X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עדויות קשות בוועדת הפנים על יחס המשטרה ליוצאי אתיופיה יוצא אתיופיה: ""הגישה של מח"ש אלימה" ח"כ סולומון: "כשאני על טריקו ומכנסיים קצרים אני עובר דברים נוראיים"
▪  ▪  ▪
מעצר מפגין יוצא אתיופיה בידי שוטרי יס"ם [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ועדת הפנים והגנת הסביבה, התכנסה לדיון מיוחד בתלונות על שיטור יתר ואלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה. יושב-ראש הוועדה, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) אמרה בפתח הדיון: "הגיעו לשולחני תלונות רבות של יוצאי אתיופיה שחשים מושפלים נוכח יחס המשטרה. יש תחושה שכשאתם תופסים אתיופי אתם פועלים ביד קשה הרבה יותר ומעמידים אותם עם הגב לקיר רק בגלל צבע עורם. אם זה נכון, זה איום ונורא. אדם צריך לשלם מחיר רק אם הוא עבריין ולא בגלל צבע עור, מין או עדה. יוצאי אתיופיה צריכים להרגיש פה בטוחים".
חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (יש עתיד): "זו בעיה הנמשכת למעלה מעשור. לא ניתן להשיג נתונים על כליאה אזרחית ופתיחת תיקים בטענה שלא עושים חתך עדתי. למרות זאת יש נתונים לפיהם 40% מהקטינים בכלא אופק הם יוצאי אתיופיה כשאנחנו פחות מ-2% מהאוכלוסייה. אין לזה אח ורע. המשטרה משבשת את חיי הצעירים שלנו ושולחת לאבדון. מגמתית אתם לא רוצים להתעסק בתיקי גזענות ואתם חייבים לשנות את זה. איך ייתכן שגזענות אינה עבירה פלילית?".
יוצאי אתיופיה שיתפו בסיפוריהם הקשים:
יצחק חזקיהו: "בדרך חזרה ממסיבת גיוס, נצמד אלינו רכב וסימן לעצור בצד. יצאו שני אנשים מבלי להזדהות. השוטר שאל אם אנחנו אריתראים ואחי הבהיר שהוא משפטן. הגיעו עוד 3 ניידות ונוצר פקק. היינו מפוחדים והמומים. השוטרים הגיבו 'לא טוב לכם? תחזרו לאתיופיה'. פנינו למח"ש, לשר לבט"פ, ומח"ש אמרו שהתיק נסגר כי לא מדובר בעבירה פלילית ושיועבר לפניות הציבור. רגב הגיבה: "תפקיד המשטרה הוא לעצור רכב חשוד והשאלה מה נעשה מרגע שעצרה. הערות גזעניות כאלו לא אמורות להיאמר".
סיפורו של יצחק יוסף סלמסה המנוח, עורר סערה. אחותו אילנית: "אחי היה בן 22 חייכן שאינו פוגע בזבוב. הוא חושמל ע"י טייזר וחווה אלימות משטרתית, בגלל חשד לפריצה, כאשר ישב בגן ציבורי. הגשנו תלונה למח"ש וחשנו מאוימים. נתבשרנו על היעדרו מהעבודה וביום השלישי לחיפושים הוא נמצא ללא רוח חיים. כל הבקשות למידע מהמשטרה נתקלו באטימות וחוסר צדק. אימא מצאה אותו אזוק בידיו ורגליו על הכביש לגמרי לבדו". אביו של יצחק: "לקחו וזרקו אותו על הכביש. איפה החוק?"
סגן מנהל מח"ש, עו"ד משה סעדה: קיבלנו פנייה לא מפורטת ובתחילה לא היה שיתוף פעולה מהמשפחה. פנינו אליהם ושוחחנו עם האימא. אם המשפחה מוכנה למסור תלונה על מה שראו נטפל בזה. ככל שיהיו מעוניינים נגבה תלונות מסודרות. לא היה לנו סיפור של מתלונן ולפי המכון המשפטי - היה אירוע מורכב מבחינת המשטרה". ח"כ דב חנין (חד"ש) קטע את דבריו: "מה מורכב במישהו אזוק בידיו ורגליו לבד על הכביש?"
תמנו-שטה הוסיפה כי המשטרה התעללה אם ואיימה עליה "לא תוכלי לישון".
האם פנתה לעו"ד סעדה: מה תרגיש אם תראה את הילד שלך אזוק על הכביש? אתם הרגתם אותו". היו"ר רגב דרשה לדעת מתי תסתיים החקירה במח"ש וכי תתקיים פגישה עם המשפחה בביתה.
גדי יברקן האשים: "הגישה של מח"ש אלימה. אתה מתנסח ככה מול משפחה שכולה 'אם יהיו מעוניינים'. גישתך מייצגת את הממסד האלים והגזען".
סעדה ביקש למחות על האמירות. ואביו של יצחק דרש שלא ימשיך לדבר.
