X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי דיווחים בקפריסין, האיחוד האירופי יתרום סכום של 1.32 מיליון אירו הכבל יונח בחדרה ויגיע עד לוסיליקוס שבקפריסין, משם לכרתים ולאתונה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האיחוד האירופאי הודיע לפני מספר ימים כי יתרום כסף למימון כבל חשמל תת ימי שיחבר את ישראל לקפריסין, ועל-פי דיווחים בקפריסין, מדובר בסכום של 1.32 מיליון אירו.
במסגרת תוכנית "חיבור אירופה לרשת" או the programme Connecting Europe Facility (CEF)"" הסכים האיחוד האירופאי לתרום כסף למימון הכבל שיחבר בין ישראל לקפריסין. הכבל יונח בחדרה ויגיע עד לוסיליקוס שבקפריסין, משם לכרתים ולאתונה.
הכבל יאפשר מעבר חשמל דו-כיווני יהיה בעל הספק של 2,000 מגה-וואט באורך של 1,518 ק"מ: 329 ק"מ בין ישראל לקפריסין, 879 ק"מ בין קפריסין לכרתים, ו-310 ק"מ בין כרתים לאתונה.
בעבר פרסם משרד האנרגיה כי עלות הפרויקט כולו (ישראל-קפריסין-כריתים), מוערכת בכ-1.5 מייארד אירו, כאשר המקטע שבין ישראל לקפריסין מוערך בכחצי מיליארד אירו. כמו-כן, פרסם המשרד כי התשואה הכוללת הצפויה מהפרויקט היא של כ-17.5 מייארד אירו וכי ההשקעה בו תוחזר בתוך פחות מארבע שנים.
במסגרת תוכנית ה-CEF יממן האיחוד האירופאי פרויקטים בסך 647 מיליון אירו: 16 קשורים לגז טבעי ו-18 למשק החשמל. התוכנית נועדה להגביר את ביטחון אספקת החשמל והגז של אירופה, ולעזור לחבר מדינות מבודדות (כמו למשל קפריסין) למשק האנרגיה של אירופה. "המשבר הגיאופוליטי הציף את הצורך לחבר בין רשתות אנרגיה" אמר נשיא הנציבות האירופאית האמון על אנרגיה, גאנטר אאוטינגר. עוד הוסיף אאוטינגר, כי רוב הכסף ילך למימון פרויקטים שקשורים בגז טבעי. חוץ מבניה של צינורות גז נוספים, יכללו הפרויקטים מסופים להובלת גז טבעי נוזלי (LNG) באזור הים הבלטי ומזרח אירופה.
ובכל זאת קיימות שאלות רבות לא פתורות, כמו למשל מה צפוי להיות משך הפרויקט, כמה ממנו תצטרך ישראל לממן, מיקומה האפשרי של תחנת הכוח שתצטרך להיבנות בשטח ישראל, אחוזי החשמל שיאבדו בדרך ועוד. כמו-כן, עולה השאלה האם הכבל בין ישראל לקפריסין אשר יונח בעומק של 2000 מטר הוא בכלל אפשרי.
בינתיים חברת החשמל מתכוננת. בספטמבר האחרון פרסמה מסמך בו מבקשת לקבל מידע (RFI) בנושא סקר ימי בתוואי קו החשמל הפוטנציאלי שיונח בין ישראל (מקו החוף באזור חדרה) וקפריסין. הפניה היא לנותני שירות פוטנציאליים והיא נוגעת לנושאים כמו: זיהוי מרכיבי הסביבה הימית כמו האקולוגיה, מרכיבי מסלע וקרקע, איתור תשתיות הנדסיות קיימות או מתוכננות וגם שימושים כמו דייג ופעילות צבאית. כמו-כן, מעוניינת החברה לבחון את יחסי הגומלין וההשפעות הסביבתיות האפשריות בין כבל החשמל לסביבה הימית.

תאריך:  07/11/2014   |   עודכן:  07/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כבל חשמל יימתח בין קפריסין וישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אל יתהלל חוגר כמפתח.
האנרכיטקט  |  9/11/14 01:07
2
כמה טעויות -לכאורה- בכתבה אחת?
מבקר  |  9/11/14 06:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קבוצות פלשתיניות קראו למפגינים להגביר את המחאה נגד ישראל בשטחי הגדה המערבית, ירושלים ורצועת עזה    הג'יהאד האיסלאמי אמר כי הגיע הזמן ל"מהפכה עממית"
יצחק דנון
החברה תגיש הצעה בשמה בלבד, לאחר שוועדת המכרזים פסלה הצעה משותפת לה ולחברה אחרת    המתמודדות האחרות במכרז לא התנגדו לתיקון ההצעה
יצחק דנון
אברהם שלום תובע מצבי שרפן 6 מיליון שקל, בטענה שניתק אותו מן הנעשה במרפאה הפלסטית שהקימו בהונגריה והביא לדילול חלקו מ-75% ל-22%
יצחק דנון
הטענה: הרכבת מפרה את הנהלים שקבע משרד התחבורה לפיצוי על איחורים בלוח הזמנים בכך שאינה מפרסמת אותם ואינה מעניקה פיצוי על מקום שמור
יצחק דנון
בנק זר טוען שחברה קפריסאית ששלטה באנגל משאבים המחתה לחברת-האם שלה את החוב של אנגל כלפיה בסך 30 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il