X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נותרה בשיעור זהה זה החודש השלישי ברציפות, לאחר ההורדות החדות של ספטמבר ואוקטובר בבנק אומרים כי השפעת ההורדות הקודמות עוד לא מורגשת במלואה ועל כן הוא ממתין האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו לאחרונה הפתיעו לטובה ומאפשרים לו לעשות זאת
▪  ▪  ▪
פלוג. זמן טוב לשבת על הגדר [צילום: פלאש 90]

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה (יום ב', 24.11.14) כי החליטה להשאיר גם בדצמבר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.25% - זה החודש השלישי ברציפות. זאת, לאחר שבחודשים אוגוסט וספטמבר הפחית בנק ישראל את הריבית פעמיים רצופות בשיעור כולל של 0.5%. מאז חודש אוקטובר 2011 בוצעו 12 הפחתות ריבית בשיעור מצטבר של 3%.
הוועדה המוניטרית סבורה שהשפעות הפחתות הריבית האחרונות, שהביאו את הריבית לרמה של 0.25%, טרם באו לידי ביטוי מלא בפעילות ובאינפלציה, ולאור זאת החליטה גם החודש להותיר את הריבית ללא שינוי.
ברמת הפעילות הריאלית, אומרים בבנק כי האינדיקטורים שנוספו החודש מלמדים על התאוששות בפעילות לאחר מבצע "צוק איתן", אל רמת הצמיחה המתונה ששררה ערב המבצע.
צפי להעלאת הריבית - רק מאמצע 2015
אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בית ההשקעות הלמן-אלדובי, אמר כי ההודעה הנה בהתאם לצפיות, אבל הבעיות עימם מתמודד בנק ישראל יצופו במהרה שוב בחודשים הקרובים. לדבריו, האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו לאחרונה הפתיעו לטובה, בעיקר מדד חודש אוקטובר שיצא חיובי ונתוני התוצר שהצביעו על גידול בצריכה הפרטית למרות ההתכווצות ביתר הסעיפים. לפיכך, הוא מעריך כי הנתונים האחרונים לא מחייבים את בנק ישראל לנקוט בפעולה מסוימת היום והוא יכול להמשיך ולבחון את השפעתן של הורדות הריבית הקודמות שביצע ואת השפעת התחזקות הדולר על המשק.
מנגד, אמר ארצי, האינפלציה בשנה החולפת עדיין אפסית ורחוקה מיעד האינפלציה של בנק ישראל, והוא מניח כי בחודשים הבאים נחזור לראות מדדים שליליים עקב האטה מסוימת בפעילות במשק, המשך ירידת מחירי הסחורות ושינויי מחירים מבניים שיובילו להורדת מחירים נוספת. במידה ותרחיש זה יתממש הוא צופה כי בנק ישראל יצטרך לחשוב שוב על סוגיית הריבית וכיוונה.
איילת ניר, כלכלנית ראשית בבית ההשקעות יצירות מסרה כי "אין הפתעה בהחלטת הריבית היום. הוועדה המוניטרית בחרה להותיר את הריבית לחודש דצמבר על-כנה, בהתאם לתחזיות המוקדמות, לאחר שחברי הוועדה העריכו, כי הגורמים המקרו כלכליים אינם תומכים בהפחתת ריבית בעת הנוכחית". הגורמים שהשפיעו על ההחלטה החודש, לדבריה, הינם מדד חודש אוקטובר שעלה מעט מעל לתחזיות והצפי לפיו הירידה בציפיות האינפלציה מגלמת ככל הנראה השפעה חד-פעמית של הזולת מחירי החשמל והמים, האינדיקטורים הכלכליים שהצביעו על התאוששות מסוימת ברמת הפעילות הכלכלית מאז 'צוק איתן', ופיחות השקל. להערכתה, ההסתברות להפחתת ריבית בחודשים הקרובים פחתה, והיא צופה כי הריבית תישאר ללא שינוי לפחות עד מחצית 2015.
עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, אמר כי למרות שהודעת בנק ישראל דומה להודעה הקודמת, בנק ישראל מותיר על השולחן שימוש בכלים שונים, כלומר הרחבה כמותית במידת הצורך. "מאחר שהבנק סובר שעדיין לא ניכרת השפעת הפחתות הריבית אחרונות הוא מעדיף להמתין תוך כדי שהוא מסמן למשקיעים שהוא לא יבחל בשימוש בכל כלי לצורך עידוד הפעילות במשק", אמר אזואלי.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, אמר כי "החלטת בנק ישראל שלא לשנות את הריבית תואמת את ההחלטה מהחודש הקודם לפיה בנק ישראל עוקב אחר הנתונים המתפרסמים ורואה בצמיחה השלילית כאירוע בעל אופי נקודתי שכן נתוני התעסוקה ונתונים נוספים שמתפרסמים בתקופה האחרונה תומכים באפשרות כי הריבית הנמוכה מעודדת את הפעילות הכלכלית, הצריכה וההשקעה".

תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי פריימן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל הותיר הריבית בשיעור של 0.25%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
7,500 בצריפין, 7,730 בנחלת יהודה, 2,550 במזרח העיר    הבנייה בצריפין תוכל לצאת לפועל רק בעוד שנים    News1 מפרסם בלעדית את רשימת אתרי הבנייה    וגם: 760 אלף מ"ר לתעסוקה
מחלקה ראשונה
על-פי המודל הנסיוני, בית המשפט יעמוד בראש פעילות בין-זרועית לטיפול בעבריינות בכלל ובעבריינות חוזרת בפרט, תוך שילוב של שירותי טיפול, רווחה וקהילה
יצחק דנון
הדיה שילוט חוצות טוענת לאפליה, לאחר שהעירייה סירבה לאפשר לה להתקין שלט פרסום על מרכז עזריאלי - ואפשרה זאת לחברה אחרת
איתמר לוין
יציג בקרוב טיוטה של תקנות חדשות, שבמרכזן ייעול ההליך, פישוטו וקיצורו    בין עקרונות הרפורמה: האחדה של ההסדרים הדיוניים, חובת הידברות בין הצדדים, צמצום כתבי הטענות, תיחום הזמנים והמצאות אלקטרוניות
איציק וולף
גורם אמריקני רשמי: אובמה פנה ביום שישי להייגל וביקש ממנו לפרוש מתפקידו    "ההחלטה להעביר את הייגל מתפקידו - הכרה בצורך באמצעים אחרים בלוחמה נגד דאעש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il