X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זקן מעידה בדיון המחודש בפרשת טלנסקי ותטען שאולמרט עשה גם שימוש פרטי בכספים שקיבל מטלנסקי עם תחילת העדות מתפרסמים קטעים מהשיחות המוקלטות בין זקן לאולמרט
▪  ▪  ▪
זקן ואולמרט. אחרי 20 שנה [צילום: פלאש 90]

שולה זקן התייצבה הבוקר (יום ב', 3.11.14) בבית המשפט המחוזי בירושלים ומעידה לראשונה בפומבי נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. העדות נשמעת בדיון המחודש בפרשת משה טלנסקי.
זקן פתחה: "אני כיום אסירה מספר 1351278 בכלא נווה תרצה. באתי מבית הכלא בו אני משלמת בצדק על הטעויות שלי בשנים האחרונות, על קהות החושים שלי ועל כך שהלכתי כמו עיוורת עשרות שנים אחרי דרישותיו של אולמרט. כל מה שלמדתי – זה ממנו. כל מה שעשיתי – זה ראיתי מה שהוא עושה. לא המצאתי דבר. בכל תפקיד שעבר ניסיתי להתנתק ממנו, אבל לא הצלחתי.
"השנים האחרונות היו סיוט מתמשך שלי ושל משפחתי. אני מאוד מקווה שעם סיום התשלום שלי לחברה, הן במאסר והן בחשיפת האמת כולה, תסלח לי משפחתי והציבור יבין אותי יותר. אני שלמה עם עצמי, ומודה לקדוש ברוך הוא שנתן לי את ההזדמנות לעשות זאת".
הסניגור, עו"ד אייל רוזובסקי, הודיע לפני השמעת הקלטות של השיחות בין זקן לאולמרט, כי ההגנה תתנגד לקבילות הקלטות. הוא הסכים להשמעתן ואמר, כי יבקש מבית המשפט להכריע בהמשך לגבי קבילותן. בית המשפט דחה את בקשתו של רוזובסקי להתיר רק את פרסום התמליל ולאסור את פרסום האודיו.
בית המשפט העליון קיבל את בקשת המדינה והורה לבית המשפט המחוזי לשמוע את עדותה של זקן ואת השיחות שהקליטה עם אולמרט, וכן לקבל את יומניה הממוחשבים מהתקופה בה שימשה כראש לשכתו של אולמרט. לטענת המדינה, כל אלו מוכיחים, כי אולמרט עשה גם שימוש פרטי בכספים שקיבל מטלנסקי - ולא רק שימוש פוליטי, כפי שקבע בית המשפט המחוזי בזכותו אותו מאשמת הפרת אמונים.
זקן מסרה את הגירסה נגד אולמרט ואת ההקלטות - חלקן מתקופת משפטם בירושלים וחלקן מאוחרות יותר - לאחר שהגיעה להסדר טיעון במשפט הולילנד. זקן הודתה בקבלת שוחד משמואל דכנר ונדונה ל-11 חודשי מאסר, עונש אותו היא מרצה כעת. בפועל הפכה זקן לעדת מדינה נגד אולמרט, לאחר שבמשך למעלה מ-30 שנה הייתה האדם הקרוב ביותר אליו מחוץ למשפחתו.
על-פי לוח הזמנים שקבעו השופטים, זקן אמורה למסור היום את עדותה הראשית, וביום חמישי (6.11.14) תתחיל חקירתה הנגדית. ההגנה העריכה, כי תזדקק לפחות לשלוש ישיבות לצורך החקירה הנגדית. אולמרט אמור להעיד החל מ-14.12.14, כאשר המועד האחרון שנקבע לדיון המחודש כולו הוא 11.1.15. מועדים כאלו כמובן כפופים לשינויים בהתאם למהלך הדיונים.
זקן מסרה לחוקרי המשטרה גם עדות וקלטות המבססות לכאורה עבירות של הדחה בעדות ושיבוש מהלכי משפט מצידו של אולמרט. על-פי החשד, אולמרט סייע למימון הגנתה של זקן במשפט בירושלים, ובתמורה היא נמנעה מלעלות על דוכן העדים ובכך סייעה להגנתו. הוא גם לחץ עליה שלא לחתום על הסדר טיעון במשפט הולילנד, ואכן זקן חזרה בה בסוף 2012 מהסכמתה להסדר כזה, במסגרתו הייתה אמורה להעיד נגד אולמרט. הפרקליטות טרם החליטה האם להעמיד לדין בפרשות אלו את אולמרט ואת סניגורו דאז, עו"ד נבות תל-צור.

תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  09/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זקן: כל מה שעשיתי - למדתי מאולמרט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאיזה כספים לקח טלנסקי ?
מיכל מירושלים  |  3/11/14 08:21
2
מרגש איזו נאמנות.. באש ובמים.
בן שרה  |  3/11/14 10:09
3
אוי כמה חבל שהבריונים ושומרי ה
קורןנאוה טבריה  |  3/11/14 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
ערוץ 10 חשף את המסרונים שהוחלפו בין השניים בחודשים בהם החליטה זקן שלא להעיד נגד אולמרט במשפט הולילנד ואת הטובות שביקשה וקיבלה ממנו
איתמר לוין
ההגנה בפרשת טלנסקי תתנגד מיד עם תחילת עדותה של זקן להגשת הקלטות של שיחותיה עם אולמרט    התביעה: הסניגורים העבירו לאולמרט את המיילים האישיים של זקן שקיבלו בטעות
איתמר לוין
סניגוריו של אולמרט טוענים שהתקליטור ובו תכתובות הדוא"ל הפרטיות של זקן מהווה חומר חקירה, וכי למעשה היו אמורים לקבל מידע רב עוד יותר מזה הכלול בו
איתמר לוין
מבקשת מבית המשפט להורות לסניגוריו של אולמרט להחזיר מיידית את התקליטור שהועבר להם בטעות והכולל תכתובות שלה עם עורכי דינה ותכתובות פרטיות
איתמר לוין
המדינה טוענת שהעבירה בטעות להגנה בתיק טלנסקי תקליטור ובו התכתבויות דוא"ל זקן, והסניגורים עושים בו שימוש המעלה "יותר מחשש לעבירה של פגיעה בפרטיות וכן לפגיעה בחסיון עו"ד-לקוח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il