X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אגד. עשרות קווים בשבת [צילום: פלאש 90]
מעקב News1
"אגד מחלל את קדושת ירושלים"
בעדה החרדית שוקלים לקיים הפגנות בירושלים נגד אגד בשל חילולי השבת בעיר כ-30 קווים "גלשו" לתוך שבת בניגוד לחוק, בהם קווים פנימיים סיעת הבית היהודי שוקלת לקיים דיון סיעתי בעניין
עידן יוסף
בלעדי: גם בבני-ברק נסעו אוטובוסים בשבת

צפרדעי השבת
בשנים האחרונות מתרחש במשרד התחבורה מהלך זוחל של הוספת עוד ועוד קווים בשבת, כאשר כלפי חוץ הוא מצהיר כי לא יסכים לפגוע בסטטוס-קוו וכי הכל נעשה כחוק. בפועל ההצהרות האלה נועדו לדכא התנגדויות.
כדי לבשל צפרדע בעודה בחיים, מכניסים אותה תחילה למים קרים. חימום המים נעשה בהדרגה, כאשר בכל שלב של הבישול היא "מתרגלת" לחום וחושיה מתערפלים.
בציבור הדתי והחרדי מתקשים לעכל עדיין איך קרה שמופעלת בשבת תחבורה ציבורית בערים כמו ירושלים ובני-ברק, איך הוגשה להם הצפרדע המבושלת כמנה כשרה. התשובה לכך נובעת מהסכמתו לבלוע את הצפרדעים בהם הלעיט אותו משרד התחבורה בשנים האחרונות. כדור השלג החל להתגלגל משאר הארץ, צבר תאוצה וכעת ימים יגידו האם ניסיון לעצירתו בשערי ירושלים אינו מעט מדי ומאוחר מדי.

דובר העדה החרדית הספרדית, הרב אברהם בצלאל, מאשים את אגד בחילול קדושתה של העיר ירושלים, ואומר כי נושא חילולי השבת של הקווים בעיר יובא לדיון בפני בית הדין של העדה החרדית. לדבריו, ישקול בית הדין האם לקיים הפגנות נגד הקואופרטיב.
בצלאל, שהתראיין לקו התקשורת החרדי "מקור החדשות", הוסיף כי אחרי הרצח בבית הכנסת בהר-נוף היה מצופה כי שמירת השבת תתחזק ולא תיחלש.
חבר הנהלת עיריית ירושלים מטעם יהדות התורה, אליעזר ראוכברגר, שהתראיין אף הוא לקו חדשות חרדי, אמר כי הוא רואה את העניין בחומרה ויפנה בעניין לאגד, לשר התחבורה ישראל כ"ץ ולנציגים הסיעות החרדיות בכנסת. ראוכברגר אמר כי חילול השבת בעיר הקודש הוא חרפה, הביע שאט-נפש ואמר כי המגזר החרדי ישקול את צעדיו כיצד לעצור את התופעה החדשה. גם ביומון החרדי "הפלס" כי מדובר בחילול שבת מחפיר המעורר תדהמה וזעזוע.
כזכור, נחשף ב-News1 כי עשרות קווי תחבורה ציבורית "גולשים" לתוך השבת, הן בפרק הזמן בו אסור להם לנסוע (30 דקות לפני כניסת השבת) והן אחרי כניסת השבת וכמה שעות אחר כך.
כעת אנו מגלים כי לא רק קווים בין-עירוניים נוסעים בירושלים בשבת, אלא גם קווים פנימיים של אגד, ובהם קווים 9, 25 ו-32א. בסך-הכל נסעו בבירה כ-30 קווים, רובם של אגד, אך גם חמישה קווים של חברת אגד תעבורה וקו אחד של חברת קווים. מקצת קווים אלה מבצעים יותר מנסיעה אחת אחרי כניסת השבת.
בקווים שנכנסו לעיר בשבת גם קו 947 מחיפה, שהגיע לירושלים בסביבות השעה 19:00, כשלוש שעות אחרי כניסת השבת. קו זה נכלל ברשימת הקווים המורשים לנוע בשבת אולם במשך השנים הקפיד אגד על מסלול מקוצר בשבתות שאינו מגיע עד ירושלים, אלא נוסע בין פתח תקוה לחיפה.
גורם בבית היהודי אומר כי נושא "גלישת" האוטובוסים לשבת המתקיים בכל רחבי הארץ בניגוד לחוק עשוי אולי לעלות על סדר יומה של הסיעה כבר בישיבתה מחר (ב'). השבוע צפוי הנושא לעלות בדיון שתקיים ועדת הכלכלה של הכנסת. גם במהלך יום שישי האחרון "גלשו" עשרות רבות של קווי תחבורה ציבורית של מפעילים שונים בכל רחבי הארץ לתוך השבת תוך הפרה של החוק.
באגד סרבו להגיב לדברים.

תאריך:  30/11/2014   |   עודכן:  30/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אגד מחלל את קדושת ירושלים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
י-ם כבר מזמן הפכה לקדשה רצחנית
הדודה קלרה  |  30/11/14 14:37
2
אפשר לחשוב שהאוטובוסים נוסעים
ירון 785  |  30/11/14 18:53
3
לעצור לחצי עובדי האליל על החופ ל"ת
ברבור   |  30/11/14 19:36
4
מי שמטמא את ירושלים
טומאתון  |  30/11/14 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
טוענת שהרכבת מסרבת לשלם לה את יתרת המגיע לה תמורת העבודות שביצעה להכפלת המסילה בין נען לבאר שבע
דורון שפר
המטרונית בחיפה אמורה הייתה לייעל ולקצר את הנסיעות בעיר, אולם למעלה משנה אחרי שהחלה לפעול טרם ניתן לה תעדוף ברמזורים, הקווים המזינים אינם מתחברים כנדרש למערכת, משך הנסיעה בה ארוך מן המתוכנן אבל מספר המשתתפים במערכת גדול מההערכות המוקדמות
עידן יוסף
תל אביב יפו פועלת יחד עם ערים נוספות בגוש-דן להקמת קואליציה מטרופולינית לקידום התחבורה הציבורית לאחר שמשרד התחבורה משתהה ביישום החלטת הממשלה להקים רשויות תחבורה מטרופוליניות
עידן יוסף
למזלם של הנוסעים הבודדים ברכבת לדימונה זוהתה האש מבעוד מועד    רוחות חזקות הקשו על הכיבוי
עידן יוסף
החל ב-1 בדצמבר לא יוכלו עוד אזרחים ותיקים שלא ישתמשו בכרטיס רב-קו לקבל הנחות עבור נסיעה בכרטיסייה ברכבת ישראל    מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים: איש לא נועץ בנו, יש לעצור את המהלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il