X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודיע בפתח ישיבת הממשלה כי החוק צפוי לעבור שינוים בדרך, אך יבהיר שעל מערכת המשפט להתאזן ולהכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע (יום א', 16.11.14) תמיכה בהצעת חוק הלאום של זאב אלקין (ליכוד), שתעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה.
בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו: "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. הדמוקרטיה כאן באה לידי ביטוי בזכותו של כל אדם להצביע בבחירות חשאיות, היא באה לידי ביטוי בחוק כבוד יסוד האדם וחרותו, שמבטיח את זכויות הפרט בצורה מלאה, בצורה שאין לה שום הקבלה בשום מקום במרחב גדול מאוד מסביבנו. הצד היהודי של המדינה בא לידי ביטוי בהיותנו מדינת הלאום האחת והיחידה של העם היהודי, בדגל, בהמנון, בזכותו של כל יהודי לבוא הנה. האיזון בין שני הדברים הללו הוא דבר שמתבקש, גם כדי לאזן את מערכת המשפט שלנו, שמכירה בהחלט בצד הדמוקרטי, ועכשיו תצטרך גם להכיר בצד של היותנו מדינת הלאום של העם היהודי".
נתניהו הבהיר כי חוק הלאום אמור להביא לאיזון הזה, אך הוסיף הסתייגות: "הוא יעבור עוד הרבה שינויים והרבה דיונים, אבל ביסודו של דבר, נבהיר שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, בצד מתן שוויון זכויות והבטחת שוויון זכויות לכל אזרחיה".
על המתיחות בהר-הבית ומול הפלשתינים אמר: "ביום חמישי נפגשתי ברבת-עמון עם המלך עבדאללה ועם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. אנחנו קראנו להרגעת הרוחות, להחזרת השקט, להפסקת ההסתה והאלימות. אמרתי שם שאי-אפשר להפסיק את האלימות אם לא מפסיקים את ההסתה שמביאה לאלימות.
"בתוך פחות מעשרים וארבע שעות מקיום המפגש הזה ברבת-עמון, כלי התקשורת הרשמיים של הרשות הפלשתינית קראו ליום זעם בירושלים. אבו מאזן חייב להפסיק את ההסתה שמביאה למעשי אלימות. זה אחד מהשורשים של התלהמות היצרים, מה שמובא על-ידי תעמולה איסלאמיסטית קיצונית ותעמולה מצד הרשות הפלשתינית.
אני קורא לאבו מאזן להפסיק מיד את התעמולה הזו. ישראל תפעל בכל מקרה כדי להגן על אזרחיה מפני מעשי האלימות. אנחנו נפעיל את כל האמצעים שעומדים לרשותנו באמצעות החוק, וגם באמצעות חקיקה חדשה, כדי לשמור על ביטחון אזרחינו ותושבינו", דברי ראש הממשלה.

תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש הממשלה: תומך בחוק הלאום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוק ציוני ראוי  ל"ת
דודי30  |  16/11/14 12:48
2
ארץ ישראל רק לעם היהודי!נקודה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  16/11/14 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עופר וולפסון
שר הכלכלה סקר את פעולות משרדו בפני ועדת הכלכלה והוסיף כי הוא תומך בהעלאת שכר המינימום "בתנאי שזה יהיה כרוך בהקלה על עסקים קטנים"    על משבר התעסוקה בדרום אמר: "אני מוכן להזיז מפעלים מהמרכז, אבל לא רואה היגיון להזיז מפעל מקריית מלאכי לערד"    "עסקים קטנים יהיו פטורים מתשלומים בשנות חייהם הראשונות"
עמירם ברקת
יכניסו עוד 400 מיליון שקל    ששינסקי ל"גלובס": "הדרך לפנינו עדיין ארוכה אבל אני אופטימי"
עידן יוסף
הודיע כי לא יתמוך בתקציב המדינה    על נתניהו: "השטח בוער אך ראש הממשלה נתניהו אינו עושה די להרגיע את הרוחות"    אקוניס: "השר פרץ חצה כל קו אדום ודינו - פיטורים"
עופר וולפסון
פנה לוועדת המחירים המשותפת של משרדו ומשרד הכלכלה בבקשה לבחון את האפשרות להטיל פיקוח מחירים על שמן קנולה, לחם מחיטה מלאה, יוגורט, מעדני חלב, חלב סויה, ירקות קפואים ונייר טואלט
אלעזר לוין
ועדת השרים לתיקוני חקיקה לא נרתעה מהודעת קק"ל, שלפיה תפרוש ביולי 2015 מהאמנה עם המדינה    איום נגדי: אם תפרשו - תחויבו במיסים על מכירת מגרשים    ריכוך: ההשקעות יקבעו על-ידי ועדת תיאום משותפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il