X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת החינוך למשרד החינוך: "הטיפול בשכר ובתנאי השירות של המורים בישראל הוא מתחת לכל ביקורת"
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. שנת שמיטה ולא מובן מאליו שיחזירו את החובות [צילום: פלאש 90]

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע, קורא (יום ד', 26.11.14) למשרד החינוך לעצור את גביית הכספים מכ-500 מורים שנמצאו חייבים כסף בגלל טעות בחישוב במעבר להסכם אופק חדש. "על משרד החינוך לשבת באופן אישי עם כל מורה ומורה, להבין האם בכלל קיים חוב וכיצד ניתן לגבות את הכסף בצורה שלא תכביד על המורים".
הדברים נאמרו לאחר שבדיון שיזמה ח"כ שלי יחימוביץ' עלה כי קיימים מורים החייבים כסף למערכת, אך בניגוד לטענות משרד החינוך, חלקם לא עברו מהסכם השכר הישן להסכם "אופק חדש", אלא נכנסו למערכת החינוך כמורים בתקופת אופק חדש.
יוסי שניידר, בן זוגה של מורה שנקבע כי היא חייבת כ-200,000 ש"ח, לקופת המשרד, סיפר לחברי הכנסת כי לאחר פניות רבות לגורמים במשרד החינוך לא ניתנה לו ולאשתו תשובה לגבי אופן חישוב החוב ובנוסף התברר להם כי התיק של אשתו נעלם מארכיב המשרד . "משרד החינוך במשך שמונה שנים לא יודע לבדוק את המערכת הממוחשבת שלו".
שירי גולצאקר סיפרה שהחלה לעבוד כמורה לפני שש שנים לאחר הסבה מקצועית, כאשר המשכורת שסוכמה איתה עמדה על 5,500 ש"ח. "לאחר שש שנים, ביום בהיר אחד, פתחתי את תלוש המשכורת שלי וגיליתי אפס שקלים בבנק. בנוסף, משכו לי מקרן ההשתלמות 14,000 ש"ח". לדבריה, לאחר פניות למשרד החינוך נאמר לה שנעשתה טעות עם חישוב הדרגות שלה. "המשכורת אומנם הוחזרה לי, אבל הסכום לקרן ההשתלמות לא הוחזר, כמו גם כל השעות שהשקעתי בהשתלמויות ועבור העלייה בדרגות". עוד אמרה "ההגדרה הזאת של 'חוב' היא טעות ביסודה. מדובר בחוסר מינהל תקין פר אקסלנס. האנשים שניהלו באופן גרוע את מערכת השכר, יכולים לתרום מכספם ולפצות על הטעות".
לטענת מרדכי אלישע, סגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר, ייתכן כי הסכום שנלקח מקרן ההשתלמות מקורו בפעולה אוטומטית של המחשב - "הסיפור הזה ייבדק". עוד הוסיף כי "בסופו של דבר מדובר בכספי ציבור ואי-אפשר לחלק מתנות".
נציג הממונה על השכר, משה בכר הוסיף כי "הסכם אופק חדש הוא הסכם מאוד מורכב, אך שיעור הטעויות לא היה גבוה. בהנחה שיש טעות וקורות טעויות - מדובר בהתקשרות עם מדינה ועם כספי ציבור ויש לנו חובת נאמנות כלפי הציבור הזה".
ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) התייחסה לדברים ואמרה: "אנחנו בשנת שמיטה ולא מובן מאליו שיחזירו את החובות, אם אכן מדובר בחובות. אנחנו עומדים בפני חורבן בית של המעמד הבינוני הנמוך".
לדברי ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בדיון נחשפה מציאות שתשפיע בהכרח על המשכורות של המורים בעתיד - "האם משרד החינוך יוכל גם בעתיד להיכנס לכיס של עובדיו ולגבות חובות והאם המורות הללו יאלצו לעבוד תחת הסכם שכר חדש ונמוך יותר ? - שאלה את נציגי משרד החינוך.
ח"כ משולם נהרי (ש"ס) הצטרף גם הוא למבקרים ואמר כי "חמור ביותר שבאים לאחר כמה שנים לעובד ומבקשים ממנו כסף. משרד החינוך משנה את הכללים חדשים לבקרים. המורים שנותנים את הנשמה בסופו של יום יוצאים נפגעים מבחינת הזכויות שלהם. אסור לבקש מהם אפילו אגורה אחת".
ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) הוסיף "הדיון הזה היה צריך להתקיים אתמול ביום האלימות נגד מורים. חייבים לדאוג למעמד המורה ולהעלות את שכרו".
לאחר דיון סוער סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ מצנע: "כל מערכת הטיפול בשכר ובתנאי השירות של המורים בישראל היא מתחת לכל ביקורת ומחייבת שידוד מערכות. אני פונה למשרד החינוך ולחשב הכללי להקפיא את כל מהלך הטיפול בחובות של 500 המורים ולטפל בכל מורה ומורה שנמצא כחייב, באופן אישי". בנוסף אמר כי אם מורה עבד את השעות עליהן חתם, יש חובה להחזיר לו את השכר עבור השעות שעבד. בנוסף קרא למחלקת המשפטית במשרד החינוך ובממונה על השכר להיכנס לעובי הקורה ולספק לוועדה חוות דעת משפטית לגבי מה מותר ומה אסור בהליך גביית חובות והאם גביית החוב מקרן ההשתלמות של המורה התבצעה באופן חוקי".

תאריך:  26/11/2014   |   עודכן:  26/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משולם נהרי  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת החינוך: לעצור גביית חובות ממורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
התנועה לאיכות השלטון פנתה לכנסת בקריאה לפרסם את הנתונים בדבר נוכחות חברי הכנסת על פני פרקי זמן ארוכים
עידן יוסף
יו"ר הוועדה להגנת הסביבה הבהירה כי תבחן "אם הצעת חוק שקיות הגופייה לא מטילה נטל כבד מדי על הציבור" והתחייבה לקבוע מחיר תקרה לגבייה על השקיות    ח"כים רבים הביעו דאגה מהשלכות החוק בנוסחו ומהתמיכה של רשתות המזון בחוק    מקלב, תקף את הרשתות "אתם נושאים את שם איכות הסביבה לשווא ומתכוונים למילוי הקופה"
עידן יוסף
ראש הממשלה: מאז שחוקק חוק יסוד כבוד האדם וחרותו נוצר חוסר איזון. יש ערעור יסודי וקריאת תיגר על היותה של מדינת ישראל מדינת לאום    הרצוג: כל רגע שהממשלה הזו מכהנת הוא סכנה ממשית לעתיד המדינה
עופר וולפסון
הדיון בוועדת הכספים גלש להתכתשויות פוליטיות    האופוזיציה: "הדיון זומן כל-כך מהר כי זה תורם לבית היהודי. מפעלים נסגרים, עובדים מפוטרים וועדת הכספים מקדימה לדון בסרטים בסינמטק"    ח"כ שולי מועלם: "ח"כים שעולים להר-הבית מוסיפים גפרורים למדורה אך פסטיבל סרטי נכבה לא?"
עופר וולפסון
לאור המצוקה בענף, מציע משרד הבינוי כי מכסת עובדי הבניין הפלשתינים תוגדל באלפים ולראשונה זה זמן רב יותר גם לפלשתינים מעזה לעבוד בישראל    אנשי החקלאות הפצירו בוועדה להקל על הדרישות לעובדים פלשתינים    ראש אגף כלכלה במשרד הביטחון: "מי שקובע זה השב"כ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il