X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מבהיר יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתשתיות התעופה, ח"כ יצחק וקנין מנכ"ל עיריית אילת: כל חלופה אחרת לשדה דב תאריך את משך הטיסה ואנשים יוותרו על הטיסה לאילת
▪  ▪  ▪
שדה דב. סגירתו תנתק את הפריפריה [צילום: פלאש 90]

"לשדה דב אין חלופות וסגירתו ללא חלופה מתאימה תמיט אסון על ערים חשובות כמו אילת, שלא לדבר על שיתוק שדה התעופה בחיפה". ראינו מסיבות עיתונאים על סגירת שדה דב, אבל מי שמכיר את ההתנהלות יודע שלעיתים השרים לא יורדים לעומק הבעיה. הכי קל זה להצהיר הצהרות, אבל צריך להתמודד עם ההשלכות של ההחלטה שתנתק את הפריפריה" - הבהיר יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתשתיות התעופה, ח"כ יצחק וקנין, בדיון שהתקיים (יום ד', 5.11.14) בנושא חלופות לשדה תעופה במרכז הארץ.
מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) יואל פלדשו, ציין כי "הפתרונות יכולים להיות רחבים, בין אם זה בשדה דב עצמו ובין אם בסביבתו או במקומות אחרים, אבל לא סוגרים בית חולים לפני שאחר נבנה ולא מעבירים בסיס אחד לפני שהסתיימה בנייתו של בסיס אחר".
מנכ"ל עיריית אילת, פיליפ אזרד, הבהיר כי כל חלופה אחרת לשדה דב תאריך את משך הטיסה כך שאנשים יוותרו על הטיסה מאילת או לאילת. לדבריו, סגירת שדה דב ללא חלופה אמתית תשפיע דרמטית על העיר, על התושבים ועל התיירות.
נציגת משרד ראש הממשלה, אורית פיאס, אמרה כי יש החלטת ממשלה מ-2012 לפינוי השדה וכבר נעשות פעולות בנתב"ג. היא טענה כי כבר הועברו יותר מ-10 מיליון שקל שנדרשו למשרד הביטחון לטובת תכנון ובחינת חלופות, אך מאוחר יותר בדיון חזרה בה ואמרה כי הכסף עדיין לא הועבר.
מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, אמר כי אין סיבה לסגור את שדה דב כל עוד אי-אפשר לבנות על הקרקע. "התכנון ייקח 10 שנים ולא יהיה שם כלום חוץ מקוצים - אז בזמן הזה אפשר להמשיך להפעיל את שדה דב ובמקביל לבחון חלופות", אמר.
הקמת שדה חדש ברמת דוד - החלטה במחשכים
"הממשלה הצהירה בעבר ששדה חדש יוקם בנבטים ושר התחבורה התבטא כך מספר פעמים בעבר, והנה פתאום מביאים החלטה בתוך חוק ההסדרים להקים את השדה ברמת דוד בגלל סיבות ביטחוניות", אמר סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן. "אנחנו לא מוכנים בשום אופן לקבל את הדרך שבה זה נעשה, במחשכים, בלי לשתף את הציבור ואת ראשי הרשויות בצפון ובדרום", הוסיף וורצמן.
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס לכך ואמר כי ברגע אחד עשו מחטף והסבירו כי מדובר ב"סיבות ביטחוניות", אבל לא ברור למה רמת דוד פחות מסוכנת מנבטים. "רק אתמול נסראללה הודיע שישתק את שדות התעופה שלנו, ולדעתי רמת דוד קצת יותר קרובה ללבנון מנבטים", אמר. הוא הוסיף כי הנגב ללא שדה תעופה יהיה מנותק, וכי כל מפקד חיל-האוויר שפשט את מדיו תמך בהקמת השדה בנבטים.
ח"כ איילת שקד ביקשה לקיים ישיבות יסודיות על כל אחת מהסוגיות שעלו בדיון, הן העתקת שדה דב, העברת השדה בהרצליה לעין שמן והעברה שכינתה "באישון לילה במסגרת חוק ההסדרים" של השדה החלופי מנבטים לרמת דוד. ח"כ וקנין סיכם את הישיבה ואמר כי ועדת המשנה תמשיך לדון בכל הנושאים. הוא הוסיף כי בישיבה הבאה תיבחן החלופה לשדה דב ואמר כי ידרוש את נוכחותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בישיבה.

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אסור לסגור את שדה דב ללא חלופה אמיתית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חברת הכנסת לוי-אבקסיס: ילדים רעבים אינם רק רעבים למזון אלא גם לספר, לתרבות לטיול
יפעת גדות
תת-אלוף ד"ר דודו דגן מונה לקצין הרפואה הראשי    הטקס נערך במחנה "דורי" במעמד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף קובי ברק
יפעת גדות
באוניברסיטאות, שיעורי הקבלה בעדיפות ראשונה של היהודים והאחרים היו גבוהים יותר מאשר בקרב הערבים בכל תחומי הלימוד, כאשר במכללות האקדמיות, פערים אלו היו ברוב תחומי הלימוד    הציון הפסיכומטרי הממוצע של הערבים שהתקבלו בעדיפות ראשונה, נמוך באופן משמעותי מזה של היהודים והאחרים - הן באוניברסיטאות והן במכללות האקדמיות
יצחק דנון
האם שעזבה את הקניון ובעקבות זאת נולדה מחאת האימהות המיניקות, תובעת 550,000 שקל בטענה ללשון הרע בפרסומים על המקרה
איתמר לוין
בית המשפט התיר לפרסם את שמו של שפר, החשוד שדרש מהחברה מיליוני דולרים כדי שלא יפיץ את המידע שאסף לאחר שפרץ למחשבו של אחד מעובדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il