X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט מתבקש לחייב את משרד הבריאות לקיים מכרז לאספקת תרופות וציוד רפואי, ולהימנע מהמשך ההתקשרות ללא מכרז עם חברת שראל
▪  ▪  ▪
"למעשה מונופול"

חברות א.ברק שמירה וביטחון ובזלת נחושתן מבקשות (6.11.14) מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות למשרד הבריאות לקיים מכרז לאספקת תרופות לבתי החולים הממשלתיים, ולבטל את המשך ההתקשרות ללא מכרז עם חברת שראל.
בעתירה נאמר, כי שראל מהווה מעין יחידת רכש של משרד הבריאות בתחום הציוד הרפואי והתרופות, ובמקביל מספקת את מוצריה לגופים פרטיים בארץ ובעולם. מזה מספר שנים נאמר בעתירה מנסה משרד הבריאות להביא לאסדרה בתחום הקנביס הרפואי, לפיה שראל תשמש גם בתחום זה כזרוע הביצועית שלו.
ככל הידוע לעותרות, הפטור האחרון שניתן למשרד הבריאות להתקשרות עם שראל הסתיים לכל המאוחר בספטמבר השנה. לטענת העותרות, משרד הבריאות מבקש להאריך פטור זה עד יוני 2019, הן בקשר ברכש ציוד רפואי ותרופות והן בקשר בקנביס רפואי, על בסיס טענת "שעטנז" לפיה שראל היא ספק יחיד וקיום נסיבות מיוחדות.
בעתירה נאמר, כי החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, טרם אישרה את המשך הפטור הקיים מאז 1995, ולפיכך אין פטור ממכרז תקף, כך שהמשך ההתקשרות (דה-פקטו) בין שראל לבין משרד הבריאות עומד בסתירה חזיתית לחובת המשרד לקיים מכרזים לרכישת תרופות וציוד רפואי לבתי החולים הממשלתיים. לדברי העותרות, דינה של החלטת הפטור להתבטל כבר עתה, והמשרד חייב לקיים מכרז.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ליאור פרי, נאמר, כי הפטורים המתמשכים מאז 1995 חיזקו את מעמדה של שראל והפכו אותה למונופול בתחום התרופות והציוד הרפואי. המשך הפטור המבוקש מתייחס לרכישות בהיקף של 2 מיליארד שקל, המניבות לשראל רווח נקי של 16 מיליון שקל - פי ארבעה מרווחיה לפני עשר שנים.
א.ברק שמירה וביטחון מעוניינת להחליף את שראל בתחום הקנביס הרפואי, ואילו בזלת נחושתן מעוניינת להחליף אותה בתחום התרופות והציוד הרפואי. העותרות טוענות, כי ביכולתן להעניק למשרד הבריאות תנאים טובים מאלו שבהסכם בינו לבין שראל, כאשר החיסכון למדינה עשוי לעמוד על עשרות מיליוני שקלים לשנה, סכום שיקטין את הגירעונות ההולכים ותופחים של בתי החולים הממשלתיים.

עת"מ 11945-11-14
תאריך:  09/11/2014   |   עודכן:  09/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד התקשרות ללא מכרז עם שראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
קווין ווד התווכח עם ההנהלה על חיוב בתו ללמוד את עיקרי האיסלאם במסגרת לימודי היסטוריה    מליסה, אשתו, תמהה מדוע על בתה ללמוד את עיקרי האיסלאם כשאסור לה ללמוד בבית-הספר את עשרת הדיברות בגלל הפרדת הדת מהמדינה    האם השתמש הנחת בשפה אלימה ובאיומים?
אלעזר לוין
4 חדשים במיליוון שקל    אביסרור מכרה פנטהאוז ברחובות ב-2.2 מיליון שקל    טבריה: דירות ב-900 אלף שקל
אלעזר לוין
שתי החברות ירכשו שלושה בנייני משרדים בערים גדולות בהולנד    הבניינים מושכרים לטווח ארוך בתשואה של 8.2%    עסקה משופת שניה של חברת הנדל"ן ובית ההשקעות
איתמר לוין
המדינה: לאוניד אומנסקי, שהיה סגן הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, סיפק לשישה תובעים חוות דעת כוזבות שסייעו להם לקבל מהביטוח הלאומי 333,000 שקל
איציק וולף
השר להגנת הסביבה הודיע לשרת המשפטים, יו"ר מפלגתו, על כוונתו להתפטר מיידית מהממשלה    יו"ר יש עתיד ושרי מפלגתו תוקפים את השר בנט בעקבות תגובתו על הרג הערבי בכפר כנא    "העובדה שאנשים משתמשים בסיטואציה הזאת בשביל להרוויח הון פוליטי היא חוסר אחריות לאומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il