X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת השרים לתיקוני חקיקה לא נרתעה מהודעת קק"ל, שלפיה תפרוש ביולי 2015 מהאמנה עם המדינה איום נגדי: אם תפרשו - תחויבו במיסים על מכירת מגרשים ריכוך: ההשקעות יקבעו על-ידי ועדת תיאום משותפת
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ועדת השרים לתיקוני חקיקה בחוק ההסדרים אישרה (יום א', 2.11.14) את הצעת החוק "פיתוח לאומי", שתחייב את קק"ל להעביר לתקציב הפיתוח של המדינה 1 מיליארד בשנת 2015. בשנים הבאות, תחויב קק"ל להעביר למדינה 65% מהכנסותיה ממכירת מגרשים, המנוהלים על-ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). לדעת השרים, פיתוח אזורים שונים יביא לגידול הצע המגרשים ולהוזלת הדירות.
מההחלטה עולה, כי שרי הממשלה לא נרתעו מהחלטת דירקטוריון קק"ל מהשבוע שעבר (יום ד', 29,10.14) לפרוש בחודש יולי 2015 מהאמנה עם המדינה, ולהוציא את קרקעותיה מניהול רשות מקרקעי ישראל. במקרה זה ינותקו הקשרים הכלכליים בין המדינה לקק"ל, ואי-אפשר יהיה לחייבה להעביר כספים לתקציב המדינה.
במקרה זה - החליטה ועדת השרים - "יבוטל הפטור ממס שלו זכאית קק"ל". הניסוח הוא בלשון יחיד, ומדבר על "מס" ולא על "מיסים". הכוונה היא בעיקר לגביית מס שבח על רווחי ההון של קק"ל ממכירת מגרשים. זהו האיום הנגדי של הממשלה: אם תפרשו מהאמנה, ולא תעבירו את הכסף - תצטרכו לשלם אותו באמצעות גבית מס שבח, כאשר תמכרו את המגרשים באופן עצמאי ולא דרך רמ"י.
כדי לרכך את גביית מיליארד השקלים, החליטה ועדת השרים, שתוקם ועדת תיאום בין הצדדים, שתקבע את רשימת הפרויקטים לפיתוח לאומי - כלומר תשתית - שבהם יושקעו כספי קק"ל. כל זאת, כמובן, אם תושג הסכמה.
להצדקת ההחלטה אומרת הממשלה, כי בשנים האחרונות השקיעה מיליארדי שקלים בתשתיות ובפיתוח; גם קק"ל נהנתה מכך, כי הדבר העלה את שווי המגרשים שבבעלותה. אולם יש לזכור, שרוב המגרשים של קק"ל נמצאים בערים הגדולות, ובהן הוצאות התשתיות והפיתוח קטנות.

קק"ל: ההחלטה היא חרפה, ולא תעבור

קק"ל הגיבה בחריפות רבה על החלטת הממשלה. בהודעה רשמית היא אומרת: "ההחלטה היא בלתי-חוקית ופופוליסטית. היא לא תעבור! אנחנו מקווים שחברי הכנסת יתערבו, כדי למנוע את החרפה. החוק המוצע הוא אנטי-ציוני, ניסיון להלאים אותנו, ויפגע פגיעה אנושה בפעילות קק"ל בתחומי היערות, הפארקים, בניית מאגרי מים, הכשרת קרקע ובנייה בפריפריה. נראה ששרי הממשלה החליטו על החוק לאחר שהוצגו להם (כנראה על-ידי שר האוצר) מצגי שווא".
מהודעת קק"ל עולה, שבשלב ראשון היא תנסה לשכנע את חברי ועדת הכספים של הכנסת לגנוז את הצעת החוק או למתן אותה בצורה מהותית. אם ההצעה תאושר בכל זאת, תפרוש קק"ל מהאמנה ביולי 2015, כאמור למעלה. בשלב זה, הודעת קק"ל אינה מאיימת בפרישה או בצעדים מעשיים אחרים.
מהודעת משרד האוצר לא ברור, האם הצעת החוק תוגש לכנסת כהצעת חוק נפרדת, או כחלק מחוק ההסדרים. במקרה הראשון, ייתכן מאוד שהדיון על ההצעה יתארך, כפי שקורה להצעות חוק אחרות.

תאריך:  02/11/2014   |   עודכן:  02/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה: קק"ל תשלם מיליארד בשנה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד משתמש בכסף ציוני
לוגי  |  3/11/14 09:58
2
זאת אומרת שעכשיו
עמירקוגל  |  3/11/14 10:14
3
דירקטריון קק"ל, מי הם?
יוסי ג.  |  4/11/14 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להצעת החוק המבקשת להגביל הפצת חינמונים ואשר מכוונת נגד הפצת העיתון ישראל היום    קבע כי על-מנת לנקוט באמצעים שכלולים בהצעה, הפוגעים בחופש העיתונות ובזכויות חוקתיות מוגנות, יש להוכיח שקיימת סכנה לחופש העיתונות מחלוקת העיתון בחינם    נתוני הממונה על הגבלים עסקיים מוכיחים כי אין סכנה שכזו
איציק וולף
ההצעה אושרה ברוב גדול ובתמיכת ראש הממשלה    המתנגד היחיד - השר אורי אריאל מהבית היהודי    הרבנים הראשיים הודיעו כי הם מתנגדים לרפורמה ואיימו כי לא יכירו בתעודות גיור
עידן יוסף
התנועה למדינה יהודית יוצאת נגד הצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה להקים מותבי גיור וטוענת כי הממשלה איננה מוסמכת להעניק לאזרח תעודת אישור על גיורו    "החוק מקנה סמכות זו רק לרב הראשי לישראל, בתפקידו כראש העדה היהודית. הדרת הרבנים הראשיים מהליכי הגיור הממלכתיים תפגע בראש ובראשונה בהמוני המתגיירים הפוטנציאליים שלא יוכלו להינשא בארץ ולא תפתור את הבעיה החברתית
עופר וולפסון
אומר כי התוכנית, שעלותה 300 מיליון שקל, תערער עוד יותר את היחסים הרעועים ממילא עם האמריקנים    "אני תומך בבניית כביש לקריית שמונה, אך לא להתנחלויות מבודדות"
עופר וולפסון
ראש הממשלה על התבטאויות בכירים בממשל אובמה נגדו: "האינטרסים שלנו אינם עומדים בראש מעיניהם של אותם אלה שתוקפים אותנו ואותי אישית"    אומר כי הברית האסטרטגית והערכית בין ישראל לארה"ב תימשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il