X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פול לנדס בכנס שדרות: "המדינה הגיעה למסקנה שקליטת כספים של יהודים מחו"ל שלא שילמו מס במדינותיהם, גורמת לנזק תדמיתי וכלכלי" הערכת היקף העסקות שלא דווחו ב-2013: כ-335 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
לנדס. היחס המועדף לכספים של יהודים פוגע ברמה המדינית [צילום: יח"צ]

במושב "נדל"ן שחור" שהתקיים (יום ג', 25.11.14) במסגרת כנס שדרות לחברה וידידות במכללת ספיר, נחשפו נתונים חדשים המראים כי בשנים האחרונות היה גידול משמעותי ב"הון השחור" שמסתובב בענף הנדל"ן בישראל, דבר המשפיע אף הוא על מחירי הנדל"ן בישראל.
במושב שבו לקחו חלק בין היתר ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, עו"ד פול לנדס, ומנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, חשף ד"ר אביחי שניר מהמכללה האקדמית נתניה כי מאז שנת 2008, במקביל לגידול בענף הנדל"ן, ההון השחור בישראל גדל ל-26% מהתוצר.
בשנת 2013 היקף העסקות שלא דווחו לרשויות עמד על כ-335 מיליארדי שקלים, כאשר לדברי שניר ענף הבנייה והנדל"ן הוא אחד הענפים שבהם היקף הפעילות שלא מדווחת לרשויות הוא הגדול ביותר. דבר שכאמור משפיע על עליית המחירים בתחום.
מלבד לתשלום בשחור לפועלי בניין, בעלי דירות שגובים שכ"ד גבוה מזה שעליו הם מדווחים והלבנת הון של עבריינים, היקף ההון השחור שמסתובב בענף הוא גם תוצר של רוכשי דירות בשחור, שכוללים גם משקיעים מחו"ל.
עם זאת, לדברי פול לנדס ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מדינות המערב לא מוכנות לסבול את המצב יותר. "כשאנחנו נחשבים למקלט מס באים אלינו בטענות, ארה"ב, צרפת, גרמניה, ואוסטריה לא מוכנות לסבול יותר את העלמת המיסים בישראל. מדינת ישראל שינתה גישה בנושא גביית מיסים והגיעה למסקנה שקליטת הכספים של יהודים מחו"ל שלא שילמו מס במדינות המוצא, גורמת לנזק תדמיתי וכלכלי גדול לישראל.
"בעקבות נוקשות הבנקים ורשות המיסים בארה"ב, הבנקים בישראל מוודאים שהלקוחות שלהם שילמו מס כשורה כדי לא לשלם קנסות עצומים לרשויות האמריקניות, כפי ששילם לאחרונה בנק לאומי שחויב בקנס של מיליארד שקל", אמר לנדס.
במושב לקחה חלק גם אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, שהתייחסה לנתון של 335 מיליארד שקלים שמסתובבים ללא דיווח לרשויות ואמרה כי "אם היה לנו היום את הסכום הזה יכולנו להעלות את שכר המינימום".

תאריך:  25/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בעולם לא סובלים יותר העלמת המיסים בישראל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין מנוס מריסט עולמי חדש
אהרון שחר  |  25/11/14 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עופר וולפסון
בוועידה השנתית למימון תאגידי, דנו בכירי שוק ההון באלטרנטיבות למימון וגיוס כספים לחברות    הוועידה מתקיימת בתקופה שבה יש פעילות מעטה בבורסה בתל אביב ושאלת האפיקים האלטרנטיביים היא בעיה בוערת
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל אומרת כי קיים פער של כ-120 מיליארד שקל בהוצאה הציבורית מול ה-OECD ובלעדיו הממשלה לא תוכל לתת מענה לצרכים השונים המוצדקים    יו"ר ההסתדרות: "הממשלה לא שמה את צמצום הפערים בראש סדר העדיפויות"
עופר וולפסון
שמעון סרוסי, מנכ"ל משותף באקו אנרג’י, מציין כי בתנאים הנוכחיים יהיה קשה לגייס הון בהיקף של 7-5 מיליארד דולר למימון פיתוח המאגר
עופר וולפסון
משה שפיצר, מנכ"ל נגב גז טבעי, בוועידת אנרגיה ועסקים 2014: "המדינה לא נותנת לנו לעבוד, כל מכשול שאפשר לשים לפתחנו - שמים לפתחנו"
עו"ד חיים שטנגר
מר ריבלין, אם תמתח ביקורת על תופעות מגונות בחברה הישראלית ועל תופעות שיש לעקור אותן מן השורש - בסופו של דבר תצלח מלאכתך בידך והציבור יצא נשכר מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il