X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי מנכ"ל מנהלת הליגה בכדורגל יו"ר הוועדה ח"כ קול: עלויות האבטחה אינן מאפשרות למנהלת להוריד את מחירי הכרטיסים
▪  ▪  ▪
אלימות במגרשים [צילום: פלאש 90]

הוועדה לפניות הציבור התכנסה לדיון המשך בנושא מחאת האוהדים על מחירי הכרטיסים הגבוהים למשחקי ליגת העל בכדורגל. בדיון הקודם שהתקיים ב-30.9 עלו טענות רבות על כך שאחד הגורמים המרכזיים למחירים הגבוהים נובע ממחירי האבטחה הגבוהים, כאשר הקבוצות נדרשות לשלם גם לאבטחה של המשטרה וגם לחברות אבטחה מה שמטיל עליים עלויות גבוהות. הדיון נערך בצל אירועי הדרבי התל אביב בשבוע שעבר, ממנו עלה שלמרות ההוצאות הגבוהות על אבטחה, עדיין האלימות במגרשים גואה.
יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול אמרה: "אנחנו מבינים שכוונות המנהלת טובות ושהיא מנסה לבוא לקראת האוהדים בנושא מחירי הכרטיסים, אך עלויות השיטור והאבטחה אינן מאפשרות לה להוריד את מחיר הכרטיסים. לכן כינסתי את הדיון היום והזמנתי לכאן את נציגי המשטרה, כדי שיחד נוכל למצוא פתרון ולראות כיצד מצמצמים את העלויות ומייעלים את תחום אבטחת המשחקים".
בדיון הקודם טען יונתן צוויקל, מרשות ההגבלים העסקיים כי ישנה אפשרות לבעיה חוקית בנוגע לפעילות המנהלת בנושר מחירי הכרטיסים וכי הם יבדקו את הנושא. צוויקל התייחס להליך הברור ואמר: "אנחנו עוד לא מיצינו את הבדיקה אבל אציג ממצאים ראשוניים. התחלנו לבדוק את הנושא כי חששנו שהתאום בין הקבוצות והמנהלת עלול היה לגרום למצב שבמקום שהמחירים ירדו הם דווקא יעלו. חששנו שהקבוצות מנסות ליצור איזה מסך עשן וקביעת מחירים אחידים גבוהים.
בשלב הנוכחי אנחנו לא יכולים לשלול את האפשרות שהפעולה של המנהלת תורמת להורדת הכרטיסים. אנחנו מבינים שההתנהלות בענף הזה שונה מהענפים אחרים מכיוון שהקבוצות לא יכולות לשחק נגד עצמם וחייב להיות קשר בניהם. השאלה היא מה הגבולות בין מה שמותר להם לעשות ומה שאסור להם לעשות. כרגע אין לנו עדיין תשובה ברורה.
נוכחות נציגי האוהדים
אנחנו חשבנו שהדרך הנכונה היא לפעול להסדרה יותר עמוקה. הצענו למנהלת שבשלב הראשון אנחנו לא ננקוט בהליכי אכיפה נגדה ביחס לפעולות עתידיות, בתנאי שהם יגישו בקשה מתאימה לרשות כדי להסדיר את הנושא ובתנאי שהדיונים שהם ינהלו תהיה נוכחות של נציגי האוהדים על-מנת ליצור שקיפות".
אורן חסון, מנכ"ל מנהלת הליגה בכדורגל: במבחן התוצאה אין ספק שהשגנו את התוצאה הרצויה, הבנתי שהחשש הוא שהתוצאה הייתה עלולה להיות שונה. אין לנו כוונה לעשות עבירה, כל כוונתנו היא ליישר קו ולהגיש את אותה בקשה בצורה מסודרת ועד אז אנחנו לא מתכוונים להתעסק בנושא בכלל.
לגבי נושא האבטחה, ככל שמחירי האבטחה יתמתנו, יש לנו התחייבות של הקבוצות שיורידו את מחירי הכרטיסים. קבוצות קורסות תחת נטל האבטחה. כיום קבוצות משלמות באזור 12 מיליון שקל רק על המשטרה.
עו"ד מוטי ברונשטיין, הציג סקר שערכה מנהלת הליגה אשר ערך השוואה בין המצב הליגה הישראלית לבין הליגות באירופה: בדקנו בסקר 30 ליגות, כמעט את כל הליגות במדינות אירופה. במרבית הליגות עלויות השיטור מחוץ ובתוך המגרש ממומנות על-ידי משלם המיסים מתוך תפיסה שהכדורגל הוא אירוע ציבורי. במשחק באנגליה של מעל מאה אלף צופים, עדיין משלמים על אבטחה פחות מהדרבי התל אביבי.
ללא תכלית
ח"כ עיסוואי פריג': אתם יכולים למרוח אותנו, הן המנהלת והן הממונה על ההגבלים העסקיים, אתם אומנים בזה. השאלה היא מבחן התוצאה. האוהד שמחכה משבת לשבת לבוא לראות כדורגל. בואו נחתור להביא תוצאה. אתם נותנים תחושה של דיון עקר ללא תכלית. זה לעג לרש, דיון לשווא.
