X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המחוזית תכריע מה יקרה בתל מונד

האם תימשך תוכנית אזור התעשיה מהפקדה?

בתום דיון מקדמי בעתירה מינהלית שהגישו חברי אופוזיציה במועצה המקומית תל מונד נגד ראש המועצה, רוני גולן, בדרישה להורות על משיכת התוכנית להקמת אזור תעשיה מהפקדה קבע השופט כי הוועדה המחוזית תצורף כמשיבה ותכריע למעשה בסוגיה "מצב בלתי נסבל כשמועצה מקבלת החלטות שלא בעצה אחת עם ראש המועצה וזה האחרון פועל בניגוד לאותן החלטות"
▪  ▪  ▪
גולן. פועל בניגוד לעמדת המועצה [צילום: איציק וולף]
לין קפלן. לקיים החלטות שהתקבלו ברוב

ראש המועצה הודח מוועדת התכנון המרחבית
איציק וולף
חברי מועצת תל מונד הדיחו את ראש המועצה, רוני גולן, מחברותו בוועדת התכנון והבניה המרחבית * גולן ניסה למנוע קיום הישיבה והודיע על ביטולה * ממלא מקומו וחברו לרשימה הבהיר כי ביטול הישיבה אינו חוקי, ניהל את ישיבת המועצה במקום גולן שנעדר ממנה והצטרף לחברי האופוזיציה בהצבעה
לרשימה המלאה

בית המשפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים קבע כי הוועדה המחוזית תכריע האם למשוך את התוכנית להקמת אזור תעשיה בתל מונד, כבקשת חברי המועצה המקומית, או להמשיך בהליכי ההפקדה, כפי שמעוניין ראש המועצה, רוני גולן. עוד המליץ לראש המועצה למשוך את התוכנית בשל התנגדות המועצה המקומית.
החלטת בית המשפט ניתנה על-ידי השופט יעקב שיינין בעתירה מינהלית שהגישו חברי האופוזיציה במועצה המקומית - לין קפלן, איאן כספר, אילה רבין ושלמה אוחנה - יחד עם 388 תושבים מתל מונד המתנגדים לתוכנית להקמת אזור התעשיה סמוך לבתיהם.
בדיון המקדמי ציינו העותרים באמצעות בא-כוחם כי חברי מועצת תל מונד קיבלו החלטה למשוך את התוכנית שכבר הופקדה, אולם ראש המועצה החליט על דעת עצמו ובניגוד לעמדת המועצה כולה כי הוא ממשיך לקדם את התוכנית. לדבריהם, בדיון אודות ההתנגדויות לתוכנית אף הגן ראש המועצה על התוכנית לנוכח דרישת חברי המועצה להסיר אותה.
"הוועדה המחוזית לא מקבלת תמונת מצב מה המועצה רוצה", ציין בא-כוחם בדיון. "ראש המועצה מתגונן בדיון התנגדויות כנגד עמדת חברי המועצה שלא רוצים את התוכנית. יש החלטה שקיבלה המועצה ברוב קולות ובשלב הזה, על-פי החוק, מחויב ראש המועצה לקיים את החלטות המועצה".
עוד הוסיף כי התוכנית להקמת אזור תעשיה בתל מונד קודמה מכיוון שהמועצה המקומית, בהרכבה הקודם, אמרה שהיא מעוניינת בהקמת אזור תעשיה. בשל תמיכת המועצה דאז, תמכה גם הוועדה המחוזית בתוכנית.
"מה שנדרש כאן זה לחייב את ראש המועצה לקיים את החלטת המועצה, שהוא יילך ויודיע לוועדה המחוזית ולוועדה המרחבית שהמועצה, נכון לשנת 2014, לא מעוניינת עוד בקידום התוכנית".
כפי שפרסמנו ב-News1, חברי המועצה המקומית תל מונד הצביעו על הדחת ראש המועצה מחברותו בוועדה המרחבית שרונים בדיוק בשל סירובו זה ליישם את החלטות המועצה ובשל התנהלותו בוועדה המנוגדת להחלטות מועצה מפורשות. הוועדה המרחבית שרונים היא זו שהניחה להפקדה את התוכנית של אזור התעשיה בפני הוועדה המחוזית. היועצת המשפטית של המועצה הבהירה לחברי המועצה כי אין בסמכותם להדיח את גולן מחברותו בוועדה המרחבית, אלא רק להמליץ בפני משרד הפנים לעשות זאת.

"החליטו לשנות סדרי עולם"

מנגד, טען בא-כוחו של גולן - עו"ד אלי אליאס, היועץ המשפטי של המועצה המקומית תל מונד, כי החלטת המועצה המקומית להביא לביטול הפקדת התוכנית אינה חוקית וכי ראש המועצה הוא הנציג המוסמך של המועצה בוועדה המרחבית שרונים.
"כל המהפך החל בשלב מאוחר יותר, החליטו שרוצים לשנות סדרי עולם ושמה שנעשה 10-15 שנים אחורה זה החלטות שלא צריך לכבד אותן יותר, או שצריך לבחון אותן מחדש. גם מליאת המועצה לא יכולה לקבל כל החלטה שהיא רוצה, היא צריכה לקבל החלטה באופן מידתי שלוקחת בחשבון את כל השיקולים שעומדים על הפרק", טען.
לא ניתן להתעלם מן העובדה שאליאס, המכהן יחד עם שותפתו למשרד עריכת הדין, עו"ד נועה בן אריה, כיועץ המשפטי החדש של המועצה המקומית תל מונד, ייצג בעתירה את ראש המועצה אל מול חברי המועצה שגם אותם הוא אמור לייצג. יתרה מזאת, עו"ד בן אריה ציינה באופן מפורש בישיבת מליאת מועצת תל מונד שהתקיימה בשבוע שעבר כי היא מייצגת את כלל חברי המועצה.

