X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיקרי הטיעון של המדינה בעליון בפרשת הולילנד

מארג ראיות עצמאיות מבסס את הרשעת אולמרט

טוענת שההגנה הודתה שדכנר נתן ליוסי אולמרט 500,000 שקל ואינה יכולה לסגת כעת מעמדה זו מבקשת לאמץ את גירסתה של זקן לפיה נתנה לאולמרט 60,000 שקל שקיבלה מדכנר טוענת שההגנה הודתה שדכנר נתן ליוסי אולמרט 500,000 שקל ואינה יכולה לסגת כעת מעמדה זו מבקשת לאמץ את גירסתה של זקן לפיה נתנה לאולמרט 60,000 שקל שקיבלה מדכנר
▪  ▪  ▪
אולמרט. לא ייתכן שלא ידע [צילום: פלאש 90]
"המחלוקת באה לסיומה"
ההגנה לא רק שלא התנגדה להגשת הודעתו של יוסי במשטרה כאשר חזר בו ממנה בעדותו, אלא אף הסכימה לקבוע שהכספים אכן נמסרו לו. "כך למעשה, באה לסיומה המחלוקת בין הצדדים באשר לעצם התרחשות האירוע בו מסר עד המדינה ליוסי סדרת שיקים בסך של כחצי מיליון שקל, ונותרה בעיניה רק המחלוקת באשר למודעות אולמרט לאירוע זה", נטען. יוסי לא היה מסתכן בעדות שקר, בהיותו פושט רגל וחסר מעמד קבוע בארה"ב

כאש בשדה קוצים
"בנסיבות אלה, מתחייבת המסקנה, כי המידע בדבר מצוקתו של יוסי פשטה כאש בשדה קוצים בקרב חברי מרכז הליכוד בו, הגיע עדי אולמרט, איש ליכוד, בעל הקשרים, הפופולריות והמעמד הבכיר במפלגה. טענת אולמרט, לפיה יוסי הסתובב בכל רחבי הארץ וביקש כספים והלוואות, ורק לאחיו, עימם היה בקשרי אהבה חמים, נמנע מלפנות אינה עולה בקנה אחד עם שורת ההיגיון והשכל הישר"

