התעשייה האווירית (23.11.14) נתבעת לשלם 5.3 מיליון שקל לחברה האיסלנדית APRILIA HOLDINGS, הבעלים של מטוס מנהלים מסוג בומברדייה צ'לנג'ר 601 שרכשה בשנת 2002 תמורת 11 מיליון דולר.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען, כי מיד לאחר רכישת המטוס התקשרה התובעת עם תע"א בהסכם למתן שירותי תחזוקה למטוס לרבות חניה בנתב"ג. תע"א נתנה שירותי תחזוקה למטוס באופן בלעדי במשך 12 שנים, תמורת 8,000 דולר בחודש בשנים 2009-2002 ו-5,100 דולר לחודש מאז.
לדברי התובעת, היא שילמה לתע"א דרך קבע תשלומים נוספים רבים מעבר לתשלום הריטיינר החודשי, בגין שירותים ותיקונים נוספים שבוצעו על ידה, על-פי הנחיותיה ועל-פי הצעות מחיר שנשלחו לה על ידה מעת לעת. אולם בדיעבד התברר לה, כי תע"א לא ביצעה תחזוקה ראויה למטוס ומצבו הידרדר אל עברי פי פחת.
התובעת טוענת, כי כתוצאה מהפרת התחייבויותיה של תע"א וממחדליה, סוכלה עסקה שנחתמה בינואר 2013 למכירת המטוס תמורת 2.9 מיליון דולר, בשל מצבו הטכני והתחזוקתי הירוד, ונגרמו לה נזקים כבדים. התובעת מייחסת לתע"א הזנחה פושעת, ביצוע פעולות תחזוקה בצורה רשלנית ולקויה, הימנעות מביצוע פעולות תחזוקה מחייבות ואי שמירה על כשירותו התעופתית של המטוס.
לדברי התובעת, באמצעות משרד פיק-פלג-בורשטיק, מדובר בכשלים בעלי פוטנציאל ניכר לגרימת תאונה או אירוע בטיחותי חמור, ושאך במזל לא גרמו לפגיעה בגוף או בנפש. התובעת אומרת, כי לא מצאה קונה אחר למטוס וכיום מוערך שוויו ב-1.5 מיליון דולר בלבד.
התובעת מוסיפה, כי במענה לדרישתה מתע"א לפצות אותה בגין נזקיה, איימה תע"א לנקוט כנגדה בהליכים משפטיים לרבות בגין הוצאת לשון הרע. לאחר מכן הודיעה לה תע"א, כי עד אשר תפרע את חובה כלפיה בסך 115,000 דולר, יעוכבו מסמכי התחזוקה של המטוס. טרם הוגש כתב הגנה.