אבי לוי, מנהל הליגות הנמוכות בהתאחדות לכדורגל: "רק בשנים האחרונות הוחלט שהמשטרה יוצאת מהמגרשים, לפני זה המימון היה של המדינה. לא רק שהכפילו לקבוצות את כוחות האבטחה והסדרנים, גם הוסיפו להם לממן את המשטרה. לפי ההחלטה ב1999 המחירים היו 40 - 50 שקלים, כשהמדינה מימנה את השוטרים".
ד"ר אורי שפר, ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט: "נושא האבטחה נמצא בהליך בדיקה. מי שמופקד על הסדר הציבורי במדינה זו המשטרה. אני לא מאמין שמישהו רוצה להעביר את האחריות למישהו אחר. את הקביעה כמה אנשים צריכים לשמור על אירוע, זה נתון למפקד המשטרה המקומית. בסופו של יום אומר הקצין האחריות היא עלי אם יהיה כאן אירוע.
בעניין העלויות יש לנו דיבור עם האוצר, לראות שהעלויות יהיו באחריות המדינה/הטוטו. זה פתוח לדיון, אני מקווה שזה יצלח וזה יוריד את מחירי הכרטיסים.
יוצא מכלל שליטה
בדרבי האחרון היו יותר מ-650 אנשי אבטחה. גם אם היו 800 זה לא היה עוזר. יש כמה שינויים שצריך לבצע. לא יעלה על הדעת שאנשי האבטחה הם עם הפנים למגרש ולא לקהל. אנחנו הולכים לארגן השתלמות למנהלי האירועים. יש לנו סדרה של הצעות לתיקון החוק. אנחנו רוצים לעשות אבחנה של אירוע מעל 3000 איש ומתחת.
נצ"מ איתן מדמוני, רמ"ח אבטחה: "הרציונל של החוק החדש הוא שגם המשטרה מבינה שאין לה אינטרס להיות שם. הייתי רוצה שמשחק כדורגל יהיה כמו קונצרט, אבל אני גם לא רוצה להגיע למצב כמו אסון ערד. מה היה קורה אם לא היו שוטרים בדרבי? האם הסדרנים היו רוצים להיות שם לבד? החוק קבע שבחזית יהיו סדרנים אבל כשזה יוצא מכלל שליטה, יהיו שוטרים כדי לשמור על שלום הציבור.
יש לבחון את הנושא של העלויות. נדרש המפכ"ל לסוגיה הזו בכנסת, ונקבעה טבלה מסודרת שקובעת ארבע רמות של רגישות. ככלל ניתן שיקול הדעת למפקדים בשטח. הם קובעים את רמת הרגישות. זה מודל שנלקח מאבטחת אישים.
בדרבי האחרון היה סד"כ מסוים. ברגע שמפקד המחוז הבין שקורה משהו הוא הזעיק את כל השוטרים בסביבה. אין שום מניעה שיהיה מנגנון שהמשטרה לא תהיה חלק ממנו אבל בקביעת הרגישות אי-אפשר לקחת מאיתנו, לנו יש את המודיעין. לגבי הכשירות, יש לנו תובנה שצריך לטפל בהכשרת המאבטחים".
טיפול משמעותי
בחלקו השני של הדין, מחו נציגי קבוצות האוהדים על תופעת הספסרות ההולכת ומתרחבת וטענו כי המשטרה איננה פועלת בצורה משביעת רצון, על-מנת למגר את התופעה. יו"ר ארגון היציע שי גולוב: "יש לבחון שינוי בחוק כך שניתן יהיה להילחם בספסרות במגרשים ובאתרי האינטרנט בצורה אפקטיבית.
קול סיכמה את הדיון: "אנחנו נקבע ישיבת מעקב בעוד 90 יום. כמו-כן אנחנו נפנה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל בדרישה לטיפול משמעותי יותר בעניין הספסרות".

תאריך:  11/11/2014   |   עודכן:  11/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קבוצות הכדורגל קורסות תחת נטל האבטחה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
יפעת גדות
ועדת הכלכלה החלה לדון בתקנות שיסדירו הדרכה ושימוש מסחרי בכלי רחיפה    ח"כ וקנין: למרות שמדובר בתחביב אסור להפקיר את התחום    מנהל רת"א פלדשו: הרשות לא יכולה להיות אחראית על כל אדם - מי שעוסק בתחום כתחביב צריך לשמור על עצמו
יפעת גדות
הכנסת החלה להכין את הצעת החוק לפיקוח על צעצועים מסוכנים    היועץ המשפטי של העמותה לקידום האיירסופט (ענף ספורט אתגרי המבוסס על הדמיית לחימה דו צדדית), עו"ד אורן כץ, אמר כי הגדרת אביזרים הדומים לכלי נשק כצעצועים מסוכנים תפגע בעמותה ובענפי ספורט דומים נוספים
עידן יוסף
חייל קרבי יקבל יותר    הנושא טרם אושר על-ידי שר הביטחון והאוצר
עידן יוסף
בדיון בוועדת המשנה ליהודה והשומרון התברר כי הלמ"ס הפלשתיני משקר, אך לרשויות בישראל יש נתונים דמוגרפיים סותרים ולא מדויקים בהשוואה לנתוני המומחים
עידן יוסף
בג"ץ דחה עתירה למנוע הצבעה על התקציב    שר האוצר: אני מעדיף לא להעביר את התקציב, מאשר לפגוע בכל מה שחשוב לאזרחי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il