X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבי ניסנקורן דורש להעלות את שכר המינימום בכ-1,000 שקלים נוספים ל-5,300 שקל בחודש: "השרים לא יחזיקו מעמד מהסכום הנוכחי אפילו שבוע" המשמעות: שביתה כללית אפשרית במשק בעוד 14 יום
▪  ▪  ▪
ניסקורן. "שינוי אמיתי" [צילום: אורן כהן]
ציני ואנוכי
נכון שאין קשר בין הטבח בבית הכנסת הבוקר לבין סכסוך העבודה במשק, אבל בעבר היה נהוג שבימים כאלו לא עוסקים במחלוקות אלא בהתייצבות מאחורי גורמי הביטחון והמשפחות השכולות. לא היה קורה לאבי ניסנקורן כלום אם הוא היה מחכה עוד יום-יומיים. אבל ניסנקורן, שצריך להזכיר לכולם שלהסתדרות יש יו"ר חדש, מביא את הביטוי "חוזרים לשגרה" למחוזות ציניים ואנוכיים חסרי תקדים.

"צריך לעשות שינוי מהותי ולהעלות את האדם העובד מעבר לסף העוני. שכר המינימום צריך לעלות ל-5,300 שקל". כך אמר (יום ג', 18.11.14) בנאומו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, במהלך ישיבת הנהגה מיוחדת שהתקיימה בהסתדרות לצורך אישור סכסוך עבודה כולל במשק. משמעות ההחלטה היא כי ההסתדרות תוכל להכריז על שביתה בכל חלקי המשק בעוד 14 ימים.
ניסנקורן אמר כי "לא צריך להתבייש להגיד את זה: השכר היום הוא שכר רעב. 5300 שקל זה השכר המינימלי שצריך להיות פה וכל מי שמחפש לעלות במאה או במאתיים שקלים בשביל להגיד שהוא עשה, אבל לא באמת לעשות, לא פה. אם לא רוצים לעשות שינוי - אז בואו לא נעשה כלום אבל אם עושים שינוי צריך לעשות שינוי אמיתי. זה נכון שצריך להתחשב במשק אבל צריך להתחשב גם באותם העובדים. אנחנו ניאבק ואנחנו נשפר ואנחנו נוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני".
"אני לא רואה מישהו משרי הממשלה או מחברי הכנסת שמסוגל להתקיים חודש אחד מ-4,300 שקל. אני לא בטוח שזה יספיק להם לשבוע. חייבים לעשות שינוי. קודם כל בשביל אותו אדם עובד, אחר כך בשביל המשפחה שלו, בשביל החברה הישראלית ומדינת ישראל".
יו"ר ההסתדרות הוסיף: "מי שלא רואה שזאת הבעיה המרכזית של מדינת ישראל לא צריך להיות בהנהגת המדינה. זה הדבר המרכזי. לא משנה מאיזו מפלגה אתה ולא משנה מה הדעה הפוליטית שלך. מה שמשנה זה מה שחשוב לך ומה שחשוב זה החברה הישראלית, כבוד האדם ושוויון הזדמנויות. 700 אלף שכירים מרוויחים היום עד 4,300 שקל - 700 אלף משפחות. כולנו גם יודעים שרוב העובדים האלה נמצאים בפריפריה ובאוכלוסיות המוחלשות. יוקר המחיה זו בעיה מאוד קשה, אבל פערי ההכנסות והפערים החברתיים הם ליבת הבעיה - זה העוני האמיתי זה אי-השוויון האמיתי. אני אומר את זה מיומי הראשון בתפקיד: צמצום הפערים החברתיים זה הסמל וזה הדגל שלנו. זה המהות והתמצית של תפקיד ההסתדרות ובשביל שינוי אמיתי צריך גם לזעזע".
בישיבת ההנהגה המיוחדת השתתפו מאות חברי הסתדרות וראשי ועדים מכלל המשק ומהמגזר הציבורי. בסיום נאומו של יו"ר ההסתדרות, הוקראו עילות הסכסוך והוא אושר פה אחד.
העילה המרכזית להכרזת הסכסוך היא הדרישה להעלאת שכר מינימום באופן שיאפשר קיום בכבוד לאדם העובד. בין העילות עומדת גם הפגיעה הנמשכת במרקם יחסי העבודה ודרישת ההסתדרות לצמצם תבניות העסקה פוגעניות, ביניהן העסקת עובדים באמצעות קבלנים או בשיטת 'כתף אל כתף'. עילה נוספת בסכסוך היא דרישת ההסתדרות להעסקת אנשים עם מוגבלויות במגזר הציבורי כך שהחובה לא תפחת, ואף תעלה, על החובה במגזר הפרטי.

תאריך:  18/11/2014   |   עודכן:  18/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר ההסתדרות: סכסוך עבודה כללי במשק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לזבל ההסתדרותי ניסנקורן
צורי  |  18/11/14 13:50
 
- " צורי"תפסיק לתקוף.מסא' ז ? ל"ת
סווטלנה"44"  |  18/11/14 23:00
2
צודק ל"ת
צודק  |  18/11/14 14:20
3
ההסתדרות הזבאלה מצאה את הזמן
ניסנעיני  |  18/11/14 18:04
4
כל הכבוד תודה שיש מי שדואג
שושקלה  |  18/11/14 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
30% מהגברים שנסקרו האמינו כי הילדים שלהם יבחרו באינטרנט במקום בהם, ו-12% אמרו כי בנות הזוג שלהם יסתדרו בלעידיהם למשך שבוע, אבל לא בלי האינטרנט
עופר וולפסון
תוך מספר שבועות ייכנס לתוקף הצעד הראשון ברפורמה, הכולל העלאה רוחבית של תעריפי הדואר    סניפי הדואר יעבדו רק 3 ימים בשבוע, אך עד השעה 20:00 בערב    חלוקת הדואר תופחת בהדרגה ליומיים בשבוע    הדוורים יתומרצו כדי לחלק דואר רשום בבתים
איתמר לוין
מנחם פרידמן גנב מהבנק 23.5 מיליון שקל כאשר היה מנהל הסניף הראשי שלו; מונה מאוחר יותר למנכ"ל לאומי בריטניה
מירב ארד
מגילון הגמל המפורסם שהמתין לתיירים בצומת בלידו בדרכם לים המלח מת לפני כחודש    כעת מנהלת מפגש הלידו מבקשת להנציחו ופונה לציבור: "שלחו אלינו תמונות עם מגליון וסייעו לנו להנציח אותו"
יפעת גדות
מאחורי חזות הגבר הנשוי מתגלה סופרמן אמיתי    ג'ו מסתובב בעולם ומציע "שירותי הפריה טבעיים - יחסי מין שיביאו להריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il