X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגידת בנק ישראל קראה לממשלה להגביר את המעורבות בשוק העבודה ולהקים מסגרות הכשרה מקצועית וחינוכית עבור העובדים הרבים והכישורים המקצועיים על שיעור הריבית: "הכלי כמעט ומוצה. בוחנים שימוש בכלים שונים כדי להשיג את מטרות המדיניות"
▪  ▪  ▪
פלוג. "רבים מרוויחים שכר נמוך מדי" [צילום: פלאש 90]

"התהליכים בשוק העבודה משליכים על היכולת לקיים צמיחה מכלילה, שפירותיה יגיעו לכלל האזרחים. יש להרחיב את המדיניות הפעילה בשוק העבודה, ולפעול להגדלת הפריון שתוביל לשיפור רמת השכר של מרבית העובדים" - כך אמרה (יום ב' 3.11.14) נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, בהרצאה שנתנה במסגרת כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה.
פלוג אמרה כי בפני המשק עומדים שלושה אתגרים מרכזיים: קליטת האוכלוסיות ששעורי התעסוקה ורמת ההשתכרות שלהן נמוכים אל תוך ליבת שוק העבודה; העלאת רמות הפריון הנמוך בחלק מענפי המשק המשתקפות בשיעור גבוה של עובדים בשכר נמוך; התאמת המיומנויות וההשכלה לשוק העבודה המשתנה.
כדי לעמוד באתגרים ולהבטיח המשך צמיחה שתגיע לכולם, אמרה פלוג כי הממשלה נדרשת להפעיל כלים שונים של מדיניות. אלה כוללים הרחבה ניכרת של המדיניות הפעילה בשוק העבודה, אשר ההוצאה עליה (במונחי תוצר) מהווה רק שליש מהממוצע במדינות ה-OECD והתאמה של מערכות החינוך וההכשרה המקצועית לצרכיהן של אוכלוסיות שונות ולצרכי שוק העבודה המשתנה, תוך מיקוד החינוך המקצועי דווקא בהכשרות ממוקדות אחרי השירות הצבאי. עוד אמרה פלוג, כי יש לשקול במקביל צעדי מדיניות הממוקדים באוכלוסיות חלשות ובעלי כושר השתכרות נמוך.
"כלי הריבית קרוב למיצוי"
בהתייחסה לסוגיות המוניטריות, אמרה פלוג כי "בנק ישראל מחויב לעמידה ביעד האינפלציה ולתמיכה בפעילות הכלכלית, כפי שמוגדרים יעדיו בחוק. הכלי הסטנדרטי של המדיניות המוניטרית, אני מתכוונת כמובן לריבית, קרוב למיצוי, וכפי שהודענו, אנו בוחנים את הצורך בשימוש בכלים שונים כדי להשיג את מטרות המדיניות, תוך שאנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בסביבת האינפלציה, בפעילות המשק, בכלכלה העולמית, בשער החליפין ובאינדיקטורים נוספים".

תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  03/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  אלי הורביץ  קרנית פלוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חייבים להגדיל הפריון כדי להקטין אי-השוויון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עופר וולפסון
ראש הממשלה בכנס הורביץ לכלכלה: "הרפורמה צריכה לכלול פרמטרים רבים ביניהם קידום עובדים והוצאת עובדים שאינם יעילים ואינם משרתים את הציבור"    אומר כי ישראל סובלת מעודף רגולציה: "נקבע סדר ונומרות לרגולציה ציבורית"
אלעזר לוין
שר השיכון מציע לשר האוצר תוכנית לגייס 4 מיליארד שקל, כדי לכסות חלק מהוצאות מבצע צוק איתן: 32 אלף משפחות שלוו מהמדינה משכנתאות, יפרעו את היתרה בפרעון מוקדם, ויחסכו עמלה וריבית
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל אמרה כי גירעון של יותר מ-3% עלול להביא להעלאת מס חדה בעתיד ולחשוף את האזרחים לסיכון רב    התייחסה להורדת הריבית ולשוק הנדל"ן: "הירידה בהתחלות הבנייה שראינו בחודשים האחרונים מטרידה במיוחד"
שירי דובר
רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק בוועידת MAD: "אם תפתחו בסוף השנה את הארון בחדר המדרגות, יהיה סיב אופטי מגולגל. זה עומד להיות פרויקט הסיבים הגדול ביותר בישראל. דנמרק הגיעה ל-40% כיסוי בערים המרכזיות; אנחנו נגיע לשם בסוף השנה"
איתמר לוין
יו"ר רשות ני"ע, המפקח על הבנקים והמפקחת על הביטוח מסכימים: יש לפעול לפי המודל האמריקני    לשכת רואי חשבון: המצב בישראל אינו דומה למצב בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il