על-רקע המקרים הרבים של פגיעת ראש וצוואר בקרב רוכבי הדו-גלגלי, בכללן תאונת הדרכים בה נהרג, בין השאר, כדורגלן העבר אבי כהן, עברה בוועדת השרים לחקיקה הצעת החוק המורה לאסור בחוק את חבישת 'קסדת חצי'.
הצעת החוק, שהגיש ח"כ
בועז טופורובסקי (יש עתיד), מהווה תיקון לפקודת התעבורה, בעניין חובת חבישת קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או קטנוע. היא מבקשת לאסור בחוק כל שימוש ב'קסדת חצי' בקרב נהגי רכבי הדו-גלגלי ובנוסף על הנוסעים עמם, ולחייבם בחבישת קסדה מלאה.
"לא ירכב אדם על אופנוע או על קטנוע ולא ירכיב אדם אחר אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה ובלבד שהקסדה תגן על מרב שטח ראשו של אדם", לשון הצעת החוק.
חוק פקודת התעבורה במתכונתו הנוכחית מגדיר את חובת חבישת הקסדה בנסיעה על קטנוע או אופנוע כמצילת חיים, אולם ללא התייחסות להבדל בין קסדה מלאה ל'קסדת חצי', שאינה ממלאת את ייעודה באופן מלא ואינה מגנה על ראשו של נוהג הרכב הדו-גלגלי.
כיום רוכבים רבים עושים שימוש ב'קסדת חצי' שאינה מגנה על כל שטח ראשו של רוכב הדו-גלגלי, בכללו חלקו האחורי, הצדדי והקדמי. על-מנת להגן על הרוכב, על הקסדה להגן במלואה על ראשו, ובכך לצמצם פגיעות ראש ואף למנוע אותן.
אישור הצעת החוק מותנה בתיאום עם המשרד לביטחון הפנים ו
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.