X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני צעירים שהועמדו לדין בשל אירועי ההינתקות בשנת 2005, נפלו קורבן למעצרי שווא בשנת 2007 האישה הושארה לבדה בתל אביב בלילה עם תינוק הבעל הוכנס לתא מעצר מסריח משתן
▪  ▪  ▪
נעצרה בשל חסימת צמתים [צילום: AP]
אדישות וזלזול
השופטת יעל ייטב מסכמת: "שרשרת ליקויים אלו מעידים על הפרות חוזרות ונשנות של חובות הזהירות המוטלות על הנתבעת, ומעידות על אדישות לאפשרות קיומם של מעצרי שווא ועל זלזול בחירותו של אדם. מבחינת מדיניות משפטית לא מדובר בסיכונים סבירים שנוטלים עליהם אלו העוברים עבירות פליליות, סיכונים שיש להשלים עמם, וזאת לאור מעמדה של החרות כזכות יסוד במשפטינו. מבחינת הנורמה המשפטית אין להשלים עם ביצוע מעצרי שווא שכאלו וניתן היה למנוע אותם אילו הייתה הנתבעת מנהיגה נהלים פשוטים להבטחת קיום הוראות החוק".

פסק דין של בית משפט השלום בירושלים חושף (23.10.14) כיצד התעמרה המשטרה בצעיר וצעירה שנטלו חלק בפעולות המחאה נגד ההינתקות - מספר שנים לאחר אותם אירועים. השופטת יעל ייטב קבעה, כי השניים - אז נערים וכיום נשואים - יקבלו מהמשטרה פיצוי של 35,000 שקל ורמזה שהפיצוי היה גבוה יותר אם סכום התביעה היה גבוה יותר.
האישה, ילידת 1989, הייתה בת פחות מ-16 בזמן ההינתקות. היא הועמדה לדין בשל שתי חסימות צמתים, הורשעה בעיקר משום שסירבה להזדהות במהלך המעצר ונקנסה ב-1,000 שקל. פסק הדין ניתן בדצמבר 2005, וגזר הדין - בפברואר 2007.
ביולי 2008, כאשר היא כבר אם לתינוק בן ארבעה חודשים, זומן בעלה לחקירת משטרה בקריית מלאכי בשל סכסוך משפחתי. תובעת משטרתית התקשרה אל האישה וביקשה ממנה להגיע מיד אל התחנה למסירת עדות. כאשר הגיעה ובידיה התינוק, נאמר לה שהיא מעוכבת לחקירה בשל צו מעצר בשל אי-התייצבותה למשפחה. כל הסבריה, לפיה ההליך הסתיים שנה וחצי קודם לכן, נפלו על אוזניים ערלות.
השוטרים הסיעו אותה ואת התינוק לתל אביב (תוך שהם מתעלמים מכך שבניידת אין כסא בטיחות), שם היה עליה להמתין עד השעה 11 בלילה לשופט התורן ששחרר אותה בערבות. האישה העידה, כי נאלצה להניק את התינוק בנוכחות השוטרים, וכי לא היה לה ציוד מינימלי עבורו. בסופו של דבר היא שוחררה בשעה 11:30 בלילה, לבדה בתל אביב ובלי דרך לחזור לביתה, תוך שהשוטרים מתעלמים לחלוטין ממצוקתה.
ייטב קבעה, שעל המשטרה הייתה מוטלת האחריות לוודא שצו המעצר נמחק עם סיום משפטה של הצעירה ולוודא שאינה מבצעת מעצר בלתי חוקי - אך היא לא עשתה זאת. עוד קבעה, כי המשטרה הייתה צריכה לצפות שהתובעת תתקשה להסתדר בשעת לילה מאוחרת עם תינוק בעיר זרה, וגם מכך התעלמה. לדעת ייטב, הפיצוי הראוי לתובעת הוא 20,000 שקל.
בעניינו של הבעל, יליד 1987, קבעה ייטב שהוא נעצר לשווא פעמיים. בשולי הדברים אומרת ייטב, כי אינה מבינה מדוע בכלל הוגש כתב אישום נגד הבעל שהתפרץ לאירוע של המשטרה במחאה על ההינתקות ומדוע המשטרה לא חזרה בה ממנו לאור הנחיות היועץ המשפטי לממשלה באותה עת.
לגופם של דברים אומרת ייטב, כי מעצר השווא היה בערב תשעה באב, יולי 2007, כאשר קצין משטרה בכניסה להר-הבית מנע את כניסתו של הצעיר והודיע לו שעליו לשלם 750 שקל כדי שלא ייעצר, משום שלא התייצב למשפטו - אלא שההליכים נגדו הותלו. כאשר הגיע הצעיר לתחנת הקישלה כדי לשלם את אותו סכום - למרות שלא ידע כלל במה מדובר - הוא נאלץ להמתין מספר שעות, והגיע לביתו שעה קלה בלבד לפני כניסת הצום. רשלנות המשטרה באה לידי ביטוי, אומרת ייטב, בכך שלמרות התייצבותו של הצעיר ותשלום אותו סכום, הוא כלל לא זומן לדיון.
מעצר השווא השני היה במקביל למעצרה של רעייתו, כאשר החוקרים ייחסו לצעיר התפרעות בשטח צבאי סגור באוקטובר 2005, למרות שהוא הכחיש שבכלל היה ביו"ש באותה עת. הצעיר הועבר לירושלים, הוכנס לתא מסריח משתן, לא קיבל מזון והותר לו להתפלל מעריב רק לאחר שפרץ בבכי. למחרת הובא הצעיר לבית המשפט, שם טענה המשטרה שנעצר משום שלא התייצב למשפטו - אך היא לא יכלה להוכיח שההזמנות נמסרו לו. ייטב אומרת, כי הפיצוי הראוי לצעיר הוא 32,000 שקל.
כאמור, לנוכח העובדה שהתביעה הוגבלה ל-35,000 שקל, קבעה ייטב שזהו הסכום שתשלם המשטרה, בתוספת הוצאות בסך 10,000 שקל. את הצעירים ייצג עו"ד חנוך רובין, ואת המשטרה - עו"ד משה ולינגר.

