X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חמשת שופטי בית המשפט העליון יתחילו לשמוע את ערעוריהם של שמונה מן המורשעים על הרשעותיהם וחומרת עונשיהם, ואת ערעורה של המדינה על קולת עונשיהם של שניים מהם
▪  ▪  ▪
אולמרט ודנקנר בביהמ"ש העליון [צילום: פלאש 90]
   איתמר לוין
כל גזרי הדין

בית המשפט העליון יחל (יום ב', 1.12.14) לשמוע את הערעורים בפרשת הולילנד. שמונה מבין עשרת המורשעים - אהוד אולמרט, אורי לופוליאנסקי, דני דנקנר, אורי שטרית, הלל צ'רני, אביגדור קלנר, מאיר רבין ואלי שמחיוף - מערערים על הרשעתם וחומרת עונשיהם, ואילו המדינה מערערת על קולת עונשיהם של הלל צ'רני ואביגדור קלנר.
הערעורים יישמעו בפני השופטים סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל; שלושת הראשונים יושבים גם בערעורה של המדינה במשפט אולמרט. השופט נעם סולברג כבר עיכב את ריצוי עונשי המאסר של כל המורשעים עד להכרעה בערעוריהם.
בכל הערעורים של המורשעים נטען, כי השופט דוד רוזן התעלם משקריו הרבים והבוטים של עד המדינה, שמואל דכנר. הנאשמים שסניגוריהם לא הספיקו לחקור את דכנר לפני פטירתו, טוענים שיש להתעלם לחלוטין מעדותו וכי בלעדיה אין תשתית ראייתית נגדם. המורשעים שלא ערערו הם שולה זקן (שעונשה נגזר במסגרת הסדר טיעון) ואברהם פיינר (שנשלח לעבודות שירות).
אולמרט טוען, באמצעות עוה"ד נוית נגב, איריס ניב-סבאג ואלון ביכלר, כי לא הוכח שהוא ידע על 500,000 שקל שנתן דכנר לאחיו יוסי, וכי זקן שיקרה כאשר אמרה שהעבירה לו 60,000 שקל שקיבלה מדכנר.
לופוליאנסקי טוען, באמצעות עוה"ד יאיר גולן ונחשון שוחט, כי התרומות של דכנר ליד שרה היו לגיטימיות, לא היה מיתאם בין התרומות לבין טיפולו בפרויקט, וכי רוזן התעלם משלל סיבות שבעטיין לא היה מקום להטיל עליו מאסר בפועל.
רבין טוען, באמצעות עוה"ד שמואל קליין, דריה גולדין ויובל גבעון, כי רוזן החליט להרשיע אותו כמעט בכל מחיר, נקלע למעגל שוטה של חוסר היגיון בנוגע לעדותו של דכנר, ודומה שהעונש הוא רצון של רוזן לבוא חשבון עם דכנר.
שמחיוף טוען, באמצעות עו"ד אירית באומהורן, כי יש להתעלם לחלוטין מעדותו של דכנר בעניינו, הוא ראוי להגנה מן הצדק בשל אי-העמדתו לדין של יהושע פולק, וכי עונשו חורג בהרבה מהמדיניות המקובלת.
שטרית טוען, באמצעות עו"ד קנת מן, כי לא היה יסוד נפשי לקבלת שוחד משום שבזמן אמת לא הבין שזו מטרתו של דכנר, וכי העונש שהוטל עליו חורג בהרבה מן המקובל.
דנקנר טוען, באמצעות עוה"ד יעקב וינרוט ועמית חדד, כי העסקתו של רבין לקידום הפשרת קרקעות תעשיות מלח הייתה לגיטימית, וכי אין מקום לתקדים שקבע רוזן ולפיו העסקתו של מאכער מהווה עבירת שוחד.
צ'רני טוען, באמצעות עוה"ד גיורא אדרת, אורן אדרת, יפעת מנור-נהרי וגיל פרידמן, כי הרשעתו היא אבסורד הסותר שורה של קביעות של רוזן עצמו, המדינה העלתה תיזות שקרסו בזו אחר זו, וכי זיכויו מאשמת מתן שוחד ב-2004 מחייב זיכוי גם ביחס לשנים הקודמות.
