X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רופאי מרפאות השיניים של קופת חולים מאוחדת ועובדיהן פתחו בשביתה "לא נסכים לניוד עובדים" ההנהלה: נדרשות התאמה של מתכונת הפעילות ברשת לצורכי הלקוחות והגברת ההתייעלות
▪  ▪  ▪
מרפאת שיניים של מאוחדת בירושלים [צילום: יובל מעיין]

רופאי מרפאות השיניים בקופת חולים מאוחדת ועובדיהן פתחו (יום א', 9.11.14) בשביתה במסגרתה לא תתאפשר קבלת קהל. כך הודיעו ההסתדרות וועד עובדי מאוחדת להנהלת הקופה. העובדים מוחים על הסחבת במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי ועל התנהלות חד-צדדית לדבריהם של הנהלת הקופה, שצפויה לפגוע בתנאי העסקתם של העובדים במרפאות השיניים.
שורשי הסכסוך שהובילו לפרוץ השביתה נעוצים בהחלטת הנהלת קופת החולים לחזור בה מההסכמות שהושגו במהלך המו"מ, ולקדם שינויים בהסכמי העבודה של העובדים, לרבות אפשרות לניוד עובדים. לדברי העובדים, שינויים חד-צדדיים אלו צפויים לפגוע באופן ממשי במכסות ימי החופשה של העובדים, בשכר רופאי השיניים והשינניות ובמעמדם של העובדים.
בפברואר 2014 חתמו ההסתדרות וכלל עובדי קופת חולים מאוחדת, מול הנהלת הקופה על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם לא כלל את רופאי מרפאות השיניים ועובדיהן, בטענה שהם מועסקים בצורת העסקה שונה, שבה השכר מחושב לפי תפוקות. מאז, מנהלת הנהלת הקופה מו"מ עם ועד העובדים לחתימת הסכם קיבוצי עם רופאי ועם עובדי מרפאות השיניים של הקופה. לאחר מו"מ אינטנסיבי, הגיעו הצדדים להסכמה על מסגרת של הבנות ועמדו לפני שלב הניסוח שלהן.
יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, שלה ונטורה אשכנזי אמרה: "אנו עובדי קופת חולים מאוחדת נותנים רוח גבית ותמיכה לרופאי ועובדי מרפאות השיניים של הקופה במאבקם מול ההנהלה. חשוב להבין- העובדים אינם שחקנים על לוח דמקה. לא נסכים לניוד עובדים ולפגיעה בפרנסתם או ביטחונם התעסוקתי. לצערי הרב לא נותרה בידינו שום ברירה אלא לפתוח בשביתה עד אשר חברי ההנהלה יתעשתו וישובו לשולחן הדיונים".
מהנהלת מאוחדת נמסר כי "רבים מרופאי השיניים שנוקטים עיצומים ופוגעים בציבור הלקוחות מרוויחים סכומי עתק של יותר מ-60,000 בחודש, בעוד רשת המרפאות מצויה בגירעון כבד של יותר מ-15 מיליון ש"ח. סעיף 10 בחוק ביטוח בריאות ממלכתי אוסר על המשך קיום פעילות מפסידה".
סמנכ"ל המוסדות של מאוחדת, עוזי הלפרין, אמר כי על-מנת שלא לסגור את הפעילות וכדי להימנע ככל שניתן מפיטורי עובדים, נדרשות התאמה של מתכונת הפעילות ברשת לצורכי הלקוחות והגברת ההתייעלות. הנהלת מאוחדת מנהלת בחודשים האחרונים משא-ומתן אינטנסיבי ביותר כדי להשיג יעד חיוני זה בהסכמה עם העובדים, אלא שלצערנו לא כל נציגיהם הפנימו את המהפכה הצרכנית ואת העובדה שארגון שלא מתאים את עצמו ללקוחותיו – פשוט מאבד אותם.
צר לנו שלמרות התקדמות משמעותית ביותר שכבר חלה בין הצדדים החליטו הרופאים בסוף השבוע האחרון לחזור בהם ולפוצץ את המשא-ומתן. אנו קוראים להם כמובן להפסיק את הפגיעה בציבור הלקוחות ולחדש את הדיונים לאלתר".

תאריך:  09/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שביתה במרפאות השיניים של מאוחדת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משכורות
עובדת שובתת  |  10/11/14 14:16
2
מרפאות שיניים
שלום בר יוסף  |  31/03/15 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התובע טוען, כי חברת סקיילקס שבשליטת אילן בן-דב הסתירה מן המשקיעים במשך זמן רב את דרישת רשויות המס לתשלום של 290 מיליון שקל
אלעזר לוין
הכנסת הגיבה בתביעה נגדית בת 61 מיליון    הקפיאה תשלום חלק גדול מדמי השכירות והאחזקה לחברת שפיר
עידן יוסף
העובדים מוחים על מכתבה של ההנהלה ל-1,200 עובדים ובו דרישה להשיב לטענות הממונה על השכר    ההסתדרות וועד העובדים הנחו את העובדים לא להשיב    נמשכת השבתת ביה"ס להדרכה
אלעזר לוין
הרווח ירד ב-9% לעומת אשתקד    הרווח ב-2013 - 110 מיליון שקל    נחשף חוזה השכירות עם סינמה סיטי    מו"מ על פינוי-בינוי בבת ים ורחובות
יפעת גדות
מהפכה במבחני התיאוריה - מהיום: תלמידים דיסלקטיים וליקויי למידה נבחנים לתיאוריה באמצעות מערכת שמע ממוחשבת יחידה במינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il