הוועדה המחוזית תכריע

השופט שיינין ציין בהחלטתו כי אין חולק על כך שהמצב שבו מתנהלת המועצה המקומית תל מונד, שבמסגרתו מקבלת המועצה החלטות מנוגדות לעמדת ראש המועצה ושראש המועצה פועל בניגוד לאותן החלטות - בין אם הן חוקיות ובין אם הן לא חוקיות, כטענתו - הוא מצב בלתי נסבל.
לדבריו, השאלה המרכזית שצריכה להישאל היא האם הוועדה המחוזית שרונים נכונה להיעתר לבקשת המועצה המקומית למשוך את התוכנית מהפקדה, או לסרב לפנייה זו. עוד הוסיף כי המחלוקת העיקרית בין הצדדים היא האם ראש המועצה רשאי בתפקידו זה וכנציג המועצה להציג עמדה שונה בפני הוועדה המחוזית, או שהוא מחויב להציג את העמדה האקטואלית של המועצה.
"שמעתי את טיעוני הצדדים והגעתי למסקנה, בייחוד לאור האמור לעיל, כי יש חשיבות לצרף את הוועדה המחוזית כמשיבה בעתירה זו, כדי שהוועדה המחוזית תביא עמדתה בפני בית המשפט, האם בנסיבות העניין אכן בכוונתה להפסיק את תהליך ההפקדה או להמשיך בו", ציין. "תחליט הוועדה המחוזית להפסיק את תהליך ההפקדה בנסיבות העניין, בכך תיפתר העתירה שכן העותרים יבואו על סיפוקם. תחליט הוועדה להמשיך בתהליך ההפקדה, גם כאן תסתיים העתירה, שכן לעותרים לא תיוותר ברירה אלא להמתין עד סיום הליך ההפקדה".
דיון נוסף בעתירה יתקיים ב-11 בינואר 2015.

"'לא' לריצת אמוק מעוררת חשד"

העותרים, חברי האופוזיציה בתל מונד, ברכו על החלטת השופט לצרף את הוועדה המחוזית כמשיבה לעתירה ועל האפשרות הגלומה בה לביטול הפקדת התוכנית.
"לא ייתכן מצב שבו חברי מועצה מחליטים החלטות ברוב בישיבות מועצה וראש המועצה מתעלם פעם אחר פעם מהחלטותיהם", אמרה ראש האופוזיציה המקומית, לין קפלן. לדבריה, לחברי המועצה נודע רק בדיעבד כי במסגרת הליך ההפקדה לא יודעו חברי המועצה בפרטי ההסכם עם בעלי הקרקעות. עוד ציינה כי ההסכם המדובר נעשה על-ידי החברה הכלכלית של תל מונד, גוף שאין בו אף לא נציג ציבור אחד היות שלא מונו עדיין דירקטורים מטעם הציבור ואף לא יועץ משפטי ושאינו מפרסם את דיוניו ואת החלטותיו הוא פסול בכל אמת מידה של מנהל תקין.
"לא הוצגו חלופות לתוכנית שנמצאת בסמיכות רבה לבתי מגורים וכן לא הוצגה ההיתכנות הכלכלית שלה. אנחנו תומכים בצורך בפיתוח מקורות הכנסה נוספים לתל מונד, אך מן הראוי שההחלטות יתקבלו באופן מושכל ולא בריצת אמוק מעוררת חשד", אמרה.

תאריך:  10/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוני גולן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם תימשך תוכנית אזור התעשיה מהפקדה?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לרסן את הדיקטטורים הקטנים
גימי-יהודי מיהודה  |  10/11/14 12:05
2
רוני גלן איש מלחמות ומריבות
אליאנס  |  10/11/14 12:32
3
ראשון
לציון  |  10/11/14 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בעלת השליטה, חברת פמה, טוען שמירון גרינברג - המחזיק במניות מיעוט - מטרפד קבלת החלטות כדי לאלץ אותה לרכוש את מניותיו במחיר מופקע
יצחק דנון
טוענת שחברת GBES לא עמדה בהתחייבותה להזרים לה 17 מיליון שקל, ולכן יש לבטל את חובה כלפיה בסך 26 מיליון שקל
איציק וולף
נוני, ששיחקה בעשרות הצגות, סרטים ותוכניות טלוויזיה, נפטרה בגיל 72 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה    ב-12:00 בצהריים יתקיים טקס אשכבה בתיאטרון הקאמרי
איתמר לוין
רוזובסקי טוען שהוא מבקש מזה ארבעה חודשים לקבל את מלוא חומר החקירה, אך המדינה נוקטת בסחבת, אינה עומדת בהבטחותיה והשחירה חלקים ניכרים מתמלילי חקירותיו של פינטו
יצחק דנון
ההסתדרות: המוזאון ומודיעין אזרחי הודיעו שיפרישו לקרן השתלמות למאבטחים מהחודש - אבל חובת ההפרשה החלה בספטמבר אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il