קלנר טוען, באמצעות עו"ד איתן מעוז, כי רוזן סימן את המטרה ובשל כך טעה בקריאת הראיות ובפרשנותן, וכי עובדת זיכויים של שמעון גלאון ואמנון ספרן חייבת להוביל גם לזיכויו שלו.
המדינה טוענת, כי הערעורים מכוונים ברובם המכריע לממצאי עובדה ומהימנות. לדבריה, קיים מארג ראיות שאינו תלוי בדכנר המוביל לכל אחת מן ההרשעות. עוד טוענת המדינה, כי עונשיהם של צ'רני וקלנר (3.5 ושלוש שנות מאסר, בהתאמה) קלים מדי ביחס להיקפי השוחד בהם הורשעו. את המדינה מייצגים עוה"ד יוני תדמור, אתי בן-דור, ירון גולומב, אביבה חפץ-נוימן, אלעד פנחס ועודד קם מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ועוה"ד זיו אריאלי ונורית הרצמן מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

תאריך:  30/11/2014   |   עודכן:  30/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  איריס ניב-סבאג  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלון ביכלר  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלעד פנחס  אמנון ספרן  אריה פטר  אתי בן-דור  ג'ואי אש  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  דריה גולדין /  "  הלל צ'רני  הלל צ'רני  יאיר  גולן / Yair Golan  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יפעת מנור-נהרי  יצחק עמית / Issac Amit  ירון גולומב  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  נוית נגב  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  ניל הנדל / Neal Hendel  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נעמי גרנות  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עודד  קם  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עמית חדד / Amit Hadad  צבי זילברטל / Zvi Zylbertal  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קנת מן  רועי בלכר  שולה זקן / Shula Zaken  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחר: משפט הולילנד מגיע לשלב הערעור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה רוצים מהצדיקים האלה...
נער הייתי  |  1/12/14 05:09
2
ולמה פולק לא הועמד לדין ?
ולמה אורי מסר ?  |  1/12/14 07:33
3
אין לנד בהולילנד, הפיהנד.
רמי44 ראשלוד  |  1/12/14 08:32
4
בארה"ב היו מקבלים 30 שנה ל"ת
אלאק מריחואנה  |  1/12/14 11:30
5
הולילנד6 טלנסקי2 ראשון2 שיבוש1 ל"ת
11 שנים בכלא  |  1/12/14 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
מצביעה על הודאתו של קלנר במשטרה לפיה היה מודע לשיטותיו הפסולות של דכנר    טוענת לגבי אורי שטרית: אין יסוד לגירסתו לפיה יש לזכותו משום שטעה בהבנת מניעיו של דכנר
איתמר לוין
דוחה את טענתם של רבין ודנקנר, ולפיה רוזן הרשיע אותם שלא כדין בעבירות חלופיות    טוענת שהסתרת העסקתו של רבין אינה מאפשרת לדנקנר לומר שסבר בתום לב שהיא לגיטימית
איתמר לוין
טוענת שרוב ערעורו של צ'רני מופנה כלפי ממצאי עובדה ומהימנות    מדגישה שורה של מסמכים ואת הודאתו של צ'רני במשטרה כמרכיבים מרכזיים בהרשעתו    מזכירה שצ'רני סירב לענות על השאלה האם נתן לאולמרט כסף
איתמר לוין
הפרקליטות: טענותיו של לופוליאנסקי בערעור הן נגד ממצאי עובדה ומהימנות, ובחלקן - טיעונים רגשיים שאינם משפטיים    טוענת שהפסיקה קובעת בבירור שיש לראות את התרומות ליד שרה כשוחד
איתמר לוין
טוענת שההגנה הודתה שדכנר נתן ליוסי אולמרט 500,000 שקל ואינה יכולה לסגת כעת מעמדה זו    מבקשת לאמץ את גירסתה של זקן לפיה נתנה לאולמרט 60,000 שקל שקיבלה מדכנר    טוענת שההגנה הודתה שדכנר נתן ליוסי אולמרט 500,000 שקל ואינה יכולה לסגת כעת מעמדה זו    מבקשת לאמץ את גירסתה של זקן לפיה נתנה לאולמרט 60,000 שקל שקיבלה מדכנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il