X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון אומר כי הניסוי להסעת פועלים פלשתינים רק ממחסום אייל יחל ב-1 בינואר, שנה אחרי שהתקבלה ההחלטה הסביר שסיבת הנוהל היא הצורך לוודא שלא נשארו פועלים בישראל
▪  ▪  ▪
פועלים פלשתינים באחד מקווי השומרון [צילום: מן הטלוויזיה]

שר הביטחון משה יעלון אומר (יום ד', 29.10.14) כי ההחלטה למנוע מפועלים פלשתינים לנסוע יחד עם ישראלים בקווי השומרון של חברת אפיקים, היא למעשה יישום דוח מבקר המדינה משנת 2009, שקבע כי לא הופעלה סגירת מעגל במעברי איו"ש, וכך לא היה מידע האם פלשתינים שיצאו לעבוד בישראל חזרו לשטחים. הוא אמר את הדברים במענה לשאילתה של ח"כ דב חנין (חד"ש).
המבקר קבע בזמנו כי נוהל זה לבדיקת הפועלים 'עשוי לסייע רבות לקיום בקרה להגברת היכולת להרתעת פלשתינים השוהים בישראל ללא היתר שהייה תקף ואף עשוי לאפשר את הענשתם בעת הצורך. אשר על כן, ראוי שכל הגופים המופקדים על ניהול המעברים יפעלו במשותף כדי לבצע את הנוהל".
שר הביטחון הסביר כי בכביש חוצב שומרון (כביש 5) אין נקודת יציאה של פועלים ערבים לכיוון העבודה בישראל. מדובר על למעלה מ-40 אלף פועלים שעובדים במדינת ישראל, ולרשותם 13 מעברים חוקיים בהם יש בידוק, שמהם ניתן לצאת על-פי אישורי עבודה.
באזור כביש חוצה שומרון יש שתי פרצות במכשול שאמור למנוע יציאה בלתי חוקית, שההשלמה שלהן התעכבה, בשל עתירות לבג"ץ, והיום הפרצות האלה הולכות ונסגרות. כמו-כן, פועלים יוצאים באישור דרך נקודת מעבר מותרת דוגמת מחסום אייל וחוזרים ללא בדיקה דרך כביש חוצה שומרון.
לדברי יעלון, כבר בינואר 2014 קיבל החלטה לחסום את הפרצות ולבצע בחינה של משמעות הדרישה למי שיוצא לעבוד בישראל, לחזור ולהיבדק במחסום בכניסתו בחזרה. הוא סיכם שהניסוי להוצאת קווי הפועלים ממעבר הבידוק יחל ב-1 בינואר 2015. את העיכוב ביישום נימק בהבשלת התהליך.
יעלון התייחס לחברי הכנסת יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון, שטענה כי זוהי גזענות איומה מצד המתנחלים שאינם רוצים לראות לידם פלשתינים באוטובוס, והשיב כי "לא צריך להיות איש ביטחון כדי להבין שכשיש 20 ערבים בתוך אוטובוס שהנהג שלו יהודי ויש בו עוד שניים או שלושה נוסעים ואולי חייל או חיילת עם נשק, שזו ערובה לפיגוע".

תאריך:  29/10/2014   |   עודכן:  29/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון: נוהל קווי השומרון - יישום דוח המבקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
אלי אלון
חברות האוטובוסים מפעילות אמצעי בקרה ופיקוח שונים לאיתור ולמניעת מעילות בכספיהן מצד נהגים. האם הן עושות כן גם לאיתור נהגים הגונבים מנוסעים? כמה נהגי אוטובוסים נתפסו בשנים האחרונות כגונבים מנוסעים, אם בכלל? מהו היקף התופעה?
עידן יוסף
קווי תחבורה ציבורית חדשים שתפעיל נתיב אקספרס ייפתחו בסוף אוקטובר באזור עכו, צפת, שפרעם וטמרה    לא ייסגרו קווים קיימים, אך פעילות קו 64 תפוצל
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית הפרטיות היו אמורות להשלים את התקנת השילוט הסטטי על כל תחנותיהן, אך לא הספיקו וקיבלו ארכה של חודשיים
עידן יוסף
חיילת בחיל-האוויר שעלתה לקו "מהדרין" של נתיב אקספרס בו נשים וגברים יושבים בנפרד נדחפה בידי כמה גברים חרדיים במהלך הנסיעה ונאלצה להמשיך בקו רגיל    החיילת: "משרתת שנתיים לטובת המדינה ואזרחיה, ומקבלת יריקה בפרצוף בתמורה"
עידן יוסף
נוהגים לשמוע מוזיקה בזמן הנסיעה באוטובוס או ברכבת וגם רוצים לחטוף תנומה מבלי לחשוש לפספס את התחנה בה אתם צריכים לרדת? הנגן המעורר של איפה בוס יעיר אתכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il