פנטהון אספה-דויט מעמותת טבקה, סיר את סיפורו של בני איילין, מקרית מלאכי, שלביתו הגיעו שוטרים בטענה לצו חיפוש. המשפחה ביקשה להזדהות ובתגובה "זכתה" לאלימות ולקחו את הבן למשטרה ואמרו לו "אם אתה רוצה להמשיך לחיות בעיר הזו תהיה בשקט". בדיעבד התגלה שצו החיפוש יועד לכתובת אחרת. שוטרת מג"ב נזפה בבן שהוכה והושפל והוגשה תלונה למח"ש, שסגרה את התיק בטענה שנסיבות העניין אינן מצדיקות חקירה פלילית.
אורי מכלוף, ראש חטיבת החקירות במשטרה, שהיה מפקד תחנת קריית מלאכי במשך 5 שנים: "אני מתחבר לדברים שנאמרו ואני מצומרר מהסיפורים שעלו". הוא פנה לנוכחים: "המפגש של האזרח לא אמור להיות במשטרה אלא לפני. אתם פונים למשטרה בתלונות ואני אתן גיבוי רק לשוטרים שיפעלו על-פי חוק. מי שעושה משהו בניגוד להנחיות שישלם. עברות של עד שנה עוברות להליך משמעתי. אם תתנו דוגמאות פרטניות - אבדוק. במישור הפלילי מתעסקים במח"ש".
ח"כ חנין: "קשה להיות מאופק אחרי הסיפורים שנשמעים. אמירה של "תלך ל...", היא גזענית ופלילית. שערותי סומרות מהטייזר ומעצור אזוק בידיו ורגליו מוטל בחניון התלונות שמגיעות הן רצף בלתי אפשרי ולא מקרים. מדובר בתופעה. למשטרה יש נטייה להתנהל אחרת מול קבוצות מסומנות. כשזה היחס, לערבים, אתיופים, יוצאי חבר העמים, התוצאה היא איבוד אמון במשטרה ובמח"ש וברשויות בכלל". הוא דרש לדעת "כמה שוטרים הועמדו לדין על גזענות"?
ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד): "לספר לנו כל פעם על תוכניות ותהליכים זו עבודה בעיניים. יש חוסר אמון מוחלט וריקבון במשטרה. יש שוטרים בודדים שסורחים וצריך לטפל בהם. כשאני על טריקו ומכנסיים קצרים אני עובר דברים נוראיים. יש כאן דבר חמור שאזרחים לא יכולים לפנות למשטרה. גם כשהמשטרה כבר תופסת מישהו שפועל בגזענות בית המשפט משחרר".
תמנו-שטה דרשה מהמשטרה להעביר לוועדה את פירוט הפעולות שנעשות במשטרה למיגור אפליה וגזענות, כולל תוכניות ההכשרה וכן בעניין המשמעתי.
רגב: "נקיים דיון מעקב בעוד חודשיים אחרי שנשמע תשובות על חקירת המוות ועל מה שנעשה כלפי הקהילה האתיופית להשבת האמון".

תאריך:  19/11/2014   |   עודכן:  19/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק  יוסף  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא טוב לכם? תחזרו לאתיופיה!"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
את יופיה לא תקח
צבע הכסף  |  19/11/14 02:57
2
כל מי שמזדעזע רק מגזענות
דיון צבוע  |  19/11/14 09:14
 
- לחלוקה. אבל הצביעות כן.
הגזענות לא ניתנת   |  19/11/14 09:56
3
האפריקנים דרושים ככוח פוליטי
לקלפי  |  19/11/14 22:15
4
באם ננסה לאמוד את מנת המשכל
צורי  |  27/11/14 15:54
5
מענה
אחד1  |  27/11/14 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
מחלקה ראשונה
המאבק בין ההורים בהוד השרון הגיע לכנסת    חברי הכנסת: לא מקובל שמשרד החינוך יטיל לפתחם של ההורים מימון תוכניות פדגוגיות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה נהגים יחויבו בקרוב להאט גם אם הולכי רגל רק עומדים בסמוך למעברי חציה    נהגים יחויבו להאט או לעצור גם כאשר רכב בנתיב אחר האט או עצר לפני מעבר חציה
איציק וולף
ועדת הפנים של הכנסת אישרה את תקן הכליאה הגבוה ביותר מאז שנת 2011    מאז רצח הנערים נוספו כ-500 אסירים ביטחוניים
עופר וולפסון
לפי התקנות שאישרה ועדת העבודה, תפקיד בודק השכר לערוך בדיקות תקופתיות במקומות עבודה על-מנת לוודא שעובדי הקבלן המועסקים בהם זוכים לתנאים המגיעים להם על-פי חוק ואינם מנוצלים
עופר וולפסון
ח"כ סתיו שפיר הגישה רביזיה על ההעברה, שההצבעה עליה תתקיים מחר    חלק נכבד מהשימושים בסכום - חסויים    מקור ההעברה: סעיף 13 בתקציב המדינה עבור "הוצאות שונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il