מספר ההרוגים בשנת 2013 בתאונות דרכים הינו הנמוך ביותר ב-51 השנים האחרונות מלבד 2012 שבהשוואה אליה נרשמה עלייה של 5.3%. בסך-הכל נהרגו בשנה שעברה בתאונות דרכים 277 בני אדם - כך מספרמת (יום ב', 10.11.14) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
ב-2013 נרשמו ע"י משטרת ישראל בתיקי תאונות דרכים (ללא אזור יהודה והשומרון) 13,048 תאונות דרכים עם נפגעים. בתאונות אלה נפגעו 24,294 בני אדם. מספר התאונות הקטלניות בשנת 2013 היה 252 והוא גבוה ב-7.7% לעומת שנת 2012 (234). גם במספר הפצועים קשה חלה עלייה של 0.8%, אשר הגיע ל-1,624 פצועים קשה, בהשוואה ל-1,611 בשנת 2012.
מהנתונים עולה עוד כי כ-13% מכלל הנפגעים (הרוגים ופצועים) וכ-31% מכלל ההרוגים היו הולכי רגל. בני 65+ מהווים כ-23% מבין הולכי הרגל שנפגעו, אך רק כ-10% מכלל האוכלוסייה.
מעבר החצייה אינו מקום בטוח מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה - מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש כ-72% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש כ-65% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+) כ-71% נפגעו במעבר חצייה.
59% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-41% היו נשים. ואילו חלקם של הילדים בין הנפגעים נמוך מחלקם היחסי באוכלוסייה, הילדים בגיל 0-14 מהווים כ-12% מהנפגעים וכ-8% מההרוגים, כאשר חלקם באוכלוסייה הוא 28%.
רבע מכלל תאונות הדרכים עם נפגעים, אירעו בדרכים לא-עירוניות. בתאונות אלו נפגעו כ-36% מכלל הנפגעים - כ-53% מההרוגים וכ-34% מהפצועים קשה. עוד עולה כי כ-66% מהתאונות אירעו בשעות היום וכ-34% בשעות הלילה.
הצפיפות גדלה בכבישים סך הנסועה (קילומטראז') הארצית של כלי הרכב המנועיים הסתכם בשנת 2013 בכ-51 מיליארד ק"מ, עלייה של כ-2.2% בהשוואה לשנת 2012. הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-40% יחסית לשנת 2000, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-56%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-34.7%, ואורך הכבישים ב-14.4% בלבד.