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה רדפה ב-2007 מפגינים נגד ההינתקות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אם הם היו פלסטינים-הסמול בכנסת
היה מזדעק וצורח!  |  5/11/14 12:58
 
- זו מציאות יומיומית של הערבים.
לא להתרגש.  |  5/11/14 14:56
 
- ראה הסיפור ע המעצר של וקסברג
אפרופו צביעות.  |  5/11/14 16:02
2
על רדיפה והתעמרות ואחריות אישי
תמימה  |  5/11/14 13:27
3
לשוטרים יש שם פרטי ומשפחה
למה האנונימיות?  |  5/11/14 13:51
4
ומי יתבע אישית את השוטרים??? ל"ת
מערכת רקובה  |  5/11/14 14:37
5
נצחון עם ישראל על משטרת המחשבו ל"ת
יהודי מא"י  |  5/11/14 14:54
6
ובני העוולה במדים עדיין משרתים
צורי  |  5/11/14 14:58
7
אלה הסטנדרטים המקובלים...
השועל  |  5/11/14 16:40
8
אכזריות לשמה ע"י שוטרים רעים
מדמוני אסף  |  5/11/14 18:57
9
כך נראית המשטרה ? בושה ל"ת
י.צ.  |  5/11/14 19:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יצחק דנון
שוטר מג"ב מואשם, כי כיוון רובה לראשו של חברו ולחץ על ההדק, ורק משום שהרובה לא היה דרוך - לא נורה כדור
איתמר לוין
המשטרה והפרקליטות משקרות לבג"ץ, כי הן יכולות - גם משום שלא ייתפסו וגם משום שהכל נשאר בתוך הבית. את המצב הזה ניתן וצריך לשנות בשני צעדים פשוטים, קלים ויעילים
איתמר לוין
לאחר ש-News1 חשף כיצד המשטרה והפרקליטות שיקרו לבג"ץ בפרשת פינטו-ברכה, מזכיר קלמן ליבסקינד שהן עשו בדיוק אותו הדבר נגד יהודה גליק. המסקנה המתבקשת היא, שאין להן בעיה לשקר כדי להגן על עצמו - ושאם זה לא ייגדע, ייהרסו יסודותיו של שלטון החוק
יצחק דנון
השחקנית לשעבר טוענת, כי פקד אלידוב הכט הכפיש אותה בדף הפייסבוק שלה, לאחר שמתחה ביקורת על התנהלות מוקד 100 בחטיפת שלושת הנערים
איציק וולף
היחידה המשטרתית למלחמה בגניבות הרכב לא מקפידה על הנהלים מול חברות הביטוח וההשכרה השותפות במימונה    שפירא: לא ראוי שהמימון הפרטי יהיה הסדר קבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il