X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל התיר למשטרה לעיין בתיקיהם של לקוחותיו של מי שחשוד בביצוע מירמה בהליכי פונדקאות, למרות הפגיעה בפרטיותם קובע: אין חיסיון מכוח חוק הגנת הפרטיות ואין חיסיון רפואי
▪  ▪  ▪
קצין בודד יקרא את התיקים [צילום: AP]

צורכי חקירה גוברים על הזכות לפרטיות של מי שעברו טיפולי פוריות ופונדקאות - קובע (6.11.14) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל. "האינטרס הציבורי בהשלמה האמורה ובניהול חקירה יעילה היורדת לשורש האמת רב הוא. מצב זה משליך על החרות היחסית של המשטרה לחקור, לעיין בחומר ולברר לעיתים יש מאין מהי התשתית העובדתית והפליליות הטמונה בה", הוא אומר.
המשטרה חושדת, כי דורון ממט ביצע שורה של עבירות מרמה בדמות "יצירת תינוקות" עבור לקוחותיו באמצעות תרומת זרע וביצית והשתלת הביצית המופרית אם פונדקאית בחו"ל. בחיפוש במשרדי חברת תמוז, אותה מנהל ממט, נתפסו פרטי כל הלקוחות ותיעוד ההתקשרויות בינם לבין ממט. בית המשפט המחוזי בתל אביב אסר על המשטרה לעיין בפרטים אלו, אך הנדל קיבל את ערעורה.
לדברי הנדל, חוק הגנת הפרטיות אינו חל על מקרה זה, שכן הוא אינו מסדיר את גישתה של המשטרה למידע מעין זה. הנדל מדגיש: "מבחינה נורמטיבית לא ניתן להסיק מחוק הגנת הפרטיות באופן אוטומטי קיומו של חיסיון. הכרה גורפת שכזו תהפוך את החיסיון, מהחריג לכלל של גילוי ראיות בשל האינטרס הציבורי שבחקר האמת ובשמירה על הסדר הציבורי באמצעות נקיטת הליכים משפטיים כנגד אנשים העוברים על החוק - לכלל".
עוד קבע הנדל, כי לא קיים חיסיון רפואי על המידע, שכן ממט אינו רופא. ממט טען לחיסיון כזה, באומרו שהמידע נמסר לו על-מנת שיעביר אותו לגורמים הרפואיים המטפלים, אך הנדל אומר: "על-פי מהותה של עבודת המשיב, מנהל חברת תיווך, לא עולה שהוא חלק מצוות מקצועי העובד עם הרופא. הגדרה זו אינה כוללת כל גורם אשר בא במגע עם רופא במסגרת עבודתו". החיסיון חל רק על הצוות המקצועי העובד במישרין עם הרופא, הוא מדגיש.
הנדל מוסיף, כי מידת הפליליות של החשד מהווה גם היא שיקול בהחלטה האם להתיר את העיון. ממט טוען שמעשיו כלל לא היו עבירה, אך הנדל אומר, כי "על-מנת לסווג הליכים מורכבים וחדישים מעין אלו, יש להידרש למידע מספק באשר לאופן ביצועם של ההליכים הקונקרטיים... נדמה שבחינת תוכן המסמכים היא חיונית לבדיקת העניין ועשויה לעצב את החקירה ואף את עמדת המדינה בעקבותיה".
מכאן עובר הנדל לדון בשאלה כיצד יטופל החומר, כדי לצמצם למינימום את הפגיעה בפרטיותם של הלקוחות. הנדל דחה את הצעותיו של ממט להעביר את המידע תוך השחרת שמות הלקוחות או להטיל את המיון על בית משפט השלום; ההצעה האחרונה, העיר, מטשטשת את הגבולות בין בית המשפט לרשויות החקירה, ומטילה עומס נוסף על שופטים עמוסים ממילא. הנדל אימץ (אם כי לא כהחלטה מחייבת) את הצעת המדינה, לפיה קצין משטרה בודד יעבור תחילה על המידע ויסנן מתוכו את התיקים הרלוונטיים.
את המדינה ייצגה עו"ד הילה גורני, ואת ממט - עוה"ד קנת מן ודנה וייס.

תאריך:  09/11/2014   |   עודכן:  09/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צורכי חקירה גברו על הזכות לפרטיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנדל-שופט עם מוסר כפול. צביעות ל"ת
אביבי  |  9/11/14 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
המנהל לשעבר של החטיבה העסקית בדיסקונט טוען שזו העמלה המגיעה לו תמורת גיוס מימון בסכומים גבוהים לפרויקט SEA ONE, כיום - רויאל ביץ' תל אביב
איציק וולף
ראש הממשלה הורה לקדם חקיקה שתוציא אל מחוץ לחוק את ארגוני הפלשתינים המתסיסים את האווירה בהר-הבית ואשר מתעמתים עם יהודים שמסיירים בהר
איציק וולף
המגזר הערבי שובת במחאה על הריגת חיר חמדאן בכפר כנא, לאחר שניסה לדקור שוטרים    רמת הכוננות המשטרתית עלתה לרמה אחת לפני הגבוהה ביותר    פעוט בן 3 נפצע קל מיידוי אבנים סמוך ליישוב שילה
יצחק דנון
הסכום: 48 מיליון שקל    הטענה: חיוב יתר בהזמנת מבצעים בסלולר ובאינטרנט, בשל חישוב שגוי של חלוקת התוספות בין הפיצות
איתמר לוין
ישראל ויסבלט הותיר ברשותו 8,000 שקל שהגיעו ללקוחו בעקבות הליך הוצאה לפועל, ומסר ללקוח שלא הצליח לגבות סכום כלשהו מהחייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il