X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסניגור יאיר גולן מציע להסתפק לכל היותר בהרשעה בהפרת אמונים, ולהטיל על לופוליאנסקי לכל היותר עבודות שירות הנדל: יהיה קשה להוכיח שלא התקיים יסוד המודעות של השוחד
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי.מבקשים מיתון [צילום: פלאש 90]

מבחינה עובדתית אין למעשה מחלוקת בין התביעה להגנה בעניינו של אורי לופוליאנסקי, ומוטב שהדיון בערעור יתמקד בסוגיות המשפטיות. כך אומרים (יום ב', 1.12.14) שופטי בית המשפט העליון בדיון בערעורים בפרשת הולילנד.
הסניגור, עו"ד יאיר גולן אמר, כי ייתכן שמעשיו של לופוליאנסקי היו בגדר ניגוד עניינים, אך לא שוחד – ולכן יש לדון ביסוד הנפשי של מעשיו בעת קבלת התרומות ליד שרה משמואל דכנר והלל צ'רני. לדבריו, בכל המקרים האחרים של שוחד בדמות תרומות, היו קשירת קשר ותיאום של שחיתות – ולא זהו המצב הפעם.
גולן תקף את גזר הדין שהטיל השופט דוד רוזן – שש שנות מאסר – בציינו שרק שבועות אחדים קודם לכן, קרא רוזן להקל מאוד בעונשו משום שלא נטל כסף לכיסו, אך בפועל התעלם לחלוטין מתרומתו של לופוליאנסקי לחברה וממצבו הרפואי. "התוצאה הסופית לא חייבת להביא לידי זיכוי מוחלט של המערער. יש אולי מקום לנזיפה", הוסיף. השופט ניל הנדל השיב: "ניגוד עניינים הוא לא עבירה פלילית, אז אדוני מציב אותנו בין הרשעה לזיכוי". גולן הגיב, כי יש גם עבירה פלילית של הפרת אמונים, ולדעתו זהו המקסימום בו ניתן להרשיע את לופוליאנסקי.
פוגלמן אמר כי יש לבצע הבדל אנליטי בין הכרעת הדין לגזר הדין, שכן "מה שאדוני אומר על גזר הדין, לפחות אצלי נופל על אוזניים קשובות. אם הכספים ניתנו ליד שרה בשל תפקידו כעובד ציבור, לכאורה – זה שוחד, אלא אם אדוני רוצה לומר שהקביעה של בית המשפט לגבי המודעות [של לופוליאנסקי לתרומות] אינה נכונה – וזו משימה לא קלה". השופט סלים ג'ובראן הזכיר גם את סמיכות האירועים בין התרומות ליד שרה לבין הדיונים בעירייה על פרויקט הולילנד.
גולן השיב, כי משפחת צ'רני החלה לתרום כאשר קיבלה כספים מגרמניה, וכי בשנה הקריטית ביותר של הדיונים בוועדה המקומית – בראשה עמד לופוליאנסקי – לא היו תרומות ליד שרה. השופט יצחק עמית ציין, כי סמיכות העניינים מגבירה את חזקת המודעות – שהיא המבדילה בין ניגוד עניינים לבין שוחד. גולן השיב, שלופוליאנסקי ידע על התרומות ושצ'רני ודכנר עוסקים בפרויקט, אבל סמיכות הזמנים היא מקרית. לדברי הנדל, לגבי הכרעת הדין השאלה היא מהי הגדרתה של המודעות, וייתכן שלגבי העונש יש משמעות ליתר הטיעונים.
לדברי גולן, רוזן נטל את המניעים המושחתים של דכנר והשליך אותם על לופוליאנסקי, שלא יכול היה להבין שמדובר במניעים שכאלו. הוא ציטט את פסיקת בית המשפט העליון, שהזהיר מפני לכידה ברשת השוחד של מי שלא ביצע עבירה זו. הנדל: "האם אתה מציע לקבוע שמקרה כזה יהיה הפרת אמונים? זו לא הפסיקה. ברמה הרגשית יש על מה לדבר, אבל ברמה המשפטית – כיצד נבדיל בין הנאשמים ומי יהיה בעבירה החמורה?". גולן: "תיזהר מהחלה מיידית של חזקות משפטיות, תבדוק את כל האלמנטים הקונקרטיים. זהו בדיוק הספק הסביר: אתם צריכים להיות משוכנעים שהכל מביע סטיגמה של שוחד, או שזה רק הפרת אמונים. כל מה שאנחנו מבקשים זה מיתון, זה מידה, זה צדק".
לטענת גולן, אין לשלוח את לופוליאנסקי לכלא אפילו ליום אחד, גם אם ההרשעה בשוחד תיוותר על-כנה, אלא לכל היותר לגזור עליו עבודות שירות – ולא רק בשל מצבו הרפואי, אלא גם בשל נסיבות העבירה. "מותר לשופט לשנות את דעתו, אבל השיקולים נשארים אותם שיקולים, מה קרה בתוך מספר שבועות, שהשופט התהפך ב-180 מעלות? מדובר בשתי עמדות מנוגדות שלו", אמר. "כך התקבל גזר דין קיצוני שחובה לבטל אותו מעיקרו. הוא לא זכה לטיפה של חמלה ואנושיות".

תאריך:  01/12/2014   |   עודכן:  01/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לופוליאנסקי יורשע - אך עונשו יוקל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
משתמע מהענין דבר חמור ביותר
קופת צדקה  |  1/12/14 18:13
2
קשה לנתק את הקשר בין המורשעים
עיניה  |  1/12/14 18:58
3
לקופת צדקה - אתה צודק ל"ת
שוחד שוחד שוחד  |  1/12/14 19:11
4
בעניין הולילנד לופוליאנסקי
דורש צדק  |  1/12/14 19:13
 
- תגובה ל4
קבל צדק!   |  1/12/14 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
עו"ד איתן מעוז טוען, כי רוזן "הותיר על רצפת העריכה את הראיות המזכות; הוא ראה את הרשעתו של קלנר כמטרה וכל ראיה אחרת לא שכנעה אותו"
איתמר לוין
אדרת טוען, כי צ'רני לא ידע שדכנר משתמש לצורכי שוחד בכספים שקיבל ממנו    השופטים מקשים לנוכח המסמכים מזמן אמת ומה שנראה כהודאה של צ'רני במשטרה    אדרת: צ'רני לא היה רושם שוחד בספרים
איתמר לוין
חמשת שופטי בית המשפט העליון יתחילו לשמוע את ערעוריהם של שמונה מן המורשעים על הרשעותיהם וחומרת עונשיהם, ואת ערעורה של המדינה על קולת עונשיהם של שניים מהם
איתמר לוין
מצביעה על הודאתו של קלנר במשטרה לפיה היה מודע לשיטותיו הפסולות של דכנר    טוענת לגבי אורי שטרית: אין יסוד לגירסתו לפיה יש לזכותו משום שטעה בהבנת מניעיו של דכנר
איתמר לוין
דוחה את טענתם של רבין ודנקנר, ולפיה רוזן הרשיע אותם שלא כדין בעבירות חלופיות    טוענת שהסתרת העסקתו של רבין אינה מאפשרת לדנקנר לומר שסבר בתום לב שהיא לגיטימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il