניית תמיכתם של פעילים בבחירות המקומיות תמורת הבטחה למשרות בעירייה אם ייבחר. בעתירתו טעםן גפסו, כי בהיותו איש ציבור - יש להקפיד במיוחד על כך שחומר הראיות ייצור סיכוי סביר להרשעה, מה שלדעתו אינו מתקיים במקרה הנדון. השופט עוזי פוגלמן:
"כתב האישום הוגש ביחס לאירועים שנטען כי התקיימו בשנת 2008; העדויות לגביהם ניתנו רק בשנת 2011 ולא במסגרת תלונה; העדים שהעידו על השוחד הנטען לא נחקרו באזהרה בחשד למתן שוחד; ההקלטה שביצע אחד העדים היא באיכות נמוכה ולא ננקטו צעדים לזיהוי הדוברים ותוכן השיחה על-ידי העד; לא נחקרו עדים נוספים באשר לאירועים הנטענים על-ידי העדים; בחקירתו של העותר בשנת 2012, התייחסותו לנושא ההבטחות לפעילים נגבתה אגב חקירה בפרשה אחרת מבלי שתשומת ליבו הופנתה לעניין; ומאז חקירה זו לא בוצעו פעולות חקירה בתיק.
"לגופן של הראיות נטען כי העדויות שעל בסיסן הוגש כתב האישום אינן מאומתות ולוקות במהימנותן; כי התמיכה בעותר היא פעילות פוליטית מובהקת; ועל כן לא נפל פגם במעשיו".
פוגלמן אומר, כי דינה של העתירה להידחות על הסף משום שהמקום להעלות טענות אלו הוא ההליך הפלילי. עוד הוא אומר, כי העתירה אינה מגלה עילה להתערבות נדירה של בית המשפט העליון בהחלטות הפרקליטות. פוגלמן מדגיש: "אין לקבל את טענת העותר בדבר יישומו של סף ראייתי שונה להעמדה לדין של אנשי ציבור. כפי שנקבע בפסיקתנו, אמת המידה להערכת סיכוייהן של ראיות להביא להרשעה לשם העמדה לדין זהה עבור איש ציבור ועבור אדם מן השורה".
לדברי פוגלמן, ההחלטה להעמיד לדין את גפסו התקבלה לאחר בחינה זהירה ומעמיקה, ואחרי שנערכו לו שני שימועים. לבסוף דוחה פוגלמן את טענתו של גפסו כאילו כתב האישום השני נועד רק להאריך את השעייתו, ומזכיר שגפסו עצמו גרם בהתנהגותו לכך שהגשת כתב אישום זה התעכבה חודשים רבים.
השופטים יורם דנציגר ויצחק עמית הסכימו עם פוגלמן. את גפסו ייצגו עוה"ד רון שפירא ופנינת ינאי, ואת המדינה - עו"ד ערין ספדי-עטילה.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אישר להעמיד לדין שוב את גפסו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חקירה פתוחה
שוטר  |  28/10/14 23:59
2
דו פרצופיות
דב מאיר1  |  29/10/14 01:03
3
יהודים יקרים הגיע הזמן לקום על
הצואה האשכנזית  |  10/11/14 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
בית הדין של נציבות שירות המדינה: אורי דיסטניק, שהיה ראש מועצת בנימינה, הביא להעמדתו לדין של מנהל מחלקה מתוך התעמרות ורדיפה, לאחר שהורה "לבנות לו תיק"
איציק וולף
בעקבות חשיפת זיוף פרוטוקול ישיבת המועצה תוך הסתמכות על צילומי וידאו שהועלו לרשת הורה גולן, על-פי הנחיית ייעוץ משפטי, שלא לאפשר צילומים שיתעדו את הישיבה    הזמין חברה חיצונית שמקליטה אודיו ומתמללת את הנאמר בישיבה    היועצת המשפטית: ראש המועצה העלה אפשרות שיכולה להיות מניפולציה בהקלטה שאינה מטעם המועצה    בתגובה לטענות אודות התנהלות תמוהה שלו בוועדה המרחבית לתכנון ולבניה השיב: יש לכם טענות לפלילים - לכו למשטרה
איתמר לוין
יצחק שאולי קיבל שוחד של 180,000 שקל מיזם נדל"ן תמורת אישורים    הודה והורשע גם בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים    הצדדים מבקשים להטיל על יצחקי 22 חודשי מאסר בפועל
איתמר לוין
רוברט פאר התיימר להנפיק אישורים להפעלת גנים שלא הותקנו בהם מערכות כיבוי אש, תמורת כמה אלפי שקלים    ביהמ"ש: נראה שגורמים נוספים בשירותי הכיבוי היו מעורבים במעשים
איתמר לוין
מגיבה לראשונה על ביקורתו של מזוז נגדה בפרשת האי היווני: "אני רוצה להאמין שהוא לא באמת מאמין שסימנתי מטרות"    "אמו של רון ארד אמרה ששחרור קלפי המיקוח הוא גזר דין מוות לבנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il