X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוור העובד בסניף הדואר בפתח תקוה טוען כי מנהל מחלקת הדוורים בסניף השמיץ אותו בפני עובדים תובע פיצוי של 100,000 שקל ומבקש מבית המשפט להורות למנהל המחלקה לפרסם התנצלות
▪  ▪  ▪
תככים בסניף הדואר [צילום: פלאש 90]

אלון כהן, העובד כדוור בפתח תקוה, הגיש לבית משפט השלום בעיר תביעת לשון הרע נגד אלירן תשובה, מנהל מחלקת הדוורים בסניף הדואר המקומי. על-פי התביעה, שבמסגרתה דורש כהן פיצוי מתשובה בסך 100,000 שקלים בגין שני פרסומי לשון הרע שהוציא נגדו בשתי הזדמנויות שונות.
לטענתו, מדובר בפרסומים שנעשו ללא תום לב, תוך שימוש בשפה פוגעת ומעליבה אשר אינה קשורה ליחסי עובד מעביד מתוך מטרה לפגוע בתובע פגיעה אישית, להעליב אותו, להשפיל אותו, ולעשותו מטרה לשנאה. הפעם הראשונה הייתה כאשר כינה תשובה את כהן "שקרן" ו"רמאי" בנוכחות עובדי סניף הדואר וחבריו של כהן לעבודה. הפעם השנייה הייתה כאשר תשובה פנה אל עובדת הסניף, עינת שטינבוך, וטען בפניה כי כהן אמר עליה שהיא שקרנית.
בכתב התביעה טען כהן, באמצעות עורך דינו, כי הוא עובד כדוור בסניף פתח תקוה משנת 1998 ובמשך 16 שנים - לשביעות רצונם המלא של מעסיקיו. עוד ציין כי במהלך השנים קיבל תעודות הערכה ואף הציג בפני בית המשפט תעודת הערכה שהונפקה לו לפני קצת יותר משנה, באוקטובר 2013.
לדבריו, מסירותו למקום העבודה היא זו שהביאה אותו להגיש באוגוסט 2012 תלונה לנציבות שירות המדינה אודות מעילות וגניבות בסניף, על הטרדות מיניות שמבצעים לכאורה מנהלים, ועל איומים שהשמיעו מנהלים בכירים. כחודש לאחר מכן הגיש תלונה נוספת לנציבות שירות המדינה נגד מי שהיה מנהלו באותם ימים בגין איומים נגדו. אותו מנהל, אודי גבאי, הועבר מתפקידו בינואר 2013 והוחלף בידי אלירן תשובה.
"זמן קצר לאחר שנכנס אל התפקיד הבחין התובע כי הנתבע 'סימן אותו', במטרה לגרום לו להסכים לעזוב את סניף פתח תקוה, ולעבור לסניף ראש העין- כאמור מבלי כל סיבה נראית לעין", ציין בכתב התביעה. כהן הוסיף כי לא הייתה לתשובה כל סיבה להעביר אותו לעבודה בסניף דואר אחר ועל כן התנהגותו כלפיו הפתיעה אותו. הפתעתו הייתה רבה, בייחוד בשל העובדה שעד אז לא הייתה ביניהם אינטראקציה מוקדמת.
"לאחר שהתובע סירב לאותה הצעה, החל הנתבע להתעמר בתובע, להשפיל, ולהעליב אותו באופן אישי מבלי שיהיה כל קשר ליחסי עובד מעביד, ולהפיץ דברי שקר כדי לעשותו מטרה לשנאה בקרב חבריו לעבודה. הדברים הגיעו לידי כך, כאשר בשני הזדמנויות שונות פרסם כנגדו לשון הרע על-מנת לפגוע בו במישור האישי", ציין.

"שמי הטוב נפגע, כבודי הושפל"

כהן ציין בפני בית המשפט כי זמן קצר לאחר שנאמרו אותן אמירות פנה בכתב אל תשובה ודרש ממנו לחזור בו מדבריו ולפרסם התנצלות, אך לא נענה. לדבריו, כשכבר התקבלה תשובתו של תשובה ניתן היה להסיק ממנה כי הוא מסרב לחזור בו מהדברים ולהתנצל. יתרה מזאת, הוסיף כהן, זמן קצר לאחר שנתקבלה תגובתו של תשובה, התברר לו כי תשובה ממשיך ב"מסע הנקם כנגדו", כלשונו, בדרך של הפצת דברי שקר כנגדו, כדי לעשותו מטרה לשנאה.
"עד ליום זה לא התנצל הנתבע בפני התובע ולא חזר בו מדבריו הפוגעניים והמשפילים, והמעליבים. התובע יטען כי הנתבע כמנהל מחלקת דוורים וכמנהלו של התובע כדי, להשפיל את התובע, לפגוע בו ולהעליבו באופן אישי בפני עובדי הסניף ולהשניאו עליהם, באופן שאינו קשור ליחסי עובד מעביד. התנהגותו והתנהלותו של הנתבע אינה נסבלת לחלוטין, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במקור פרנסתו, ומהווה לשיטת התובע לשון הרע כנגדו, שאין לנתבע הגנה מפניהן", ציין בתביעה.
עוד הוסיף כהן כי שמו הטוב נפגע, כבודו הושפל, והוא הפך לשנאה בקרב העובדים בשל אמירות קשות ומעליבות כנגדו,שאינו קשורות ביחסי עובד מעביד, ובשל הוצאת דברי בלע שאין בהם יסוד ואין בהם אמת. לדבריו, דבר זה עלול לפגוע גם במשרתו ובמקור פרנסתו.
"הנתבע חייב לפצות את התובע בגין פרסום לשון הרע שכנגדו שנאמרו בשתי הזדמנויות שונות בסך של 100,00 שקל ללא הוכחת נזק, בהתאם להוראות סעיף 7 א(ג) ולחלופין סעיף א(ב) לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה 1965, הגם שנזקו של התובע בגין כל אחד מן הפרסומים המשפילים כמפורט בכתב התביעה גדול בהרבה יותר", ציין והוסיף כי העמדת סכום התביעה על סך 100,000 שקלים בלבד נעשית לצורכי אגרה בלבד וכי מלבד סכום הפיצוי הוא מבקש מבית המשפט להורות לתשובה לפרסם על חשבונו כתב הכחשה והתנצלות על לשון הרע שהוציא.

תאריך:  10/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון כהן  אלון כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוור תובע את מנהלו: כינית אותי שקרן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארגון השמאל קורא ליועץ המשפטי לממשלה להשמיע את קולו ולהבהיר כי התבטאותו של השר לביטחון פנים היא פקודה בלתי חוקית בעליל    "זוהי פקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה, ומחובתו של היועץ המשפטי לממשלה לומר זאת בפה מלא"
אלעזר לוין
זו אחת התוכניות המעטות המקודמת על-ידי דיירים, ולא על-ידי יזם נדל"ן
מחלקה ראשונה
זהותם של חמשת המדענים הסורים אינה ידועה    אובמה: הפער עדיין גדול בין אירן למעצמות בסוגיית הגרעין    שמרנים בפרלמנט בטהרן דורשים שכל הסכם יובא לאישור הצירים
אלעזר לוין
החל שיווק השדרה המסחרית בת 3,500 מ"ר    מכון כושר במו"מ לשכור 1,200 מ"ר
איתמר לוין
טוען שברק ביקש מחברת אל-על שדרוג למחלקה ראשונה כאשר היה שר הביטחון, בנימוק שהוא גם ראש ממשלה לשעבר - אך בקשתו נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il