X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני בעלי מניות מן הציבור מבקשים מבית המשפט להורות לבכירי לאומי שלא לנהל את המגעים מול ממשלת ארה"ב בפרשת העלמות המס ולנקוט צעדים צעדים
▪  ▪  ▪
רוסק-עמינח. מעורבת [צילום: בנק לאומי]

קיים חשש אמיתי שההסדר שייחתם בין בנק לאומי לבין הרשויות האמריקניות יקפח את בעלי המניות, ויביא לכך שרק הם ישאו בתוצאות מעשיהם של נושאי המשרה בבנק. כך טוענים (יום א', 16.11.14) בועז יפעת ויצחק אורן, בעלי מניות מן הציבור בלאומי.
יפעת ואורן מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות על הפרדה מוחלטת בין ענייני הבנק לבין ענייניהם האישיים של נושאי המשרה בנוגע למגעים לפשרה, בעקבות חשדות לפיהם לאומי סייע ללקוחותיו להתחמק ממס בארה"ב. לאומי כבר שילם מיליארד שקל בפרשה וצפוי לשלם 1.2 מיליארד שקל נוספים - ובסך-הכל 8.3% מהונו העצמי.
לדברי יפעת ואורן, על-פי פרסומים בימים האחרונים - הבנק לבדו ישא בהסדר, נושאי המשרה בו יהיו פטורים מכל חבות והבנק גם לא יוכל לתבוע אותם. לדבריהם, אין צורך להכביר במילים לגבי ניגוד העניינים בו מצויים נושאי המשרה והמנהלים, וללא התערבות שיפוטית - נושאי המשרה הנושאים באחריות למעשים נשוא החקירות בארה"ב, יהיו אלו שיחליטו האם לפטור את עצמן מאחריות אישית. זאת, לאחר שזכו לבונוסים של מיליוני שקלים, שחלקם נגזרו במישרין מן הרווחים שהניבו הפעולות הבלתי-חוקיות בארה"ב.
גם יקבלו את ההחלטה האם לפטור את עצמם מאחריות אישית למעשיהם ומחדליהם.
בתביעה נאמר, כי מדיווחי הבנק עולה, כי שבעה דירקטורים ו-13 מנהלים בכירים נגועים בעניינים אישיים מנוגדים בפרשה. בראשם עומדת המנכ"ל, רקפת רוסק-עמינח, שהייתה אז המשנה למנכ"ל, ולטענת התובעים היא ידעה על המתרחש וכנראה גם נהנתה מתיגמול אישי כתוצאה מאותם מעשים. לטענת השניים, רוסק-עמינח הפקידה במכוון את הטיפול בפרשה בידי קודמתה, גליה מאור, ובידי חברתה הקרובה של מאור, עו"ד דליה טל, כאשר היא יודעת על העניינים האישיים בהם נגועות השתיים.
הדירקטורים שכיהנו בבנק גם בזמן הפרשה היו היו"ר דוד ברודט, רמי גוזמן, אריה גנס, משה דברת, יואב נרדי, נורית סגל ואפרים צדקה. לדברי התובעים, הדירקטורים ידעו על ההתנהלות נשוא הפרשה, ולא רק שלא פעלו למניעתה - אלא עודדו את הרחבתה והעמקתה של הפעילות, והפיכתה למקור פעילות מהותי של קבוצת לאומי.
בית המשפט מתבקש להורות ללאומי למנות נציגים ועורכי דין שונים ובלתי תלויים לשם טיפול בפרשה ובפרט לניהול המגעים מול הרשויות האמריקניות. עוד מתבקש בית המשפט לאסור על הבנק להתקשר בהסדר פשרה הכורך כמקשה אחת את ענייניו ואת ענייניהם האישים של נושאי המשרה, וכן לאסור על ברודט, מאור, טל ורוסק-עמינח לטפל בפרשה ולהיות מעורבים במגעים.
עוד מתבקש בית המשפט להורות על כינוס אסיפה מיוחדת של בעלי המניות, לשם מינוי גוף ביקורת חיצוני לבדיקת התגמולים ששולמו לנושאי משרה כתוצאה מן המעשים נשוא הפרשה; להחליט על פיטורי דירקטורים שכיהנו בזמן הפרשה; למנות ועדת בדיקה שתוכל להמליץ על הדחת מנהלים שהיו מעורבים בפרשה; ולהחליט על האמצעים שינקוט הבנק נגד נושאי המשרה המעורבים. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד יוסי שגב וטרם הוגשה תגובת לאומי.

ת.א. 33397-11-14
תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  17/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה לאפשר תביעות נגד בכירי לאומי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור לי איך גליה מאור יצאה
אלחנן משפטן  |  17/11/14 17:58
2
כל העליבבות של בנק לאומי
urixo  |  17/11/14 18:43
3
מאור הבנקאות
שמ  |  17/11/14 19:02
4
במדינת הבינוניות ומטה....
י.ש  |  17/11/14 19:58
5
כל הפושעים מלאומי יענשו חזק! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  17/11/14 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בנק לאומי
עופר וולפסון
הבנק כבר הפריש 950 מיליון שקל כדי ליישב חקירה פלילית אחרת הנוגעת לחשבונות בנק של אזרחי ארה"ב שהתחמקו מתשלום מס    כעת גם ראש המחלקה האגרסיבי של מחלקת השירותים הפיננסיים של ניו-יורק דורש את חלקו
עופר וולפסון
הבנק הרוויח 290 מיליון שקל ברבעון של 2014, לאחר שנאלץ להפריש 460 מיליון שקל לטובת הסדר עם הרשויות בארה"ב    הרווח משקף תשואה של 6.9% על בסיס שנתי
איתמר לוין
הבנק ישלם סכום זה למשרד המשפטים האמריקני בעקבות חקירה בדבר מעורבותו בהעלמות מס של לקוחותיו    התשלום יקטין את הרווח הרבעוני לפחות בשני שלישים
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il