X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמעון סרוסי, מנכ"ל משותף באקו אנרג’י, מציין כי בתנאים הנוכחיים יהיה קשה לגייס הון בהיקף של 7-5 מיליארד דולר למימון פיתוח המאגר
▪  ▪  ▪
שמעון סרוסי, מנכ"ל משותף באקו אנרג’י [צילום: יח"צ]

"מחירי נפט וגז טבעי יורדים בעולם אינם מבשרים טובות לשווי לוויתן ולשווי המניות של החברות המחזיקות בו (נובל אנרג’י, קבוצת דלק, אבנר, דלק קידוחים ורציו). בתנאים אלה יהיה קשה לגייס הון בהיקף של 5-7 מיליארד דולר למימון פיתוח לוויתן". כך אמר (יום ג’, 4.11.14) שמעון סרוסי, מנכ"ל משותף באקו אנרג’י, במסגרת פאנל אנליסטים על מחירי הנפט והשפעתם על מימון פיתוח לוויתן בוועידת "אנרגיה ועסקים 2014".
סרוסי מציין כי "מחיר הנפט מצוי במגמת ירידה על-פי תחזיות ארוכות טווח של הבנק העולמי, משרד האנרגיה האמריקני וקרן המטבע הבינלאומית. זו בשורה טובה לכלכלתן של מדינות יבואניות נפט כמו ישראל, ופגיעה ביצואניות הנפט ובראשן ערב הסעודית, אירן ומדינות המפרץ".
לדבריו, "ממחיר חבית הנפט נגזרים מחירי מוצרי הנפט במידה חלקית גם מחירי הגז הטבעי. נראה כי התלות בנפט הולכת ופוחתת, מאותתות על כך מניות חברות הנפט הגדולות בעולם ששעריהן ירדו בחדות בכ 20% ויותר בארבע החודשים האחרונים. תרמו לכך מצד הביקוש, ההאטה בצמיחה של סין, הודו והשווקים המתעוררים והמיתון באירופה ומצד ההיצע הגדלת ההפקה של נפט על-ידי סעודיה, התחזקות הדולר והתאוששות המשק האמריקני שהגביר את הפקה המקומית של נפט וגז טבעי ומתקדם בקצב מהיר לאי תלות בדרך להפוך ליצואן של אנרגיה".
סרוסי הוסיף כי "שוק ההון המקומי בישראל מצוי ב-6 השנים האחרונות, משנת 2008, בשפל בפעילות וברמת גיוס ההון. יכולתו לספק את ההון הדרוש למימון מגה פרויקטים מוגבלת. נדרשת מדיניות שתעודד גם גיוס הון משקיעי חוץ. הפוטנציאל לכך הוא גבוה בהתבסס על העובדה שמשקיעי חוץ פעילים מאוד בשוק ההון הישראלי ומחזיקים כשליש מן המניות של החברות הישראליות הנסחרות בבורסה".

תאריך:  04/11/2014   |   עודכן:  04/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קבוצת דלק בע"מ / Delek
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מחירי הנפט לא מבשרים טובות לשווי ’לוויתן’"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עופר וולפסון
משה שפיצר, מנכ"ל נגב גז טבעי, בוועידת אנרגיה ועסקים 2014: "המדינה לא נותנת לנו לעבוד, כל מכשול שאפשר לשים לפתחנו - שמים לפתחנו"
עו"ד חיים שטנגר
מר ריבלין, אם תמתח ביקורת על תופעות מגונות בחברה הישראלית ועל תופעות שיש לעקור אותן מן השורש - בסופו של דבר תצלח מלאכתך בידך והציבור יצא נשכר מכך
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל קראה לממשלה להגביר את המעורבות בשוק העבודה ולהקים מסגרות הכשרה מקצועית וחינוכית עבור העובדים הרבים והכישורים המקצועיים    על שיעור הריבית: "הכלי כמעט ומוצה. בוחנים שימוש בכלים שונים כדי להשיג את מטרות המדיניות"
עופר וולפסון
ראש הממשלה בכנס הורביץ לכלכלה: "הרפורמה צריכה לכלול פרמטרים רבים ביניהם קידום עובדים והוצאת עובדים שאינם יעילים ואינם משרתים את הציבור"    אומר כי ישראל סובלת מעודף רגולציה: "נקבע סדר ונומרות לרגולציה ציבורית"
אלעזר לוין
שר השיכון מציע לשר האוצר תוכנית לגייס 4 מיליארד שקל, כדי לכסות חלק מהוצאות מבצע צוק איתן: 32 אלף משפחות שלוו מהמדינה משכנתאות, יפרעו את היתרה בפרעון מוקדם, ויחסכו עמלה וריבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il