X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החסמים הביורוקרטיים

"הוועדות מקשות על תמ"א 38"

מיכה גידרון, שעמד בראש ועדת הערר במחוז תל אביב: "הוועדות דורשות תחשיבים כלכליים, דבר שאינו בסמכותן" גלעדי: "בניה לפי תמ"א 38 לא תפתור את המחסור בדירות בתל אביב - אנחנו מקדמים תוכניות ל-5,000 דירות בפינוי-בינוי"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה מקשות בתשעת החדשים האחרונים יותר ויותר על יזמים של פרויקטים מסוג תמ"א 38". כך אמר מיכה גידרון, שעמד בשנים האחרונות בראש ועדת ערר למחוז תל אביב. הוא דיבר בכינוס השנתי ה-29 של לשכת שמאי המקרקעין, הנערך באילת.
"הוועדות דורשות מהיזמים תחשיבים על הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, דבר שאינו בסמכותן. הן מגבילות את זכויות הבנייה, ועל-ידי כך הופכות את הפרויקט לבלתי כדאי", אמר גדרון והוסיף כי ברובע 3 ו-4 בצפון תל אביב, הכינה העירייה את התוכניות כך, שלא יהיה כדאי לבנות לפי תמ"א 38.
"יש ועדות שחושבות שהיזמים רוצים להרוויח יותר מדי. אין להתייחס כך ליזמים. הם מוסיפים דירות ומשפרים את איכות החיים, ומותר להם תוך כדי כך גם להרוויח. על הוועדות לעסוק בתכנון ולא בבדיקת בכדאיות כלכלית".
המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, אישר למעשה את דברי גידרון. "בניה לפי תמ"א 38 לא תפתור את המחסור בדירות בתל אביב. זו בניה בהיקף לא גדול יחסית. העירייה שמה דגש על פינוי-בינוי, התוכניות שלנו הן לבנות בשיטה זו 5,000 דירות בשיטה זו. כבר כיום בונים בנווה שרת 2,500 דירות בשיטת פינוי-בינוי".
בילסקי: 330 בניינים לתמ"א 38
"ברעננה יש 330 בניינים שאפשר להוסיף להם דירות לפי תמ"א 38". כך אמר בדיון ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי. הוא סיפר, כי הוועדה המקומית לבניין ערים נפגשת מדי שבוע כדי לדון ולאשר פרויקטים אלו. לדבריו, פרויקטים אלו הם מקור מרכזי לתוספת דירות בעיר.
מזרחי: יש בעיות
"יש בעיות בתמ"א 38", אמר בדיון עו"ד מאיר מזרחי, שהיה מבכירי רשות המיסים, וכיום עורך דין עצמאי. לדבריו, הדיירים נותנים לקבלן זכויות בניה, ששווין גבוה מהתמורה שהם מקבלים, כגון חיזוק הבית נגד רעידות אדמה, מעלית וחניה. מכאן, שהדיירים מפסידים למעשה. מגבלה נוספת עליהם היא, שהם יכולים להגדיל את דירותיהם ב-25 מ"ר לכל היותר. אם הקבלן יתן לדיירים גם כסף מזומן, כדי לפצות אותם, הם יחויבו לשלם מס על המזומן.
תוך כדי הדיונים בכינוס, נודע שהכנסת אישרה (יום ג',18.11.14) מע"מ בשיעור 0% על פעילות בתחומי תמ"א 38 ופינוי-בינוי. הדוברים בכינוס קידמו את ההחלטה בברכה, ואמרו שהיא יכולה לסייע לבניית דירות לפי שיטות אלו.

תאריך:  21/11/2014   |   עודכן:  21/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב בילסקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הוועדות מקשות על תמ"א 38"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תמ"א 38 פאסה
שמ  |  21/11/14 09:26
2
המצאה של בעלי עניין,
אורח  |  21/11/14 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פיגוע התאבדות של ארגון חמאס באוטובוס קו 20 בירושלים
יצחק דנון
לקוח של בית ההשקעות טוען שהוא העדיף את האינטרסים של קונצרן אי.די.בי, שהיה הבעלים שלו, ובכך גרם נזקים כבדים למשקיעים בני"ע אלו
עידן יוסף
נוהלים חדשים קובעים כי ישראלים יחידים אינם יכולים לתייר בממלכה    בישראל ממתינים להבהרות על דקת הדומייה בפרלמנט לזכר המחבלים שביצעו את הרצח בבית הכנסת
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי, צה"ל והמשטרה חשפו חוליה צבאית של חמאס שתכננה להתנקש בחייו של שר החוץ, אביגדור ליברמן באמצעות רקטת RPG לעבר מכוניתו
איציק וולף
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הציג את תוכניתו להשבת תחושת הביטחון לתושבי הבירה    80 ניידות סיור יפעלו ברחבי העיר ויגיעו תוך שתי דקות למוסדות ציבור שיהיו במצוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il