X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט רון שפירא: ענישה כלכלית מכאיבה הופכת את העבירה לבלתי כדאית מבחינה כלכלית, ובדרך זו מפחיתה את התמריץ לביצועה
▪  ▪  ▪
השליכו גרוטאות רכב [צילום: פלאש 90]

"במקרים בהם פוגעים מבצעי עבירה מטעמים כלכליים בלבד באיכות הסביבה, וכפועל יוצא מכך מסכנים את שלום ובריאות הציבור, יש לגזור קנסות גבוהים אף יותר מאלו שפורטו לעיל. ענישה כלכלית מכאיבה הופכת את העבירה לבלתי כדאית מבחינה כלכלית, ובדרך זו מפחיתה את התמריץ לביצועה". כך אומר (13.11.14) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא.
לדברי שפירא, "בתי המשפט הביעו עמדה נחרצת באשר לדרך בה יש לנהוג בעבריינים סביבתיים על-מנת שלא לתת 'פרס' לעוברים על החוק המשליכים פסולת שלא באתרים מוסדרים ופוגעים בעסקים שומרי חוק המשלמים מחיר כלכלי להסדרת עסקיהם. נקבע בפסיקה כי יש למצות את הדין עם מבצעי עבירות מסוג זה ולהעלות את רף הענישה במסגרת הקבועה בחוק, להרתיע ולשלול את כדאיות ביצוע העבירות, אשר הינן עבירות כלכליות במהותן.
"מגמה זו מקבלת את תמיכתי המלאה, שכן מדובר בעבירות אשר נעברות ממניע כלכלי, תוך ניסיון לחסוך בזמן ובכסף על-ידי פגיעה באינטרסים של הציבור הרחב בשמירה על ניקיון ואיכות הסביבה ובנוסף ישנו קושי רב בתפיסת העבריינים בעבירות אלה והדבר עולה למדינה כסף ומשאבים רבים".
הדברים נאמרו בהחלטתו של המחוזי להחמיר בצורה משמעותית בעונשיהם של משליכי צמיגים וגרוטאות רכב לרשות הרבים - מוחמד מנאע, חברת אבו-אלנג'יב שבבעלותו ומוניף סרחאן שמועסק בה כנהג משאית. בית משפט השלום גזר עליהם קנסות של 10,000 שקל, 15,000 שקל ו-5,000 שקל, אך המחוזי מותח ביקורת חריפה על הדרך בה גזר השופט זאיד פלאח עונשים אלו:
"בית המשפט קמא קבע רף תחתון של מתחם הענישה אשר מהווה סטייה מהרף שהציגה בפניו המערערת, זאת בלי שהוצגה לבית משפט קמא פסיקה המלמדת על כך וללא הצגת נימוקים המלמדים על רף ענישה תחתון נמוך יותר בנסיבות המקרה. כמו-כן, בית המשפט קמא גזר את דינם של המשיבים והטיל עליהם קנסות המצויים ברף התחתון שהציב וחרג לקולא באופן קיצוני מהעונשים הראויים, ההולמים והמקובלים בעבירות בהן עסקינן".
המחוזי גזר על מנאע קנס של 30,000 שקל, החברה נקנסה ב-50,000 שקל, וסרחאן - ב-10,000 שקל. שפירא מדגיש, כי רק משום שערכאת הערעור אינה ממצה את הדין, הוא אינו מטיל על השלושה עונשים כבדים בהרבה. השופטים אברהם אליקים ובטינה טאובר הסכימו עם שפירא.

תאריך:  18/11/2014   |   עודכן:  18/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי: קנסות כואבים על פגיעה בסביבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שני מחבלים נכנסו לבית כנסת ברחוב אגסי בשכונת הר נוף בירושלים והחלו לתקוף מתפללים בגרזנים ובסכינים    ארבעה אנשים נרצחו, בהם הרב משה טברסקי, ראש כולל "תורת משה"    שלושה נפצעו קשה    נתניהו יכנס התייעצות ביטחונית לאחר שהצהיר: "נגיב ביד קשה"
עידן יוסף
שר האוצר הגיש ערר על הצעת החוק למימון משכנתאות בשיעור 90%    היוזמת לוי-אבקסיס: מי שעוצר חוק כזה אינו מבין מהו מעמד ביניים בישראל
חן מענית, שלומית צור, עירית אבישר
רשות המיסים חושדת כי יו"ר בנה"פ לשעבר ביקש וקיבל פטור ממס שבח על מכירת דירה במגדל רוטשילד 1, כאילו זו מכירת דירה גמורה - אף שלא כך היה    נחמה, שמכר ב-43 מ' ש' וחסך מס של כ-2 מ' ש': "הכול בוצע בליווי משפטי"
מחלקה ראשונה
שר התקשורת ארדן אישר את התעריפים בהם תהיה מחויבת בזק למכור את השימוש בתשתיות האינטרנט שלה ובשרותי הטלפוניה לחברות תקשורת מתחרות    מחיר סיטונאי של כ-42 ש"ח לחודש (ללא מע"מ) עבור חיבור לאינטרנט, ומהירות גלישה של 20 מגה
עידן יוסף
יאפשר להן לספק את כלל שירותי התקשורת תחת רישיון אחד    שר התקשורת החליט על פישוט ושינוי שיטת הרישוי ביחס למפעילי התקשורת כך שרישיונותיהם יאוחדו    המטרה - הקטנת חסמי הכניסה של גורמים נוספים לשוק התקשורת והגדלת מספר המתחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il