אגודת הקו-אופ שינתה משנת 2009 את אופן חלוקת הרווחים לחברים וקבעה מנגנון פגום, המנוהל על-ידי הנהלת הקו-אופ באופן רשלני שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות תקנון האגודה ואינו מוביל לחלוקתם בפועל של הרווחים לכלל החברים. כך נטען (18.11.14) בבקשה לאישור תביעה ייצוגית ב-14 מיליון שקל נגד הקו-אופ.
לטענת התובעת, החברה באגודה משנת 1986, התקנות קובעות, כי השתתפותם של החברים ברווחים תהיה בדרך של קבלת הנחות בסניפי הקו-אופ. עד 2009 נהנו חברי הקו-אופ מהנחה קבועה בכל קנייה, אך מאותה שנה על כל חבר לאסוף מהקופה הראשית בסניף אליו הוא משויך, תו קנייה בסך שיעור מסוים מתוך קניותיו ברבעון הקודם לשימוש בקניות עתידיות.
לטענת התובעת, מנגנון זה אינו עולה בקנה אחד עם הוראות תקנון הקו-אופ לעניין חלוקת הרווחים לחברים, אינו סביר, אינו שוויוני, ופוגע שלא כדין בערך הרווחים המועברים לחברים. הוא הופך את החברים ללקוחות שבויים, הנדרשים לבצע קנייה חוזרת; הוא מערים קשיים בדרך ליהנות מן ההחזר; וחברים רבים אינם יודעים עליו.
לאור זאת, נטען בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר כהן, הצטברו בידי הקו-אופ רווחים של מיליוני שקלים שלא נאספו על-ידי חברי האגודה, ואולם הקו-אופ אינו נוקט כל צעד סביר לשם העברתם לחברים הזכאים להם. טרם הוגש כתב הגנה.