הרשעתו של אהוד אולמרט בקבלת שוחד בפרשת הולילנד מבוססת על מארג שלם של ראיות עצמאיות וחיצוניות, ולא על עדותו של שמואל דכנר, אשר שימשה רק להארת התמונה העובדתית. כך טוענת המדינה (יום א', 16.11.14) בעיקרי הטיעון שהגישה לבית המשפט העליון.
"בהכרעת הדין נמצא מענה טענות אולמרט, המעוגן על ניתוח קפדני של מכלול הראיות, המוליך לקביעות עובדתיות ומשפטיות. בית משפט קמא נקט משנה זהירות בהכרעת הדין", טוענת הפרקליטות. השופט דוד רוזן בחן תרחישים והסברים חלופיים, בטרם הגיע למסקנה המרשיעה. לדבריה, ערעורו של אולמרט כלל אינו מתמודד עם קביעותיו של רוזן בנוגע לחוסר מהימנות גירסתו, ומכך שהוא ניסה להרחיק את עצמו מדכנר.
יוסי אישר את דכנר
חלק ניכר מתגובת המדינה מוקדש ל-500,000 השקלים שקיבל יוסי אולמרט מדכנר. לדבריה, חקירתו של יוסי בארה"ב מלמדת בבירור, שהוא ביקש להגן על אחיו, ושהוא הודה בקבלת הכסף מדכנר רק לאחר שהחקירה הלכה והתפתחה, תוך שהוא מנסה להימנע מלשקר מחד ומלהפליל את אחיו מאידך. בין גרסאותיהם של יוסי ודכנר קיים דמיון רב: סכום הכסף, מועד הענקתו, העברתו בצ'קים דחויים (שישה לפחות), מקום הפגישה בין השניים והיותו של אברהם נתן עד לפגישה בין השניים.
הפרקליטות מדגישה, כי ההגנה לא רק שלא התנגדה להגשת הודעתו של יוסי במשטרה כאשר חזר בו ממנה בעדותו, אלא אף הסכימה לקבוע שהכספים אכן נמסרו לו. "כך למעשה, באה לסיומה המחלוקת בין הצדדים באשר לעצם התרחשות האירוע בו מסר עד המדינה ליוסי סדרת שיקים בסך של כחצי מיליון שקל, ונותרה בעיניה רק המחלוקת באשר למודעות אולמרט לאירוע זה", נטען. יוסי לא היה מסתכן בעדות שקר, בהיותו פושט רגל וחסר מעמד קבוע בארה"ב, ממשיכה המדינה.
עוד מתמודדת המדינה עם טענתו של אולמרט, לפיה דכנר היה היחיד שדיבר על 500,000 שקל. לדבריה, יוסי אמר אף הוא שייתכן שזה היה הסכום, ואביגדור קלנר חזר על טענה זו של דכנר עוד ב-2009. היא גם דוחה את האפשרות שאברהם נתן הוא שסיפר לדכנר על קשייו של יוסי, בציינה שנתן עצמו הכחיש זאת.
יש הסברים להעדר הצ'קים
המדינה גם מגיבה על טענת ההגנה, לפיה בחשבונות הבנק של דכנר לא נמצאה שום סדרת צ'קים מתאימה. לדבריה, אולמרט העלה טענה זו רק בסיכומיו, לאחר שסניגורו כאמור הסכים לקבוע עובדתית שהצ'קים ניתנו - ולכן אין הוא יכול לחזור בו מהסכמה זו. המדינה ניהלה את פרשת התביעה לאור הסכמה זו ולא הביאה ראיות שיסבירו את העדר הצ'קים, כגון צורת ניהול ענייניו הכספיים של דכנר או פרק הזמן בו על הבנקים לשמור את התיעוד הרלוונטי.
המדינה גם דוחה את טענתו של אולמרט, לפיה לא ידע בשנת 2003 על מצוקתו של יוסי. היא מזכירה כיצד ניסה יוסי להשיג כסף מכל מקור אפשרי וטוענת: "בנסיבות אלה, מתחייבת המסקנה, כי המידע בדבר מצוקתו של יוסי פשטה כאש בשדה קוצים בקרב חברי מרכז הליכוד בו, הגיע עדי אולמרט, איש ליכוד, בעל הקשרים, הפופולריות והמעמד הבכיר במפלגה. טענת אולמרט, לפיה יוסי הסתובב בכל רחבי הארץ וביקש כספים והלוואות, ורק לאחיו, עימם היה בקשרי אהבה חמים, נמנע מלפנות אינה עולה בקנה אחד עם שורת ההיגיון והשכל הישר".
מעורב בצמתים שונים
בנוגע להרשעה השנייה, בדבר קבלת 60,000 שקל שנתן דכנר לשולה זקן, סבורה המדינה שאין מקום להתערבות בממצאיו העובדתיים של רוזן, אשר קיבל בהקשר זה את גירסתה של זקן. לא היה כל אינטרס לטפול באותה עת האשמות שווא על אולמרט, אלא להפך - היא עשתה כל מאמץ להגן עליו. לזקן גם לא הייתה סיבה שלא להודות שנטלה סכום זה לכיסה, לאחר שהודתה שנטלה את יתר 40,000 השקלים שנתן לה דכנר באותה הזדמנות. אולמרט לא הביא ראיות כלשהן לתרחישים החילופיים שהעלה בנושא זה, ולכן לא ניתן לקבל אותם.
בהתייחס לתמורה שנתן אולמרט כנגד השוחד, אומרת המדינה: "אמנם לעניין הרשעה בלקיחת שוחד, קיומה של תמורה מצד עובד הציבור אינה רכיב מרכיבי העבירה. עם זאת, מעורבותו של אולמרט בצמתים שונים במהלך התקדמות הפרויקטים - מעצימה ומעגנת את הוכחת הקשר המושחת בינו לבין עד המדינה. להלן נביא את הסוגיות בהן התבקשה מעורבותו של אולמרט. ויודגש כי בנושא זה, בניגוד לטענת ההגנה, נסמך בית משפט קמא על ראיות חיצוניות ועצמאיות".
לבסוף עוסקת המדינה בהתנהגותו של אולמרט לאחר שקלנר מסר לו על איומיו של דכנר. "אולמרט בתבונתו הבין כי שיתוף פעולה עם קלנר ועד המדינה משמעו אחד - הודיה בלקיחת שוחד. משכך, סרב להיענות לבקשת קלנר לגייס כסף עבור עד המדינה. אלא שסירובו זה לא היה נקי מספקות והיסוסים חוזרים ונשנים, שכן מחד-גיסא, הסביר, כי ביקש מקלנר שיחדל לפנות אליו בנושא, ומאידך-גיסא, נעתר לפוגשו שוב ושוב".

