X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הדוח של ארגון זכויות האדם, היושב בלונדון, ציוד הריגול שנמכר ע"י החברות הללו "הוא כלי מפתח לתפקוד של מדינות המשטרה, העוסקות בחנק חופש ביטוי, מחאה פוליטית ופגיעה בזכויות יסוד אחרות, תוך סיוע של הממשלות הרודניות לשמור על שלטונן הכוחני"
▪  ▪  ▪
הגורם הישראלי? דגל אוזבקיסטן

חברות ישראליות מספקות טכנולוגיית מעקב מתוחכמת למדינות במרכז אסיה, הידועות בהפרה נרחבת של זכויות האדם של אזרחיהן - כך על-פי דוח חדש של ארגון זכויות האדם Privacy International.
באמצעות טכנולוגיות אלו יכולים שירותי הביטחון באותן מדינות לעקוב באופן נרחב אחר תעבורת התקשורת של האזרחים. בין המדינות שלהן נמכרו הטכנולוגיות - קזחסטן, אוזבקיסטן ומדינות נוספות במרכז אסיה. בין החברות המצוינות בדוח - נייס מערכות (Nice Systems) הישראלית, ורינט (Verint Systems), ה"חצי" ישראלית, ו-Netronome האמריקנית.
נייס, שהוקמה ב-1986 על-ידי קבוצה של יוצאי חיל המודיעין הישראלי, מתמחה בפיתוח וייצור של מערכות תקשורת ממוחשבות, בעיקר לשירותי מודיעין, וציוד להקלטה ופענוח של וידאו ואודיו דיגיטלי. ורינט, לשעבר חברת-בת של קומברס (Comverse), עוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות אבטחה, ניתוח ומודיעין עסקי עבור חברות במגזר הביטחוני והתעשייתי.
על-פי הדוח של ארגון זכויות האדם, היושב בלונדון, ציוד הריגול שנמכר על-ידי החברות הללו "הוא כלי מפתח לתפקוד של מדינות המשטרה, העוסקות בחנק חופש ביטוי, מחאה פוליטית ופגיעה בזכויות יסוד אחרות, תוך סיוע של הממשלות הרודניות לשמור על שלטונן הכוחני".
"כוחה של המשטרה החשאית האכזרית של מדינות רודניות - הועצם. זאת, בעזרת טכנולוגיות המספקות יכולת גורפת למעקב, שמטרתה להשיג כל היבט בפרטיות של האזרחים", אמר אדין אומנוביק, אחד ממחברי הדוח, "זהו בדיוק הסוג של תרחיש בלהות שהופך בלתי נמנע, כאשר יש לך תעשיה שלא לוקחת אחריות ופועלת מתחת לרדאר".
נייס מסרה בתגובה כי "החברה מוכרת את הפתרונות שלה רק למדינות שאיתן מדינת ישראל מאפשרת קשרי מסחר. נייס לא תספק תגובה נוספת על קשריה עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים". לא ניתן היה להשיג תגובתן של שתי החברות האחרות.
הדוח מציג בפירוט את היקף המעקב בקזחסטן ובאוזבקיסטן, כולל תמונות של מתקנים בהם נערכים המעקבים. על-פי הדוח, שירותי הביטחון של אותן מדינות לא שינו כמעט דבר בהתנהגותם, מאז הפכו המדינות הללו לעצמאיות לאחר פירוק ארצות ברית המועצות ב-1991. על-פי הדוח, שירותי הביטחון באותן מדינות עורכים ציתותים נרחבים "בקנה מידה מסיבי לרשתות התקשורת והמחשבים במדינות".
כך, נכתב, "רשויות יכולות לקרוא הודעות דואר אלקטרוני, להאזין לשיחות ולעקוב אחר גלישות באתרי אינטרנט, והכל ממעקב מרכזי דרך רשתות התקשורת של המדינה. יש גם מרכזים גדולים לניטור, המצוידים בטכנולוגיית המעקב החזקה ביותר, עם יכולות עיקוב לעומק, לרבות סריקה של תעבורת אינטרנט בהתייחסות למילים או לביטויים מסוימים".
עוד מציינים בדוח כי היה מעקב רחב היקף אחר פעילי זכויות אדם, עיתונאים וגולים פוליטיים - שלכל אלה התבצע מעקב גם אחר התקשורת הפרטית שלהם וגם פרסומים שלהם במדיה החברתית יורטו על-ידי הממשלה. במקרים מסוימים, שיחות שנערכו בסקייפ (Skype) נחשפו בפני אלה שעקבו אחריהם - כאשר הם כבר היו במהלך חקירות במשטרה. על-פי הדוח, ורינט ונייס מתחזקות ומפעילות את אותם מרכזי הניטור המתוחכמים ביותר של המדינות, לפעמים במשרדים שונים באותם הבניינים - ועושים זאת באישור של ממשלת ישראל.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (23.11.14)
תאריך:  23/11/2014   |   עודכן:  23/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'חברות ישראליות מספקות ציוד מעקב וריגול למשטרים דכאניים'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
לילה גילברט
האם תהפוך כורדיסטן אי-פעם בית אמיתי לפליטים שמצאו בה מקלט בטוח? האם ישובו יום אחד בבטחה לבתיהם וכפריהם ההרוסים ויגייסו את הכוחות והמשאבים לבנותם מחדש? האם הם יעברו להתגורר במדינות אחרות וינסו להתחיל את חייהם מחדש? קשה לומר
יפעת גדות
על-פי דיווחים, איטליה מוציאה מעל 9 מיליון אירו בחודש על המבצע. היות שבמסגרת 11 החודשים הראשונים שלו ניצלו 866,138 בני אדם, העלות של הצלת חיי אדם אחד היא בסביבות 712 אירו
עידן יוסף
בהתעלם מדיווחים חסרי אמינות של הארגון קבעה הוועדה הבוחרת שבצלם ראוי להערכה מיוחדת על מאבקו המתמשך לקידום זכויות האדם
עידן יוסף
חברת הכנסת קריב מיש עתיד הגישה הסתייגויות להצעת החוק    הצלב האדום: הזנה בכפייה מסכנת את שלמות היחיד ואינה הולמת את כבודו    וינשטיין: החוק המוצע הוא מידתי ומאוזן
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: תתאפשר האכלה בכפייה של אסירים שובתי רעב    טיבי: אמנת מלטה והצהרת טוקיו קבעו שמדובר בעינוי    פייגלין: אנשים רוצים למות אז שימותו, זו לא בעיה שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il