X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי ההבהרה הרשמית שפורסמה הבוקר, שלח יורם כהן מכתב לגמלאי צה"ל והבהיר: "אנחנו עומדים מאחורי כל הדברים שנאמרו על-ידי אנשינו. כל המידע שנמסר בכתבה אמין" על טענות הרמטכ"ל במכתב לנתניהו וליעלון אמר: הדרך בה בחר צה"ל להגיב הביאה לעימות"
▪  ▪  ▪
כהן. ליישב את ההדורים [צילום: פלאש 90]

שעות ספורות אחרי הודעת ההבהרה של שירות הביטחון הכללי על כך שהשירות "לא התריע מפני מלחמה ביולי", אלא מפני "פיגוע גדול", כתב ראש השב"כ יורם כהן במכתב שהופץ בדואר אלקטרוני לגמלאי הארגון, ופורסם בחדשות10, כי שב"כ "לא חוזר בו משום מילה שנאמרה בתוכנית 'עובדה'. לא נאמרה שום מילת ביקורת על צה"ל בהתייחסות למידע שהעברנו. אין בהבהרה התנצלות".
"אנו עומדים מאחורי כל הדברים שנאמרו בתוכנית על-ידי אנשינו. דברים אלה הם מדויקים ומשקפים את תמונת המציאות ואת השתלשלות האירועים נכונה", כתב כהן.
במכתבו יצא כהן נגד המכתב ששלח הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה יעלון. "כל המידע שנמסר בכתבה על-ידי אנשינו הינו אמין ומגובה באסמכתאות. אנחנו נאמנים ליושרה לאותנטיות ולאמת המקצועית שלנו ונמשיך לפעול לאור הערכים המנחים אותנו לאורך שנים", הוא הוסיף.
כהן גילה כי במסגרת המגעים להכנת הכתבה, הבטיחו בערוץ 2לשב"כ שלא יהיה עיסוק בממשק שבין הארגון לדרג המדיני "או לעמת בינינו לבין צה"ל. החלטתי לשתף פעולה עם התוכנית מתוך רצון למצב את הארגון כגוף מקצועי, רלוונטי ובעל תרומה משמעותית להישגי מבצע צוק איתן". הוא הסביר שהמחלוקת שנוצרה לא הייתה בשליטתו.
המשבר בין הארגונים, לדידו, הוא אשמת הצבא. "הדרך והמסרים בהם בחר צה"ל להציג את התייחסותו לדברים, מבלי ששמע אותם או צפה בתוכנית, הם אלה שהובילו לחילופי הדברים הקשים ולעימות הקשה שהתגלע", הוא טען. "לאחר התוכנית ומבלי ששוחח עמי, שיגר הרמטכ"ל אל ראש הממשלה ואל שר הביטחון מכתב חריף, בו הועלו טענות קשות ביותר וחסרות בסיס נגד הארגון".
במכתבו ציין כהן שהמטרה עכשיו היא להביא את המתיחות בין הארגונים לסיום: "אנו פועלים מתוך תחושת אחריות ועושים את המירב על-מנת ללבן את המחלוקות וליישר את ההדורים בינינו לבין הצבא על-מנת שנוכל לפעול מתוך שיתוף פעולה מלא למען בטחון המדינה בתקופה זו, בה אנו ניצבים מול אתגרים ביטחוניים משמעותיים ביותר".
אחר-הצהריים התייחס פומבית גם ראש הממשלה נתניהו למתיחות בין צה"ל והשב"כ. בתום סיור בתעשיה האווירית, אמר נתניהו: "צה"ל והשב"כ הם שני גופים חזקים מאוד עם אנשים מעולים. שיתוף הפעולה ביניהם הוא נדבך יסוד בביטחון הלאומי שלנו, ושיתוף הפעולה הזה הניב תוצאות משמעותיות בשדה הקרב במהלך 'צוק איתן'. הוא הציל חיים רבים. לכן אני, כראש ממשלה, אחראי ששיתוף הפעולה הזה יימשך כי ביטחון אזרחי ישראל עומד תמיד מעל לכל מחלוקת".
אמש, לאחר המכתב החריף של הרמטכ"ל גנץ נגד השב"כ סביב סוגיית ההתרעה, כינס ראש הממשלה נתניהו את ראשי צה"ל ושב"כ וביקש מהם לנהוג באחריות ולחדול מהעימות הפומבי.

תאריך:  13/11/2014   |   עודכן:  13/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש השב"כ מגבה את אנשיו: לא מתנצל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מסע מכוער של ה״ארץ״ נגד כהן
מבין עניין  |  14/11/14 08:24
2
גנץ איבד אצלי את כל הקרדיט
שוחר-שלום  |  14/11/14 09:38
3
מפקדי צה"ל מתעלמים מאזהרות
חשדנית  |  14/11/14 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זאב אבן-חן ניהל במשך 14 שנים את מוסדות חברות הביטוח
איתמר לוין
אולמרט טען במשטרה שזקן שלחה אליו את תבין בניסיון לסחוט ממנו 500,000 דולר    זקן הגיבה: תבין אמר שהוא סידר עם אולמרט שאקבל כסף    תבין, שהיה מקורב לשניים, שם קץ לחייו
איתמר לוין
קובע בהרכב מורחב שאין צורך באישור הכנסת לתעריפי המים, הן משום שהרפורמה במשק המים נועדה לעבור לתשלום לפי צריכה, והן משום שהיקף הצריכה נתון להחלטת הצרכנים
אלעזר לוין
החברה תהרוס בנין בן 36 דירות ישנות, ותבנה על המגרש בנין חדש    ההשקעה - 125 מיליון שקל    הדיירים יקבלו 45% מהדירות, בשילוב של פינוי-בינוי ועסקת אחוזים
עופר וולפסון, עידן יוסף
ישראל, ירדן וארה"ב קיימו פגישה משולשת לא מתוכננת ברבת-עמון, בניסיון לשנות את נתיב ההסלמה המתגבר ביחסי ישראל והפלשתינים    לפני הפגישה נועד קרי בנפרד עם אבו מאזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il