ע"פ 4456/14, אביגדור קלנר נ' מדינת ישראל + ערעורים נוספים / עיקרי טיעון מטעם המשיבה
עיקרי הטיעון של המדינה בערעורים בפרשת הולילנד
תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  17/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מארג ראיות עצמאיות מבסס את הרשעת אולמרט
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
השתכנענו מהפעם הראשונה
שאול א.  |  17/11/14 09:30
2
שוב העצים מסתירים את היער
אהרון שחר  |  17/11/14 10:15
 
- לשחר יש מקום לעשיה הנושא
צורי  |  17/11/14 16:01
3
לוין-אתה מבזה את העתונות הישרה
מתיתיהו  |  17/11/14 10:34
 
- החברים של הפושע התעוררו...?
שמעון אמסלם  |  17/11/14 17:29
 
- שמעון הגנב=חבר לפרקליטות מפא"י
ע_הראל  |  18/11/14 01:53
 
- תגובה אופיינית לעבריין הראל
שמעון אמסלם  |  18/11/14 09:57
 
- גןעדן לעדויות שקר=בכסף ממפא"י!
ע_הראל  |  18/11/14 10:36
4
הטעות של בלכר - להודות בכסף לי ל"ת
חטא הגאווה  |  17/11/14 14:07
5
ברומניה הוציאו להורג נשיא על
הניה  |  17/11/14 17:53
 
- ברומניה עשו לינץ'=בא לך גם פה?
ע_הראל  |  18/11/14 03:02
 
- אם החוק לא ימוצה עם המושחת...
שמעון אמסלם  |  18/11/14 08:47
 
- לינץ'בפרקליטות שלמפא"י&שמעוניה
ע_הראל  |  18/11/14 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
תכתובת דוא"ל של זקן לעורכי דינה ביולי 2012 מאשרת במלואה את גירסתו של דכנר בנוגע לנסיבות בהן התבקש להעניק 500,000 שקל ליוסי אולמרט    המדינה הודיעה שתבקש להגיש את התכתובת לבית המשפט העליון, אם ישקול לזכות את אולמרט בפרשת הולילנד
איתמר לוין
איתות עקיף להולילנד? השופט שאיננו חבר בהרכב הדן בערעור בפרשה זו מזכיר את הקביעה, לפיה בית המשפט יכול להפריד עדות למרכיביה השונים ולהסתמך על חלקים ממנה, גם אם אחרים התגלו כשקר
איתמר לוין
מדווחת שבידיה ראיות המחזקות את הרשעתו של אולמרט בשני סעיפי השוחד: תכתובת דוא"ל בין זקן לבא-כוחה והקלטות השיחות בינה לבין אולמרט
איתמר לוין
טוענת שהערעורים עוסקים ברובם בממצאי עובדה ומהימנות – בהן ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב    סבורה שההרשעות אינן מבוססות רק על דכנר, אלא גם ולעיתים בעיקר על ראיות עצמאיות רבות עוצמה
איתמר לוין
אולמרט קיבל ארכה של שבוע ודנקנר קיבל שבועיים להגשת עיקרי הטיעון    כל המורשעים טוענים שרוזן התעלם משקריו הרבים והבוטים של דכנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il