X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון המעסיקים הגדול בארץ מסכים להעלאת השכר במתווה מדורג ל-5,000 שקל, ובתנאי שהצעד יעשה באמצעות חקיקה ויחול על כל המעסיקים במשק בצורה שווה יו"ר האיגוד: "הסכמת המעסיקים הופכת את שביתת ההסתדרות המתוכננת להצגה. אנחנו משלמים את שכר העובדים, לא הם"
▪  ▪  ▪
לין. מציע פשרה

איגוד לשכות המסחר, ארגון המעסיקים הגדול בארץ, פנה (יום ה’, 20.11.14) לשרי האוצר והכלכלה והודיע כי האיגוד מסכים להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקל במספר תנאים: הדבר יעשה באמצעות חקיקה, יחול על כל המעסיקים במשק בצורה שווה ובמקביל יוקפאו הליכי חקיקה נוספים המייקרים את עלויות העסקת העובדים. יש לציין, כי ההסתדרות דורשת כי שכר המינימום יעלה ב-1,000 שקלים ל-5,300 שקלים והיא אף מוכנה להשבית את המשק החל מה-4 בדצמבר במידה ובקשתה לא תיענה.
הפנייה הועברה גם ליו"ר ועדת העבודה של הכנסת ח"כ חיים כץ, לקראת דיון שיתקיים בנושא ביום שני הבא. עמדת האיגוד הובעה גם בשיחות ראשוניות שקיים עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר עם שרי האוצר והכלכלה.
לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נכונות ארגון המעסיקים הגדול במשק להעלות את שכר המינימום הופכת את השביתה המתוכננת ע"י ההסתדרות להצגה בלבד: "את השכר משלמים המעסיקים ולא ההסתדרות. ההסתדרות אינה נושאת בסיכון בכל הקשור לקיומם של העסקים. ההסתדרות תישא באחריות כבדה על גרימת נזקים מיותרים למשק כתוצאה מכך שהיא יוצאת בהצהרות לא ריאליות ובלתי אחראיות. במקום לנקוט בעיצומים הפוגעים במשק יש להיכנס לדיון ענייני ורציני".
בפניה לשרי האוצר והכלכלה אומרים באיגוד לשכות המסחר כי השלב הראשון צריך להיות דיון של המעסיקים מול המדינה ולאחר מכן צירוף ההסתדרות להסכם המתגבש. ההעלאה, לדברי האיגוד, חייבת להיות במתווה מדורג ומתון עד לרמה של 5,000 שקל בחודש. "השינויים חייבים לבוא לידי ביטוי בחוק ולחול על כל המעסיקים בצורה שווה, עם זאת, יש להתחשב בעובדה כי שכר המינימום במגזר הציבורי במקרים רבים אינו משקף את תמורת העבודה האמיתית ולכן חייבת להיות התייחסות עניינית וברורה למצב זה, תוך ציון של סעיפי הכנסה נוספים שיכללו בהגדרת שכר המינימום וגם לצורך חישוב הפנסיה", נכתב.
"בנוסף", אומר עו"ד לין, "ההסכמות הכלליות למתווה העלאת שכר המינימום חייבות כמקשה אחת לתת מענה לשלושת הנושאים הבאים: הנושא הראשון הוא מתן אפשרות למעסיק ולעובד לפעול במסגרת שעות העסקה גמישות ברמה השבועית או החודשית. הנושא השני הוא, הקפאה מוחלטת של חוקי עבודה חדשים, המייקרים את עלויות המעסיק. זאת לכל אורך זמן מתווה העלאת שכר המינימום. לא ייתכן שמצד אחד המעסיקים ישאו בתוספת העלות של העלאת שכר המינימום וללא שום קשר לכך ובמקביל, ימשיכו בכנסת בחקיקת חוקים המייקרים את עלות העבודה. הנושא השלישי הוא השתתפות הביטוח הלאומי בכיסוי עלויות ימי המחלה שהם על חשבון המעסיק".
באיגוד לשכות המסחר אומרים כי את שכר המינימום יש לשלם לכל עובד כבר מיום העבודה הראשון, על-מנת למנוע אפליות מסוכנות ותמרונים מיותרים ביחסי העבודה במשק.

תאריך:  20/11/2014   |   עודכן:  20/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים כץ / Haim Katz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המעסיקים: מוכנים להעלאת שכר המינימום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה,תודה,אלפי תודות.
שמ  |  21/11/14 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
נתי ביאליסטוק-כהן טוען שפוטר שלא כדין מתפקידו כיועץ בכיר למנכ"ל משרד התקשורת, ללא שימוע ותוך התעלמות מהעובדה שהוא עיוור
איתמר לוין
ממליצה לפרקליטות להאשים את הנשיא הפורש של בית המשפט המחוזי בנצרת בשני מקרים של עבירות מין    החקירה העלתה ראיות לעבירות מין נוספות אך הן התיישנו    כהן: לא ביצעתי כל עבירה
עופר וולפסון
לאחר 7.5 שנים בחברה, מתוכן ב-5 השנים האחרונות בתפקיד מנהל ההשקעות ראשי של תחום החיסכון ארוך הטווח, החליט יניב צלאל להצטרף לקרן ההשקעות כלירמרק קפיטל
איציק וולף
עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה שיגר לראש עיריית אשקלון חוות דעת ולפיה מנוגדת הנחייתו שלא לאפשר עבודת ערבים לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה    "הימנעות מהעסקת עובדים בשל היותם ערבים והעברת מסר בידי אישיות ציבורית עלולה להיות בעלת השלכות חמורות - ציבורית ומשפטית"
יפעת גדות
התערוכה נערכת לרגל חגיגות 25 שנה למרכז סוזן דלל    מציעה התבוננות בשינוי שהתחולל בו במשך השנים, באמצעות צילומים, סרטי וידאו, רישומים וכרזות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il