X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעים טוענים, שהבנקים סייעו לעירק להעביר מיליארדי דולרים למחבלים, וחלק מהכספים הגיע למשמרות המהפכה באירן ולשלוחיהם, כמו חיזבאללה, שתיאמו התקפות על הכוחות האמריקניים בעירק
▪  ▪  ▪
HSBC. טענות על סיוע כספי למחבלים

יותר ממאתיים חיילים משוחררים ומשפחותיהם בארצות-הברית הגישו תביעה נגד שישה בנקים בינלאומיים, שסייעו, לדבריהם, להעביר כספים לקבוצות מחבלים, שפגעו בחיילים אמריקניים במלחמה בעירק.
התובעים טוענים, שהבנקים סייעו לעירק להעביר מיליארדי דולרים למחבלים, וחלק מהכספים הגיע למשמרות המהפכה באירן ולשלוחיהם, כמו חיזבאללה, שתיאמו התקפות על הכוחות האמריקניים בעירק.
התביעה הוגשה בשבוע שעבר בברוקלין נגד הבנק השוויצרי HSBC, ברקליס, סטאנדארד צ'ארטרד, הבנק המלכותי של סקוטלנד, קרדיט סוויס וסניף בריטי של בנק סדראט האירני.
בתביעה מפורט אירוע בשנת 2007 בעירק, שבו ארגון האירני כוח קוֹדס תקף, בהנחיית חיזבאללה, כוח אמריקני וכוח עירקי מדרום לבגדד. אמריקני אחד נהרג בהתקפה וארבעה אמריקנים נחטפו ונרצחו. לפי התביעה, אירן ושלוחיה ארגנו, מימנו וביצעו מאות התקפות טרור בשנים 2011-2003 על כוחות אמריקניים ועל אזרחים, ופצעו והרגו מאות.
בחודש ספטמבר קבע בית משפט, כי הבנק הערבי של ירדן אשם במימון פעולות טרור של חמאס, ועליו לפצות נפגעים בפעולות טרור בישראל, ביהודה ובשומרון. הבנק הערבי מערער כעת על הפסיקה נגדו.
בנקים בינלאומיים שילמו בשנים האחרונות מיליוני דולרים כפיצויים בתביעות שהגיש נגדם משרד המשפטים האמריקני. בשנת 2010 שילם בנק ברקליס חצי מיליארד דולר, כדי למנוע תביעה נגדו על העברת כספים למדינות שחל איסור להעביר אליהן כספים לפי החוק האמריקני (קובה, לוב וסודן). בתחילת השנה שילם הבנק הצרפתי BNP 8.9 מיליארד דולר כדי למנוע תביעה בגין העברות של כשלושים מיליארד דולר לאירן, לסוריה ולסודן בשנת 2009.

תאריך:  14/11/2014   |   עודכן:  14/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיילים משוחררים נגד בנקים שסייעו לאירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבנק של ארה"ב בעד מלחמה
מידע  |  15/11/14 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
לפי החוק האמריקני, הגיל המרבי לגיוס חוגרים לשירות סדיר הוא 42    חיל-האוויר אמור לגייס השנה כ-23 אלפי חוגרים לשירות סדיר
אביתר בן-צדף
רוסיה תתגבר את כוחותיה בחצי-האי קרים, שסופח לרוסיה בתחילת השנה    רוסיה תבקש אישורים לעגינת ספינות חיל הים הרוסי באמריקה הלטינית, באסיה ובכל מקום אפשרי    כמו כן, תבקש אישורים להנחית את מטוסי הסיור ארוכי-הטווח שלה לתדלוק ולתחזוקה במדינות שונות באסיה, באפריקה ובאמריקה הלטינית    הדבר משקף את עליית המתח ביחסים בין רוסיה למערב בעקבות המשבר באוקראינה
אביתר בן-צדף
הכטב"מים מסיירים כעת רק מעל גבול טקסס-מקסיקו, ובסוף השנה הבאה תועתק השיטה גם לגבול ארצות-הברית-קנדה    ארצות-הברית מפעילה כטב"מים מדגם פְרדיטור בי מצוידים במצלמות כדי לסייר באזורים נידחים לאורך הגבול, שאורכו 1,954 מילין    השיטה מאפשרת ניטור רצוף של הגבולות האמריקניים במשאבים מוגבלים
שירות גלובס
התמ"ג ביוון גדל ב-1.7% ברבעון השלישי - אבל גודלה של הכלכלה היום הינו כרבע מכפי שהיה כאשר היא נכנסה למיתון
עופר וולפסון
לאחר חודשים של מריבה שהגיעו לשיאם בוויכוח ציבורי שהתגלע השבוע, הגיע ראש השכ"ב יורם כהן לביתו של הרמטכ"ל בני גנץ, שם יישבו השניים את הסכסוך סביב סוגיית ההתרעה לפני מבצע "צוק איתן"    "נחזק שיתוף הפעולה למען ביטחון ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il