X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי המודל הנסיוני, בית המשפט יעמוד בראש פעילות בין-זרועית לטיפול בעבריינות בכלל ובעבריינות חוזרת בפרט, תוך שילוב של שירותי טיפול, רווחה וקהילה
▪  ▪  ▪
היכל המשפט בבאר שבע. ראשון מתוך שניים
"שכר מצוה" בגוש עציון
המועצה האיזורית גוש עציון ולשכת עורכי הדין משיקים (יום ב', 24.11.14) מרכז זכויות בגוש עציון ופותחים את תוכנית "שכר מצווה" של הלשכה. במרכז הזכויות שבגוש תתקיים תוכנית "שכר מצווה", במסגרתה ניתנים סיוע, ייעוץ וייצוג משפטי חינם על-ידי עורכי דין מתנדבים לעומדים בקריטריונים.
ראש המועצה המקומית, דוידי פרל, אמר: "אני מאמין כי פרויקט זה יהווה תרומה לכל השותפים, הן למקבלי השירות אך לא פחות מכך לעורכי הדין המתנדבים שיזכו להזדמנות עצומה של נתינה ומעורבות משמעותית בקהילה".

בית המשפט הקהילתי הראשון בישראל יושק (יום ה', 27.11.14) בבית משפט השלום בבאר שבע. באירוע ישתתפו השרים ציפי לבני ומאיר כהן, הנשיא אשר גרוניס, מנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר ואישים נוספים.
תוכנית הפיילוט של בתי משפט קהילתיים מתגבשת מזה מספר שנים במסגרת פיתוח משותף של משרד המשפטים, הנהלת בתי המשפט, משרד הרווחה, משטרת ישראל וג'וינט-אשלים. במסגרת זו מתוכננים לפעול שני בתי משפט שלום, בבאר שבע וברמלה, במתכונת של בתי משפט קהילתיים.
בתי המשפט הקהילתיים נועדו לשפר את האופן שבו מערכת המשפט מתמודדת עם תופעות של פשיעה, ובעיקר עם העבריינות החוזרת. הנחת היסוד של המודל היא, כי חלק ניכר מההתנהגות העבריינית, ובעיקר זו המקבלת ביטוי של עבריינות חוזרת, היא סימפטום לבעיות חברתיות וכלכליות, ועל כן התמודדות עם תופעת הפשיעה צריכה לכלול פתרונות מערכתיים לבעיות אלה.
המודל של בית המשפט הקהילתי נשען על סמכותו של בית המשפט ועל שותפות בין מערכת המשפט לבין מערכות אחרות: רשויות האכיפה (הפרקליטות, מחלקת התביעות המשטרתית והסנגוריה הציבורית), שירותי הטיפול, הרווחה והקהילה. מטרתו היא להציע פתרונות שיקומיים, מבוססי מיקום וקהילה, לבעיות המובאות לפתחו של בית המשפט. זאת, באמצעות הליך פלילי שיתופי, מבוסס ידע והקשר, ממוקד בתוצאות שיקומיות ונשען על משאבי רווחה וקהילה, ותוך הנגשת שירותי רווחה וחיזוק מערכות תומכות, ומבלי לפגוע במעמדו של נפגע העבירה בהליך הפלילי.
בתי המשפט שיוקמו במסגרת הפיילוט יפעלו על בסיס עקרונות הפעולה המוכרים של בתי משפט קהילתיים בעולם, תוך התאמתם לשיטת המשפט הישראלית ולתפיסות העבודה המשפטיות והקהילתיות הנוהגות בישראל.
לדברי גרוניס, "בית המשפט הקהילתי מביא עימו בשורה חשובה להתמודדות של כולנו עם העבריינות בכלל, ועבריינות צעירים בפרט. המודל המוצע אוצר הבטחה ממשית להתאמה של ההליך הפלילי לטיפול בעבירות מסוימות, ובעיקר לטיפול בעוברי חוק מסוימים. הוא מאתגר את התפקיד המסורתי של בתי המשפט והוא בן למשפחת בתי משפט פותרי בעיות. ככזה, עתיד הוא לפעול במתכונת ייחודית וחדשנית, שבה אין בית המשפט מוגבל לקביעת ממצאים ולפסיקת הדין, אלא הוא אחראי לניצוח על תזמורת רחבה של בעלי תפקידים, שמטרת כולם לצמצם את הרצידיביזם ולשפר את איכות החיים של הקהילה".

תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש הקהילתי הראשון - השבוע בבאר שבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הדיה שילוט חוצות טוענת לאפליה, לאחר שהעירייה סירבה לאפשר לה להתקין שלט פרסום על מרכז עזריאלי - ואפשרה זאת לחברה אחרת
איתמר לוין
יציג בקרוב טיוטה של תקנות חדשות, שבמרכזן ייעול ההליך, פישוטו וקיצורו    בין עקרונות הרפורמה: האחדה של ההסדרים הדיוניים, חובת הידברות בין הצדדים, צמצום כתבי הטענות, תיחום הזמנים והמצאות אלקטרוניות
איציק וולף
גורם אמריקני רשמי: אובמה פנה ביום שישי להייגל וביקש ממנו לפרוש מתפקידו    "ההחלטה להעביר את הייגל מתפקידו - הכרה בצורך באמצעים אחרים בלוחמה נגד דאעש"
עדי בן ישראל
ניתוח של "אקונומיסט" על אפשרות של משבר כלכלי ברוסיה מכה היום במניית ובאג"ח אפריקה    שווי החברה בשפל של יותר משנה, שער המניה בשפל היסטורי    תשואות האג"ח קרובות לרמה של "אגח זבל"
אלעזר לוין
"בשנת 2015 נשווק מגרשים ל-15 אלף דירות בשטח מחיר מטרה"    אבל החוק תקוע כרגע    "ב-2017 - דירה בפחות מ-100 משכורות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il