X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הבהירו ח"כים לנציגי חברות התקליטים בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת בנוגע להצעת החוק להגנה על זכויות אמנים במוזיקה הזמרת ג'ולייטה: אני חתומה לחוזה של 25 שנים. אני חתומה כבר שנתיים וחצי ובשנתיים וחצי האלה אני לא עבדתי אפילו פעם אחת
▪  ▪  ▪
איה כורם. חתומה על חוזה ל-18 שנה [צילום: פלאש 90]

איה כורם, אפרים שמיר, אריאל הורביץ, דן תורן, ג'ולייטה ומיקה שדה היו חלק מהאומנים שהגיעו (יום ב', 24.11.14) לדיון בוועדת החינוך של הכנסת לדיון בהצעת חוק 'הגנה על זכויות אמנים במוזיקה'. הצעת החוק שהוגשה על-ידי יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ עמרם מצנע, ח"כ דב חנין וח"כים נוספים, עוסקת בחוזים הדרקוניים הנחתמים בין חברות התקליטים ומנהלים האישיים לבין האמנים.
בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "המצב המשפטי בישראל כיום הוא של חופש חוזים כמעט מוחלט, מה שמאפשר לחברות התקליטים מנהלים ומוציאים לאור להחתים אמנים צעירים על חוזים דרקוניים, לתקופות ארוכות, כאשר רוב ההתחייבויות מוטלות על האמן".
"חתמתי כי אני מטומטמת ויש הרבה מטומטמים כמוני"
פנינה אדרי, מנכ"ל Mnc יונייטד, אמרה כי ההשקעה באומן היא בתחילת הדרך - מיתוג ובניית קריירה. "זוהי ההתמחות שלנו ולכן אמנים מגיעים אלינו. מדובר בהשקעה לטווח ארוך ואין כדאיות כלכלית לזמן קצר. כל אמן, וכל חברה והמודל שלה. לא משך התקופה בחוזה היא הקובעת, אלא מהות החוזה ומהו הסיכון שאנחנו לוקחים". עוד אמרה כי חוק החוזים כולל מנגנונים שיכולים להתמודד עם האמנים ולכן אין מקום לחוק חדש.
נציגי חברות התקליטים ניסו לאורך כל הדיון להציג את איה כורם אשר נאבקת להשתחרר מהחוזה הדרקוני עליו היא חתומה - כמקרה פרטי שאינו משליך על התחום כולו. אריאל הורביץ, מוזיקאי ומורה ברימון אמר בתגובה כי "המקרה של איה הוא בשום פנים ואופן אינו מקרה פרטי. קשה מאוד לפרוץ היום ויש בריחת מוזיקאים צעירים מהארץ".
איה כורם שנכחה בדיון ציינה: "כל הזמן חוזרים על כך שאני היחידה שזה קרה לה. הצעת החוק הזאת היא לא רטרואקטיבית והיא לא תיתן לי כלום. היא סיבכה לי את החיים כי כל מה שאני עושה בשנה האחרונה הוא לקדם את הצעת החוק. באים לספר לכם סיפורים שעיקרם הוא סיכון ההשקעה הפנטסטית באמנים. אני בעסקי המוזיקה 10 שנים אבל אני יודעת כמה השקיעו בי וכמה כסף חזר וכמה אני והקולגות שלי היינו צריכים לסכן אתה לא מקבל כסף על העבודה שלך ואתה מעניק לאנשים הללו נכסים של קניין רוחני שיניבו רווחים גם עוד 70 שנים לאחר מותי".
כשנשאלה על-ידי רוני בר-און ופנינה אדרי מדוע חתמה על החוזה ענתה כורם: "חתמתי כי אני מטומטמת ויש הרבה מטומטמים כמוני והחוק צריך להגן גם עלינו - לא רק על החזקים, לא רק על אלה שיכולים לשכור לוביסטים או חוות דעת משפטית של פרופ' גבריאלה שלו (כפי שהזמינו חברות התקליטים).
גם הזמרת ג'ולייטה שהגיעה לתמוך בכורם ובהצעת החוק סיפרה לוועדה בדמעות: "אני חתומה לחוזה של 25 שנים. אני חתומה כבר שנתיים וחצי ובשנתיים וחצי האלה אני לא עבדתי אפילו פעם אחת. אמרו לי שאני לא מעניינת, שאין ביקוש לשירים שלי ושאני גם לא זמרת כל כך טובה. המנהל האישי שלי שעסוק כל הזמן עם זמר אחד, אפילו הציע שאני אהיה המזכירה שלו כדי שאשב כל היום מול הפרצוף שלו וזה יזכיר לו לטפל בי. כשפניתי אליו וביקשתי להשתחרר הוא ביקש פיצוי שמוזכר בחוזה ואמר לי שאקח בחשבון שאם אני עוזבת אותו אני לא אעסוק יותר במוזיקה כל חיי. זה האיום שקיבלתי".
לאחר דבריה אמר בר-און: "ג'ולייטה שכנעה אותי שאנחנו צריכים להגן על אלה שנפגעים בצורה הזאת. בחיים שלי לא שמעתי על חוזה של 25 שנה. אני חושב שהבעיה העיקרית כאן היא שמי שהציע את החוק הזה מנסה לנסח משהו שכוונותיו טובות אבל יוצא לו זבוב בלי רגליים ולא שומע. לא שותפנו בהצעה הזאת".
על כך אמר יו"ר הוועדה כי בר-און וחבריו מוזמנים להציע לוועדה הצעות קונקרטיות לפתרון. "דעתי מתחזקת שיש כאן בעיה שצריך להתמודד איתה כדי שנוכל ליהנות מהיצירות וממוזיקה בישראל. אנחנו נקיים דיון נוסף בעוד שבועיים כדי להביא את הצעת החוק לקריאה ראשונה מהר ככל האפשר".

תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא ניתן לשעבד את האמנים במוזיקה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החישוב שאיה כורם מפספסת
עפר ש  |  24/11/14 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה הקלות במס ל-90 עמותות חברתיות - כשחלק ניכר מהן קשורות לכוללים, בתי מדרש ומוסדות דומים    האישור בוועדת הכספים ניתן לאחר שהוועדה אישרה החודש הליך חדש שמאפשר לקבל את ההטבה
אלעזר לוין
הפתיע בהודעה על תוכנית להכפיל את הסכם-הגג העירוני    מבקש מהממשלה לחוקק ללא דיחוי חוק מע"מ 0%
עופר וולפסון
נותרה בשיעור זהה זה החודש השלישי ברציפות, לאחר ההורדות החדות של ספטמבר ואוקטובר    בבנק אומרים כי השפעת ההורדות הקודמות עוד לא מורגשת במלואה ועל כן הוא ממתין    האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו לאחרונה הפתיעו לטובה ומאפשרים לו לעשות זאת
אלעזר לוין
7,500 בצריפין, 7,730 בנחלת יהודה, 2,550 במזרח העיר    הבנייה בצריפין תוכל לצאת לפועל רק בעוד שנים    News1 מפרסם בלעדית את רשימת אתרי הבנייה    וגם: 760 אלף מ"ר לתעסוקה
מחלקה ראשונה
על-פי המודל הנסיוני, בית המשפט יעמוד בראש פעילות בין-זרועית לטיפול בעבריינות בכלל ובעבריינות חוזרת בפרט, תוך שילוב של שירותי טיפול, רווחה וקהילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il