X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ככל שהשבת נכנסת מוקדם יותר כך מתרבה מספר הקווים ה"גולשים" לתוך שבת בניגוד לחוק, וזה קורה גם בעיר החרדית ובירושלים חברת סופרבוס תתחיל לפעול גם בשבת
▪  ▪  ▪
גם אחרי כניסת שבת [אילוסטרציה]
צוק איתן
כיצד קרה שהפרת הסטטוס-קוו כה בוטה בנושא התחבורה בציבורית בשבת התרחשה מתחת לאפן של המפלגות הדתיות והחרדיות בכנסת? מדוע נעלמה מעיניהם תופעה חובקת מדינה זו הנעשית בניגוד לחוק? את התשובה לכך ניתן למצוא אצל החמאס. במשך שנים חפר ארגון הטרור מתחת לאדמה מנהרות טרור אל עומק שטח ישראל. אנשיו עשו זאת בשקט-בשקט באמצעות כפיות וכלים קטנים כדי לא לעורר חשד.
גם הכרסום הזוחל שעשו פקידי משרד התחבורה לא נוצר בן-לילה. הוא נעשה ב"שיטת מצליח", כל פעם קצת, והכל באחיזת עיניים כאילו עומד משרד התחבורה על המשמר ובהצהרות שווא כאילו מונע מתומכי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אבל אחד בפה ואחד בלב. בעוד פה אחד של משרד התחבורה אוסר הפה השני מתיר, והכל בניגוד לכללים בניסיון לקַבֵּע סטטוס-קוו חדש. הפעלת קווים בכמה ערים תוך כוונה להרחיבו בקרוב לישובים לא-יהודיים רק מעידה עד כמה מדובר במדרון חלקלק שמנהרותיו מסתעפות בסופו של דבר עד בני-ברק וירושלים.
רק גילוי בזמן של צה"ל ופיצוץ בלתי מתפשר של כל המנהרות מנעו אסון. אם משרד התחבורה (ישראל כ"ץ) ומשרד הכלכלה (נפתלי בנט) אינם ממלאים את חובתם החוקית - על הכנסת, כרשות מפקחת, לעמוד כצוק איתן ולפעול באופן נחוש לשמירת החוק - לקטוע באחת את קווי השבת, שבשנים האחרונות צמחו כגידולי-פרא והשחיתו כל חלקה טובה.

משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית ממשיכים להפר את החוק ואת הנחיות המפקח על התעבורה האוסרות הפעלת תחבורה ציבורית ה"גולשת" לתוך השבת. ככל שהיום מתקצר והשבת נכנסת מוקדם יותר, הולך ומתרבה מספר הקווים הפועלים שלא כדין. כפי שנחשף ב-News1 מדובר בעשרות קווים.
בשבת האחרונה הצטרפה לרשימה גם העיר בני-ברק, שמלבד קווים 51 ו-66 של דן הנוסעים ברחוב ז'בוטינסקי המקשר בין ערי גוש-דן, המשיכו לנסוע בה לתוך פרק הזמן האסור גם קווים עירוניים. בין היתר נסעו בעיר קווים 31, 60 ן-92 של חברת דן.
כעשרים קווים בירושלים
ביתר הערים החרדיות לא פעלה תחבורה ציבורית. אולם בירושלים "גלשו" ו כ-20 קווים ובהם הקווים 404, 405, 433, 434, 437, 438, 444, 446, 448, 470, 480, 716, 940, 953, 960 ו-961 של אגד וקו 110 של חברת קווים.
בדיקת News1 מעלה כי גם קווים של מפעילי תחבורה ציבורית אחרים פעלו בערים רבות ברחבי הארץ. בין היתר פעלו קווים במקומות הבאים: באר שבע, ערד, דימונה, מצפה רמון, נתיבות, אילת, אופקים, אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, חולון, רמת השרון, בת ים, יבנה, רמת גן, גבעתיים, נתניה, פרדס חנה, יהוד-מונסון, הוד השרון, הרצליה, חדרה, אור עקיבא, כפר סבא, מודיעין, תל אביב, אריאל, נצרת, נצרת עילית, אור יהודה, גבעת שמואל, פתח תקוה, לוד, נס ציונה, רעננה, רמת השרון, ראשון לציון, רחובות, נהריה, כרמיאל, מעלות-תרשיחא, נשר, שלומי, קריית שמונה, טבריה, חיפה, בית שאן, עכו, טירת הכרמל, מגדל העמק, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית אתא, יקנעם ועפולה.
מדובר בקווים עירוניים, פרבריים ובין-עירוניים של רוב חברות התחבורה הציבורית בישראל.
גם סופרבוס תחלל שבת
חברת סופרבוס אינה נמנית על החברות המפרות את החוק. אולם עם כניסתה בקרוב לאשכול קווי העמקים תצטרף החברה לרשימת החברות הפועלות בשבת, וזאת בהנחיית משרד התחבורה.
דיון שאמור היה להתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הפרת הסטטוס-קוו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אותו יזם ח"כ יואב בן-צור (ש"ס) בוטל בשל הפיגוע בבית הכנסת בהר-נוף. טרם נקבע מועד חדש לדיון.

תאריך:  25/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: גם בבני-ברק נסעו אוטובוסים בשבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נ
מוח1  |  26/11/14 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
הנחיות משרד התחבורה קובעות כי כמעט כל קווי השירות במדינה חייבים להגיע לתחנתם האחרונה עד חצי שעה לפני כניסת השבת    למרות שידע על כך מראש, לא מנע המשרד מעשרות אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים לנסוע בשבת    הרשות לתחבורה ציבורית: המפעילים הונחו שלא לחרוג מהנהלים בשבת הקרובה
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שיגרה למפעילה התחבורה הציבורית הודעה הקשורה לאופן פעילות הרשות, במקום להנחות את המפעילים שלא להפעיל שירות בשבת בניגוד לנהלי המפקח על התעבורה
עידן יוסף
היועץ המשפטי של משרד הכלכלה נמנע מהגשת כתבי אישום נגד חברות תחבורה ציבורית המפרות את חוק שעות עבודה ומנוחה ונוסעות בשבת
עידן יוסף
בניגוד להתחייבות הרשות לתחבורה ציבורית, גם השבת הופר הסטטוס-קוו ועשרות קווי תחבורה ציבורית נסעו בשבת בניגוד להנחיות    משרד התחבורה: אין שינוי במדיניות
עידן יוסף
התנועה למדינה יהודית דורשת משרי התחבורה והכלכלה להטיל קנסות ולהגיש כתבי אישום נגד מפעילי תחבורה ציבורית שאוטובוסים שהפעילו "גלשו" לתוך השבת בניגוד להנחיות משרד התחבורה האוסרות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il