X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ציון בראל היה מורשה החתימה היחיד בחשבון בנק להקמת דיור לחרדים, ממנו נעלמו מיליוני שקלים ביהמ"ש העליון קבע: יחזיר 6.3 מיליון שקל למי שהלוו את הכסף להקמת הפרויקט
▪  ▪  ▪
פרויקט מתוכנן בירוחם [צילום: פלאש 90]

עו"ד ציון בראל נושא באחריות אישית להיעלמות מיליוני שקלים שנועדו לבניית דיור לציבור החרדי ולשימושים שנעשו בהם למטרות שלא אושרו בידי מי שהלוו אותם. כך קובע (יום א', 23.11.14) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל.
בראל היה מורשה החתימה היחיד בחשבון בנק מיוחד, אליו הוזרמו הלוואות בסך 2.2 מיליון דולר של משקיעים פרטיים, שנועדו לפרויקט מגורים לחרדים בירוחם. לאחר שהפרויקט לא יצא לפועל, וכך גם פרויקטים חילופיים, גילו המלווים שכספי ההלוואה נעלמו. בדיקה נוספת העלתה, כי נעשה בהם שימוש לקידום השקעות פרטיות של בראל ושל ישראל אברמוב, שהיה מנכ"ל אחת החברות שאמורות היו להקים את הפרויקט.
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את תביעתם של המשקיעים נגד בראל, והנדל דחה את רוב ערעורו. הנדל אומר, כי רוב טענותיו של בראל מופנות כנגד ממצאי עובדה של המחוזי, בעיקר בשאלה האם ומה ידע מנחם בלומנטל - מנהלה של חברה אחרת שהייתה מעורבת בפרויקט - ובכך לא תתערב ערכאת הערעור.
טענתו המשפטית העיקרית של בראל הייתה, שהוא לא היה בגדר נאמן בחשבון. הנדל אומר, כי אכן לא נחתם הסכם נאמנות, אך בראל היה היחיד שיכול היה להוציא כספים מהחשבון ו"האיש עם היד על השאלטר". עוד אומר הנדל, כי בראל הצניע את העובדה שבבעלותו מניות באחת החברות שאמורות היו לבנות את הדירות, דבר שנועד לחזק את הרושם בעיני המלווים לפיו הוא הנאמן לכספם.
הנדל מזכיר את קביעותיו העובדתיות של המחוזי בנוגע לשימושים בכספים שנעלמו, ובהם הלוואות של 750,000 דולר לאברמוב, רכישת שרשרת זהב בידי בראל, מימון נופש שלו בבתי מלון ותשלום למטפלת של אמו. "בכך הפר בראל את חובותיו כנאמן לשמור על נכסי הנאמנות, ולנהוג באמונה ובשקידה במילוי תפקידו. עקב הפרת חובותיו כנאמן - קמה לבראל אחריות לנזק שנגרם לנכסי הנאמנות, דהיינו אחריות לאובדן כספי הלוואה", קובע הנדל.
הנדל קיבל את ערעורו של בראל רק בנוגע לאופן חישוב חיובו, וקבע שהוא ישלם למלווים 6.3 מיליון שקל - 1.2 מיליון שקל פחות משקבע בית המשפט המחוזי. עוד קבע הנדל, כמו המחוזי, כי בראל הבריח לאשתו סימה את זכויותיו בדירתם המשותפת, אם כי ביטל את הוראת המחוזי לשנות את רישום הזכויות בטאבו והסתפק בפסק דין הצהרתי בדבר ביטול ההעברה לסימה.
הנדל הפחית את ההוצאות בהן חויב בראל במחוזי ל-350,000 שקל, אך הוסיף את סכום ההפחתה - 50,000 שקל - כהוצאות בעליון. השופטים סלים ג'ובראן ואורי שהם הסכימו עם הנדל. את בראל ייצגו עוה"ד אילן סופר, תמר פולק-גבע וגיא וילף, ואת המלווים - עוה"ד יובל ברכה ומיטל גרינברג.

תאריך:  23/11/2014   |   עודכן:  23/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד נושא באחריות להיעלמות מיליוני שקלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבר טענתי בעבר
צורי  |  23/11/14 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הוועדה המשותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה וועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה את הצעת חוק הפיקוח האלקטרוני על עצור ואסיר    הסירה את הסעיף המעניק לשר לביטחון פנים סמכות לקבוע באלו אזורים לא יהיה איזוק אלקטרוני    "אנו לא מקבלים את הגישה, שבה אדם רק מעצם היותו גר ביישוב מסוים, לא יהיה זכאי לאיזוק"
איציק וולף
השר לשעבר סלאח טריף מתריע מפני קרע שעלול להיווצר בין הדרוזים ליהודים בעקבות אישור חוק הלאום    "מה אמור לחשוב צעיר דרוזי שכבר שלושים שנה חי ללא תוכנית בנייה ממשלתית?"
יצחק דנון
פסק בוררות: יוסי כהן, שניהל את האגף לחיסכון לטווח ארוך, יקבל בונוס תמורת העסקות עם עובדי שירותי בריאות כללית ועמיתי חבר
יצחק דנון
מבקשת מבית הדין הארצי לעבודה לדחות על הסף תביעה בסך 2 מיליארד שקל שהגישה נגד קרן הגמלאות של עובדיה, לאחר שביה"ד האיזורי דחה את הבקשה
יצחק דנון
טוען שזהו שכר הטרחה המגיע לו תמורת הגדלת זכויות הבנייה של דן במוסך בפתח תקוה, בעקבותיה מכרה דירות ב-500 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il