X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה את עתירת החברה המפעילה את מתקן ההתפלה בחוף פלמחים נגד הקנס המינהלי שהוטל עליה בשל עבירות בתחום איכות הסביבה קובע: יש לתת פרשנות מרחיבה לתקנות בנוגע לקנסות
▪  ▪  ▪
חוף פלמחים. המזהם ישלם

חברת דרך הים התפלה, המפעילה מתקן התפלה בחוף פלמחים, תשלם קנס מינהלי של 2.3 מיליון שקל בשל הפרות של תקנות בתחום איכות הסביבה בשנים 2011-2009. כך קבע (יום ב', 1.12.14) נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד חשין, בדחותו את עתירתה של החברה נגד הקנס שהטיל עליה המשרד להגנת הסביבה.
הקנס הוטל בשל שורה של הפרות נטענות, ובהן הזרמה לים של המלח שנותר לאחר ההתפלה, אי-ביצוע בדיקות סביבתיות בתהליך ההתפלה ואי דיווח על חריגות שונות. המחלוקת העיקרית בין הצדדים הייתה, האם החוק מאפשר להטיל את הקנס המינהלי רק על זיהום מי הים עצמו, או גם על פעילות העתידות להביא לזיהום זה.
חשין אומר, כי יש להתייחס לקנס מינהלי לא כאל הליך פלילי אלא כאל הליך מינהלי. מכאן, שאמנם הרשות חייבת לנהוג בהתאם לחוק ובצורה סבירה והוגנת, אך הנטל המוטל עליה קל יותר מאשר בהליך פלילי. עוד דן חשין בפרשנות התקנות ובשאלה האם יש לפרשן באופן מרחיב (כטענת המשרד) או באופן מצמצם (כטענת החברה), והוא מקבל את עמדת המשרד.
לדברי חשין, שני נימוקים עיקריים הובילו אותו למסקנה זו, שמשמעותה היא הכרה בסמכות המשרד להטיל את הקנסות במקרה הנדון. האחד: זוהי הפרשנות העולה בקנה אחד עם לשון התקנות. השני: הפרשנות המרחיבה תואמת את מטרת התקנות ואת הלך הרוח הפסיקתי, לפיהם על המזהם לשלם בגין מעשיו. עוד אומר חשין, כי אומנם המשרד השתהה פרק זמן בלתי סביר בהטלת הקנס, אך לא היה בכך כדי ליצור אצל דרך הים מחשבה לפיה הקנס לא יוטל.
דרך הים חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את החברה ייצגו עוה"ד רות דגן, חיים מכלוף ואייל שלתיאלי, ואת המשרד - עו"ד עינב גיא-הרמן.

תאריך:  02/12/2014   |   עודכן:  02/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד חשין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפעילת מתקן התפלה נקנסה ב-2.3 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
37% מהמתנדבים, התנדבו במתן עזרה לנזקקים, 27% התנדבו בתחום החינוך והתרבות, 10% - בתחום הסדר הציבורי ובתחום הבריאות ו-6% התנדבו בפעילות דתית
איציק וולף
שר החוץ, יו"ר ישראל ביתנו שניסה לתווך בין נתניהו ללפיד, טוען כי האתגרים הכלכליים, המדיניים והביטחוניים הצריכו שמירה על הקואליציה    "היינו צריכים להתלכד וכרגע, במקום זה, אנחנו הולכים להתקוטט במשך כמה חודשים"
עידן יוסף
כך טוען בכיר במשרד התחבורה במהלך דיון על ההתנכלויות לנהגים בתחבורה הציבורית, בעיקר נהגים ערבים    המשטרה: יש לנו נוסעים סמויים באוטובוסים    מנכ"ל קווים: בתיאום ניתן לפתור את רוב הבעיה    נהג: אוסרים עלינו להפעיל מצלמות בטיחות, כדי לא לפגוע בצנעת הנוסעים הדתיים
איתמר לוין
הסנגורים סבורים כי עדותה של זקן אינה משנה את התמונה שהובילה לזיכויו של אולמרט בסיבוב הראשון, ולכן יסתפקו בעדותו של מומחה מחשבים בנוגע להקלטות
עופר וולפסון
אמנון נויבך: "יש 25 מיליארד שקל צבירה נטו בשנה בבורסה שמנוהלים על-ידי מספר מצומצם של חברות. חלק מהכסף הזה התחיל לצאת החוצה, חלק הולך לאפיקים אחרים ולחלק אין לאן ללכת, והבורסה לא תמיד (בלשון המעטה) מהווה את הפתרון לגיוס הכסף"    מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "הבון-טון שיצרה המחאה החברתית של להיות ימין מדיני ושמאל חברתי פוגעת בחברות הציבוריות בשוק ההון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il